این خوردنی ها ضد افسردگی هستند + جزئیات باورنکردنی

خط سلامت: در بین تمام استراتژی های حفاظت از سلامت روان و مقابله با افسردگی در کنار مراجعه به روان شناس و کنترل افکار، خواب کافی و با کیفیت و تغذیه ی مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است.

این خوردنی ها ضد افسردگی  هستند + جزئیات باورنکردنی

به گزارش خط سلامت، برخی از مواد غذایی تاثیرات مثبتی بر مغز بر جای می گذارد و روی سلامت سیستم لیمبیک که مسئول احساسات است، موثر تر هستند و زیر به لیستی از مواد غذایی که در کاهش احساسات منفی و افسردگی موثر است می پردازیم.

سیب و افسردگی

به گزارش گروه ترجمه ی خط سلامت مصرف روزانه یک سیب به علت داشتن آنتی اکسیدان زیاد موجب کاهش التهاب سلول ها و ترمیم آن ها می شود. سیب در کنار آنتی اکسیدان به دلیل داشتن فیبر در تعادل نوسانات قند خون نیز موثر است و در تثبیت خلق نقش موثری دارد.

بذر های ضد افسردگی

برخی از دانه ها مثل بذر کتان، مغز آفتابگردان، بذر کنف در ارتقاء روحیه نقش دارند زیرا سرشار از امگا 3 هستند. امگا 3 موجود در این بذر های شادی بخش علاوه بر آن چه گفته شد موجب افزایش جذب مواد مغذی در سبزیجات خواهد شد.

لوبیا

لوبیا باعث می شود که قند خون ثابت بماند و موثر در رسیدن به تناسب اندام است. با این همه در کنار این فواید باعث ارتقاء خلق و خو و کاهش نشانه های افسردگی در افراد می شود. لوبیا را در کنار سالاد در وعده شام های پاییزی استفاده کنید تا بیشتر لبخند بزنید.

گوجه فرنگی

مصرف گوجه فرنگی باعث شادمانی روحی می شود زیرا سرشار از اسیدفولیک و آلفالیپوئیک اسید است که هر دو آن ها اثراتی ضد افسردگی دارند. طبق تحقیقات صورت گرفته در مجله ی روان پزشکی و علوم اعصاب کمبود فولات در ¼ بیمارانی که دچار افسردگی اند دیده می شود.

بنابراین استفاده از آن در روز های کرونایی پاییز نه تنها در کاهش افسردگی بلکه باعث ارتقاء سیستم ایمنی می شود. اسید فولیک از تشکیل شدن بیش از حد هموسیستئین که تولید انتقال دهنده های عصبی مهم مانند سروتونین، دوپامین و نور اپی نفرین را محدود می کند، در بدن جلوگیری می کند. اسید آلفالیپوئیک موجود در آن باعث می شود تا گلوکز به انرژی تبدیل شده و فرد کمتر احساس نی انرژی بودن کرده و خلق و خو در او ارتقاء یابد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان