وقتی عاشق یک سایکوپات می‌شوید: چهار مرحله سخت و چهار پیامد منتظرتان است

خط سلامت: آیا تا به حال احساس کرده‌اید به شدت به کسی جذب شده‌اید، اما این رابطه به جای آرامش، شما را به ورطه‌ی آشفتگی و درد کشانده است؟ در این حالت ممکن است شما با یک سایکوپات در ارتباط باشید.

وقتی عاشق یک سایکوپات می‌شوید: چهار مرحله سخت و چهار پیامد منتظرتان است
سایکوپات ها با مهارت خاصی، قربانیان خود را فریب می‌دهند و آن‌ها را به دام می‌اندازند.
 
به گزارش خط سلامت این مقاله، بر اساس یک مطالعه‌ جدید، چرخه‌ی آزاردهنده‌ای را که سایکوپات ها بر قربانیان خود تحمیل می‌کنند، تشریح می‌کند.

وقتی وارد رابطه با یک سایکوپات می شود؛ تانگوی تنش!

مقاومت در برابر سایکوپات ها بسیار دشوار است. آن‌ها اغواگر و جذاب هستند و به شما احساس خاصی می‌دهند. اما اشتباه نکنید: آن‌ها احساسات دیگران را نادیده می‌گیرند و فاقد همدلی هستند. به‌ویژه سایکوپات ها خودشیفته قادر به درک آنچه در بیرون از خودشان وجود دارد نیستند و در عین حال به تحسین مداوم دیگران برای تقویت عزت‌نفس شکننده‌ی خود وابسته هستند.

رابطه‌ی با یک سایکوپات چگونه است؟

این پرسش اصلی مطالعه‌ای بود که توسط روان‌شناسان الکساندرا آینتس گالنده و روبن رودریگز پوئرتاس از دانشگاه آلمریا در اسپانیا انجام شد. محققان ۲۰ زن بین ۲۴ تا ۵۹ ساله را که در پروفایل اینستاگرام خود به همکاری با یک روان‌شناس پرداخته بودند و در نتیجه‌ی تجربه رابطه با یک فرد سایکوپات مشغول درمان بودند، مورد مطالعه قرار دادند.

در ادامه، چهار مرحله‌ی اصلی در روابط با سایکوپات ها و پیامدهای مخرب آن‌ها را بررسی خواهیم کرد. این اطلاعات می‌تواند به شما کمک کند تا این نوع روابط آسیب‌زا را تشخیص داده و از خود محافظت کنید.

چرخه 4 مرحله ای رابطه با یک سایکوپات

بمباران عشقی

در این مرحله، تشخیص یک بیمار روانی بسیار دشوار است. آن‌ها خود را به‌عنوان یک شریک عالی معرفی می‌کنند و اغلب از دانش خود در مورد قربانی برای ساختن شخصیتی استفاده می‌کنند که با خواسته‌های عاطفی عمیق هدف هماهنگ باشد. قربانیان متقاعد می‌شوند که با روح خود آشنا شده‌اند و پیوند عمیقی به سرعت ایجاد می‌شود.

کاهش ارزش

در این مرحله، بیمار روانی نیازمند توجه فراوان است و در عین حال قربانی خود را از شبکه‌ی حمایتی اجتماعی خود جدا می‌کند. این انزوا اتکای قربانی به روان‌پریشی را تشویق می‌کند و زمینه‌ی را برای کنترل موذیانه‌تر فراهم می‌کند.

دور انداختن

در این مرحله، روان‌شناس معتقد است قربانی او کاملاً به دام افتاده است و دیگر برای او مفید نیست. با کمی هشدار، آن‌ها به طور ناگهانی رابطه را پایان می‌دهند.

استفاده از تکنیک هوورینگ(Hoovering)

این مرحله اغلب با شروع مجدد بمباران عشقی توسط فرد سایکوپات آغاز می‌شود و زمانی که قربانی شروع به بهبودی می‌کند، حمله می‌کند.

تجربیات مشترک بین افرادی که با فردی سایکوپات در ارتباط بودند

دروغ پاتولوژیک

همه زنان با اشاره به "نقاب روان‌پریشی" و "برنامه‌ی پنهان" خود اظهار داشتند که شریک سایکوپات شان  یک دروغگوی بیمارگونه است.

زنانی که سایکوپات‌ها از آن‌ها جدا شدند با یک لحظه‌ی وجودی روبرو شدند. آن‌ها از این رابطه خسته شده بودند و با این حال معتقد بودند که روان‌شناس با آن‌ها خوب رفتار خواهد کرد.

مشکلات روانی

بسیاری از آن‌ها از افسردگی، اضطراب یا اختلال استرس پس از سانحه در میان سایر شرایط رنج می‌بردند.

نتیجه‌گیری

سایکوپات ها یکپارچه (کسانی که توسط سیستم حقوقی متوقف نشده‌اند) بسیار رایج‌تر از آنچه ما می‌دانستیم هستند. رسانه‌های اجتماعی و مستندهای جنایی واقعی نشان داده‌اند که چگونه زنان به‌ویژه می‌توانند طعمه‌ی این شکارچیان شوند.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان