چگونه پس از جدایی، کسی را که هنوز دوستش داریم فراموش کنیم؟

خط سلامت: اینکه چگونه کسی را که دوستش دارید فراموش کنید بعد از جدایی می تواند یک سوال دلهره آور باشد. در حالی که عشق جادویی ترین و شفابخش ترین احساس است، درمان پس از جدایی یکی از سخت ترین کارهاست.

چگونه پس از جدایی، کسی را که هنوز دوستش داریم فراموش کنیم؟

کار بسیار سختی است که کسی را که دوستش دارید رها کنید. چه جدایی باشد و چه پایان یک دوستی، هر تغییر نامطلوب در شرایط مطلوب، درد غیر قابل درک را برمی انگیزد. این شرایط ممکن است خارج از کنترل شما به نظر برسد، اما می توانید انتخاب کنید که در زندگی به سمت بهبودی حرکت کنید.

به گزارش خط سلامت در حالی که هیچ راه حل جادویی برای فراموش کردن یک شبه کسی وجود ندارد، گام هایی وجود دارد که می توانید برای کاهش درد و حرکت تدریجی به جلو بردارید.

چگونه پس از جدایی، کسی را که هنوز دوستش داریم فراموش کنیم؟

به خود اجازه دهید تا احساسات خود را تصدیق کنید

بهبود عاطفی پس از جدایی با درک احساسات شروع می شود. با دادن این اجازه که غم و دلشکستگی را تجربه کنید و احساسات خود را تصدیق کنید، از تصدیق احساسات خود فاصله نگیرید. احساسات خود را سرکوب یا انکار نکنید. در عوض، به خود اجازه دهید که غم از دست دادن را بخورید. به خود اجازه دهید غم، عصبانیت و درد را احساس کنید. اگر لازم داری گریه کن کاپور می‌گوید: با تصدیق عواطف خود، به خودتان فضایی برای درمان می‌دهید.

از نظر جسمی و عاطفی از آن فرد فاصله بگیرید

اگر فرد در اطراف ما باشد، بهبودی شکست قلب می تواند بسیار سخت باشد. هر زمان که یک رابطه به پایان برسد، تحمل این از دست دادن می تواند دلهره آور باشد. حتی اگر آن شخص از نظر فیزیکی در اطراف شما نباشد، غیبت را به دردناک ترین شکل ها احساس می کنید.

حتی ممکن است تمایل داشته باشید به آن شخص پیامک ارسال کنید یا همه چیز را با هم صحبت کنید، شما باید با ایجاد فاصله فیزیکی و احساسی از فردی که سعی در فراموش کردن آن دارید، برای خود ارزش قائل شوید.

مراقبت از خود را در اولویت قرار دهید و روی فعالیت هایی سرمایه گذاری کنید که باعث شادی می شوند

یکی از راه‌های حرکت پس از دلشکستگی این است که خود را در این زمان تنهایی دوباره اختراع کنید. مراقبت از خود را در اولویت قرار دهید و فعالیت هایی را انجام دهید که شادی و رضایت را به همراه دارد. به سرگرمی ها بپردازید، به طور منظم ورزش کنید، وعده های غذایی مغذی بخورید و به اندازه کافی بخوابید. مراقبت از سلامت جسمی و روانی به شما کمک می کند تا قدرت و انعطاف پذیری خود را بازسازی کنید.

برای کمک با عزیزان خود تماس بگیرید

راه حل سریع جدایی این است که با خانواده، دوستان خود در تماس باشید یا برای این حمایت عاطفی به هر گروه حمایتی بپیوندید. به اشتراک گذاشتن افکار و احساسات خود با افراد مورد اعتماد می تواند باعث آرامش و راهنمایی شما شود. مشاوره یا درمان حرفه ای نیز ممکن است مفید باشد، زیرا درمانگران می توانند ابزارهای ارزشمند و استراتژی های مقابله ای را برای کمک به بهبودی ارائه دهند.

تعیین اهداف جدید

اهداف و آرزوهای جدیدی برای یادگیری تعیین کنید و یاد نگیرید تا خود را دوباره اختراع کنید. کاپور می گوید، انرژی خود را به رشد شخصی خود هدایت کنید و در عین حال راه هایی را برای بهبود خود بیاموزید. خواه دنبال کردن یک مسیر شغلی جدید، یادگیری یک مهارت جدید یا سفر باشد، تعیین اهداف به تغییر تمرکز و ایجاد حس هدف کمک می کند.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان