نقش باکتری‌های روده در اعتیاد به غذا و چاقی

خط سلامت: یک کشف علمی جدید، ارتباط شگفت‌انگیزی بین باکتری‌های روده و اختلالات خوردن، مانند اعتیاد به غذا و چاقی را آشکار کرده است.

نقش باکتری‌های روده در اعتیاد به غذا و چاقی

پژوهشگران در مطالعه‌ای جامع، نشان داده‌اند تغییرات در ترکیب باکتری‌های روده می‌تواند بر رفتارهای غذایی تأثیر گذاشته و افراد را مستعد ابتلا به اختلالات خوردن کند.

به گزارش خط سلامت این یافته‌ها، درهای تازه‌ای به روی درمان‌های جدید برای اختلالات خوردن می‌گشاید و نشان می‌دهد روده نه تنها مسئول هضم غذا، بلکه بر سلامت روان و رفتارهای ما نیز تأثیرگذار است.

نقش باکتری های روده در اعتیاد به غذا و چاقی

یک مطالعه بین‌المللی نشان داده است باکتری‌های خاصی در روده ممکن است باعث اعتیاد به غذا و چاقی شوند.

دانشمندان با بررسی موش‌ها و انسان‌ها متوجه شدند افرادی که به غذا اعتیاد دارند، نوع خاصی از باکتری‌ها در روده‌شان بیشتر و نوع دیگری کمتر است.

نقش باکتری های روده در عادت های مربوط به غذا خوردن

محققان باکتری‌هایی را شناسایی کرده‌اند که با اعتیاد به غذا مرتبط هستند. همچنین مشخص شد برخی باکتری‌ها ممکن است از اعتیاد به غذا جلوگیری کنند.

این یافته ها نشان داد تغییرات باکتری‌های روده بر عملکرد مغز تأثیر می‌گذارد. این یافته‌ها می‌تواند منجر به درمان‌های جدیدی برای اعتیاد به غذا و چاقی شود.

باکتری های روده چگونه باعث اعتیاد به غذا و چاقی می شوند؟

 

باکتری‌های روده ممکن است با تغییر بیان ژن در مغز بر رفتار تأثیر بگذارند. به علاوه یک ارتباط دو طرفه بین روده و مغز است. تغییرات در یکی از این دو عضو می‌تواند بر دیگری تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، استرس می‌تواند بر ترکیب باکتری‌های روده تأثیر بگذارد و در عین حال، تغییرات در باکتری‌های روده نیز می‌تواند بر خلق و خو و استرس تأثیر بگذارد.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان