رفتار خردمندانه در هوس های غذایی

خط سلامت: اگر انسان هستید، احتمالاً هوس غذا کرده اید.چگونه در هوس های غذایی حکمت پیدا کنیم؟

رفتار خردمندانه در هوس های غذایی

از هوس کردن برای شیرینی‌های مورد علاقه خود تا خاطرات دلگرم‌کننده از آشپزی خانگی مادر، دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است شما را وسوسه کند تا به دنبال یک غذای خاص باشید.

به گزارش خط سلامت، در حالی که ممکن است به دلیل محتوای غذایی آن یک غذای خاص را بخواهید، بخش زیادی از هوس‌های غذایی می‌تواند ریشه‌های عاطفی داشته باشد.

به جای اینکه به هوس‌ها به عنوان چیزی که باید مقاومت کرد، نادیده گرفت یا کاملاً از بین برد نگاه کنید، می‌توان از هوس‌های غذایی به عنوان راهی برای برآورده کردن نیازهای عمیق‌تر پنهان در زیر استفاده کرد.

نحوه استخراج خرد هوس‌های غذایی

در اینجا نحوه استخراج خرد هوس‌های غذایی خود برای یافتن آرامش در رابطه خود با غذا آمده است.

اگر فرهنگ رژیم غذایی قابل باور باشد، هوس‌های غذایی چیزی است که باید کنترل و مقاومت شود. اما اگر رویکرد دیگری وجود داشته باشد چه؟

در حالی که هوس‌های غذایی می‌توانند دلایل زیادی داشته باشند، اغلب می‌توانند نشان دهنده احساسات و استرس‌های عمیق‌تر باشند که زیر سطح پنهان هستند.

به جای رژیم غذایی محدود، خوردن شهودی آرزو را به عنوان چیزی که باید جشن گرفته شود و لذت برد پذیرفته است.

طبق یک بررسی در سال 2021، خوردن شهودی یک استراتژی سلامت روان تطبیقی در نظر گرفته می‌شود که با چندین نتیجه مثبت مرتبط است، از جمله افزایش‌ها در:

تصویر مثبت بدن

عزت نفس

رفاه عمومی

مطالعه‌ای در سال 2020 1491 شرکت‌کننده را از نوجوانی تا بزرگسالی پیگیری کرد. در یک پیگیری 8 ساله، ادامه شیوه‌های خوردن شهودی با کاهش شیوع تعدادی از رفتارهای اختلال در خوردن مرتبط بود.

این شامل احتمال کمتر موارد زیر بود:

علائم افسردگی بالا

عزت نفس پایین

نارضایتی شدید بدن

رفتارهای کنترل وزن ناسالم مانند روزه گرفتن و حذف وعده‌های غذایی

رفتارهای کنترل وزن شدید مانند مصرف قرص‌های رژیم غذایی یا استفراغ

پرخوری

طبق گفته جینین روث، نویسنده، سخنران و رهبر کارگاه خوردن اجباری، یک رویکرد شهودی نسبت به هوس‌های غذایی می‌تواند آن‌ها را به منبعی برای رهایی تبدیل کند.

فلسفه او بر این ایده استوار است که رژیم گرفتن آنقدرها در مورد غذا و کاهش وزن نیست که در مورد احساس کمبود درونی باشد.

روث می‌آموزد  در آغوش گرفتن میل به غذا طبیعی، ایمن و قابل اعتماد، بازپس‌گیری صدای درونی است که اغلب توسط پیام‌های محبوب در مورد رژیم غذایی، کاهش وزن و معنای "سالم غذا خوردن" نادیده گرفته می‌شود.

روث می‌نویسد. هنگامی که شروع به تعریف خود با چیزی می‌کنیم که قابل اندازه‌گیری یا وزن شدن است، چیزی در اعماق ما سرکشی می‌کند.

هوس‌های غذایی در واقع نیاز ترسناک برای کنترل را پنهان می‌کردند.

اگر هوس‌های غذایی احساسات عمیق‌تر را پنهان می‌کنند، سرکوب یا کنترل آن‌ها در نهایت چیزی را حل نمی‌کند.

طبق یک بررسی در سال 2020، محرومیت از غذا هوس‌ها را برای غذاهایی که از آن‌ها اجتناب می‌شود افزایش می‌دهد. مطالعه یادآور می‌شود که این هوس‌ها یک پاسخ شرطی هستند که توسط نشانه‌های آموخته شده ایجاد می‌شوند نه کمبودهای غذایی یا انرژی. این بدان معناست که می‌توان آن‌ها را از یاد برد.

ریشه این مشکل در ذهن ناخودآگاه نهفته است معمولاً ترس از چیزی است - دوست داشتنی نبودن، ترس از شایسته نبودن، ترس از کامل نبودن، ترس از کنترل نبودن.

برای رسیدن به ریشه هوس غذا، او دانشجویان خود را راهنمایی می‌کند تا کنجکاو شوند و عمیقاً به خواسته‌های خود گوش دهند. این همچنین شامل تشخیص این موضوع است که ایده اینکه غذا هر چیزی را برطرف می‌کند یک "دروغ" است.

تحقیق... به شما اجازه می‌دهد تا با احساسات خود ارتباط برقرار کنید تا از آن‌ها عقب‌نشینی کنید، او می‌نویسد. کار ما تغییر کاری که انجام می‌دهید نیست، بلکه شاهد این هستید که با آگاهی کافی، کنجکاوی کافی، لطافت کافی انجام می‌دهید که دروغ‌ها و تصمیمات قدیمی که وسواس بر اساس آن‌ها است آشکار می‌شوند و از بین می‌روند.

به جای تحمیل تغییر سطحی، مانند تغییر کوکی با کیک برنج، روث دانشجویان خود را تشویق می‌کند تا با دلیل واقعی که برای غذا به عنوان منبع راحتی دست و پا می‌زنند، روبرو شوند.

هنگامی که با آن روبرو شد، وسواس در مورد غذا بسیار کمتر قدرتمند می‌شود.

هنگامی که دیگر باور ندارید که غذا نجات‌بخش زندگی شما خواهد بود وقتی احساس خستگی یا غرق شدن یا تنهایی می‌کنید، خواهید توقف کرد، او می‌نویسد. هنگامی که به خود بیشتر از غذا اعتقاد دارید، از غذا به عنوان تنها شانس خود برای جلوگیری از از هم پاشیدن استفاده نخواهید کرد.

تکنیک‌های زیر می‌توانند به شما کمک کنند تا خرد پنهان پشت میل به خوردن برای پنهان کردن احساسات خود را استخراج کنید.

 هوس را سرکوب نکنید

طبیعی است که هوس‌ها از زمان به زمان ایجاد شوند. به جای سرکوب، نادیده گرفتن یا فوراً راضی کردن آن‌ها، سعی کنید با احساس هوس همراه شوید تا با پیامی که برای شما دارد هماهنگ شوید.

اول احساس کنید که در بدنتان کجاست. متوجه شوید که چه احساسات، خاطرات یا تصاویری همراه با آن ایجاد می‌شود. در حین انجام این کار، می‌توانید از خود بپرسید هوس از کجا می‌آید، بدون اینکه سعی کنید آن را "درک کنید". فقط اجازه دهید هر اطلاعاتی به طور طبیعی ایجاد شود .

ثانیاً بررسی کنید آیا احساس هوس را می‌توان به روش‌های دیگری برآورده یا کاهش داد.

اینها می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

نوشیدن مقداری آب

گرفتن یک چرت 

پیاده روی

تماس با یک دوست

حمام گرم گرفتن

پس از اینکه چند راه برای برآورده کردن میل خود امتحان کردید، ممکن است متوجه شوید که نیاز به غذای خاصی که در ذهن داشتید آنقدر شدید نیست. این ممکن است نشان دهد هوس شما اصلاً از گرسنگی ناشی نشده است.

پس از اینکه فضای تجربه و بررسی هوس را پیدا کردید، می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید بر اساس آنچه کشف کرده‌اید پیش بروید و بخورید یا خیر.

اگر تصمیم به خوردن می‌گیرید، مطمئن شوید به خود اجازه می‌دهید از این تجربه لذت ببرید. این تمرین اصلاً در مورد قدرت اراده نیست این در مورد اکتشاف است. هیچ راهی برای اشتباه انجام دادن وجود ندارد، چه تصمیم بگیرید غذا را بخورید یا نه.

به شکم خود توجه کنید

روث به دانشجویان خود آموزش می‌دهد به شکم خود توجه کنند، زیرا این می‌تواند ناحیه‌ای از بدن باشد که بسیاری سعی می‌کنند آن را بپوشانند، پنهان کنند یا کاملاً نادیده بگیرند.

شروع به بازگرداندن خود به بدن، به شکم، به نفس خود کنید ، روث می‌نویسد. فقط در اینجا، فقط اکنون است که می‌توانید تصمیم بگیرید که بخورید یا نخورید.

تصمیم‌گیری

او می‌گوید این اغلب می‌تواند آن‌ها را به چرخش و احساس غرق شدن در تصمیم سوق دهد. به عنوان یک راه حل، او پیشنهاد می‌کند که این کار را واگذار کنید.

وقتی صحبت از متابولیسم و سوزاندن کالری می‌شود، خوشبختانه مغز نیازی نیست که کنترل این کار را به عهده داشته باشد، متابولیسم می‌تواند کنترل را بر عهده داشته باشد. بگذار ببینم وقتی این کار را واگذار می‌کنم، وقتی این کنترل را آزاد می‌کنم و به بدن خود اعتماد دارم که آن را مدیریت می‌کند چه اتفاقی می‌افتد.

این شامل اعتماد به این است که بدن - از جمله بخشی از بدن که مسئول هوس‌ها است - می‌داند که چه کاری انجام می‌دهد.

"اگر می‌توانید... باور کنید همه چیز تحت کنترل است، به جای اینکه شما کنترل را در دست داشته باشید، آرامش بیشتری وجود دارد.

مغز شما مدیرعامل است و یک تیم دارید، او می‌گوید: شما به کارمندان خود اعتماد دارید که برای شما خوب کار می‌کنند و بنابراین کل سازمان تجاری تحت کنترل است.

یادگیری نشانه‌های خود

تمرین بودن با هوس‌های خود و احساس سوزش‌های شکم می‌تواند کمک کند تا از سر خود خارج شوید و وارد بدن خود شوید. هرچه بیشتر تمرین کنید، بیشتر احتمال دارد که بتوانید نشانه‌های بدن خود را تفسیر کنید.

الیزابت می‌گوید: فرهنگ رژیم غذایی ما را واقعاً در جنبه‌های زیبایی‌شناسی پیچیده می‌کند.ما شروع به اعتماد به تروپ‌های مردم دیگر، تروپ‌های مجله، تروپ‌های فرهنگ رژیم غذایی می‌کنیم و شهود خود را از دست می‌دهیم.

یادگیری در مورد نشانه‌های خود می‌تواند کمک کند تا دوباره با آن ارتباط برقرار کنید.

نشانه‌ها در همه زمان‌ها در دسترس هستند، اما بسیاری از مردم آن‌ها را بی‌حس می‌کنند. الیزابت می‌گوید: چه گرسنگی، پر بودن یا هوس باشد، آن‌ها هوس‌های خود را بی‌حس می‌کنند. بدن اساساً شروع به فریاد زدن می‌کند تا توجه شما را جلب کند.

هنگامی که شروع به معطوف کردن توجه خود به بدن کنید، به جای یک شی خارجی هوس، می‌توانید شروع به ارتباط بیشتر با خواسته‌های واقعی خود کنید.

جشن گرفتن هوس‌های خود

الیزابت خاطرنشان می‌کند مشتریان اغلب از هوس‌های خود می‌ترسند. آن‌ها گاهی اوقات به ایده خوردن شهودی بی‌اعتماد هستند زیرا می‌ترسند اگر هر چه می‌خواهند بخورند، احساس کنترل خود را از دست بدهند.

به جای ترس از هوس‌ها، او پیشنهاد می‌کند آن‌ها را جشن بگیرید.

الیزابت می‌گوید: جشن بگیرید که هوس یک خط ارتباط با بدن شماست.داشتن این ارتباط با بدن زیباست.

پرسیدن چه چیز دیگری گرسنه است؟

یک بخش جدایی ناپذیر از درک نشانه‌های خود، کنجکاو شدن در مورد آن‌ها است. 

فرض کنید زمان صبحانه است و هوس کیک دارید.

الیزابت می‌گوید: به طور شهودی می‌دانید که خوردن کیک برای صبحانه در واقع برای سلامتی هماهنگ نخواهد بود.سپس کنجکاو می‌شوید و می‌گویید، خوب، اگر کمی عمیق‌تر به این هوس برویم، چه چیزی است که من واقعاً گرسنه آن هستم؟

این می‌تواند هر چیزی باشد، مانند:

عشق

راحتی

جامعه

پذیرش

استراحت

اعتبارسنجی

لذت

صمیمیت

هر چه بیشتر بپرسید، گوش دهید و با هوس بمانید، بیشتر احتمال دارد پاسخ دریافت کنید.

نگه داشتن غذایی که هوس دارید در خانه

این ممکن است در مقابل هر چیزی که تا به حال در مورد خوردن سالم شنیده‌اید باشد، اما الیزابت پیشنهاد می‌کند غذاهایی را که هوس دارید در خانه نگه دارید. این به تقویت این ایده کمک می‌کند که غذا چنین معامله بزرگی نیست.

الیزابت می‌گوید: هوس‌ها می‌توانند بسیار شدید باشند زیرا فقط در آخر هفته مجاز به خوردن دسر هستید.از دوشنبه تا جمعه تا رسیدن آخر هفته، هوس آن دسر خواهید داشت.

در عوض، هر زمان در طول هفته مقداری از آنچه هوس دارید را داشته باشید.

الیزابت می‌گوید: هنگامی که به خود اجازه می‌دهید آنچه را که می‌خواهید بخورید، هوس‌ها دیگر به نظر آنقدر خاص نمی‌آیند.

روث چندین نکته برای واقعاً حضور داشتن و لذت بردن از غذایتان ارائه می‌دهد.

زمانی که گرسنه هستید غذا بخورید.

نشسته در یک محیط آرام غذا بخورید. 

بدون حواس‌پرتی غذا بخورید. حواس‌پرتی‌ها شامل رادیو، تلویزیون، روزنامه‌ها، مکالمات شدید یا اضطراب‌زا یا موسیقی است.

آنچه بدن می‌خواهد را بخورید.

تا زمانی که سیر شوید غذا بخورید.

غذا بخورید (با قصد بودن) در دید کامل دیگران.

با لذت و لذت غذا بخورید.

انجام این کارها می‌تواند کمک کند تا واقعاً لذت خوردن را تجربه کنید و همچنین هرگونه احساس شرمندگی یا خاص بودن غذا را از بین ببرید.

با گوش دادن به هوس های خود و برخورد با آن‌ها با کنجکاوی، احترام و اعتماد، می‌توانید شروع به بازپس‌گیری آن صدا کنید.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان