5 عبارتی که افراد باهوش برای جلب توجه و موفقیت در کار استفاده می‌کنند!

خط سلامت: آیا تا به حال در یک جلسه نشسته‌اید و فکر کرده‌اید که چرا احساس می‌شود فقط دو یا سه نفر کل مکالمه را در دست دارند؟ این همکاران بلندتر معمولاً ابتدا صحبت می‌کنند، نظرات خود را بیان می‌کنند و بیشتر وقت جلسه را می‌گیرند. قبل از اینکه بفهمید، جلسه تمام شده است و شما هرگز چیزی نگفته‌اید.

5 عبارتی که افراد باهوش برای جلب توجه و موفقیت در کار استفاده می‌کنند!

به عنوان یک متخصص ارتباطات جهانی، با بسیاری از افراد باهوش‌ و با استعداد کار می‌کنم. حتی در میان این متخصصان ماهر و توانا، بزرگترین ناامیدی که می‌شنوم چیزی شبیه این است: "من سخت کار می‌کنم و تحویل می‌دهم، اما هنوز احساس نمی‌کنم که برای تلاش‌هایم دیده می‌شوم، چه برسد به اینکه با ارتقا یا فرصت‌های دیگر پاداش داده شوم. چرا؟!"

به گزارش خط سلامت، این متخصص گفت: کتاب جدیدم، "هوشمند، نه بلند: چگونه برای همه دلایل درست در محل کار دیده شوید"، به متخصصان آموزش می‌دهم که چگونه با ارتقای این مهارت واحد، فرصت‌های بزرگ‌تری را باز کنند: ارتباطات. این در مورد پرخاشگر، مسلط یا تهاجمی بودن نیست اگر سبک شما نباشد. این در مورد هدفمند و هوشمند بودن است تا زمانی که وارد شوید، مردم گوش دهند.

5 عبارت برای پیشرفت از موفق ترین افراد

در اینجا پنج عبارت وجود دارد که موفق‌ترین افراد هر روز برای کمک به دیده شدن و پیشرفت از آنها استفاده می‌کنند.

  1. "من حرف شما را می‌شنوم" ارتباط‌دهندگان درخشان می‌دانند که برای اینکه مردم به آنها و ایده‌هایشان گوش دهند، ابتدا باید احساس شنیده شدن را در دیگران ایجاد کنند.

اگر در یک جلسه هستید و می‌خواهید وارد شوید، به جای اینکه فقط به سرعت آنچه در ذهن دارید را بگویید ، با دقت گوش دهید و منتظر بمانید تا صحبت خود را تمام کنند.سپس نظرات خود را با عبارت "من حرف شما را می‌شنوم" شروع کنید.

این کلمات به فرد نشان می‌دهند که شما او و افکارش را تایید می‌کنید، حتی اگر دیدگاه مخالف داشته باشید. نمی‌خواهید طرف مقابل حالت دفاعی بگیرد که می‌تواند مانع از بررسی آنچه شما باید بگویید شود.

  1. "هیجان‌زده هستم" انسان‌ها با استفاده از منطق و احساسات تصمیم می‌گیرند. با این حال، مردم بسیار بیشتر احتمال دارد که داستان‌ها را به یاد بیاورند و توسط آن‌ها متقاعد شوند تا فقط حقایق. همانطور که می‌گویند، آنها بیشتر احتمال دارد نحوه احساس شما را به یاد بیاورند تا آنچه گفتید.

برای اینکه یک ارتباط‌دهنده هوشمند باشید، از احساسات استفاده کنید و داستان‌ها را در صحبت‌های خود بگنجانید. این بدان معنی است که برای جلب حمایت از کلماتی مانند "هیجان‌زده" و "خوشحال" استفاده کنید. هنگام صحبت کردن لبخند بزنید یا ابروهای خود را بالا ببرید تا تأثیر را افزایش دهید. هنگام علامت دادن به فوریت، از کلماتی مانند "نگران" و "مبتلا" با یک گام نزولی برای نمایش جدیت استفاده کنید.

به مردم کمک کنید آنچه را که شما احساس می‌کنید احساس کنند، با استفاده از کلمات، زبان بدن و لحن صدای خود. اگر یک داستان مرتبط دارید - مثلاً یک حکایت در مورد نحوه استفاده از محصول خود در دنیای واقعی یا از تجربه گذشته خود در یک پروژه مشابه - آن را به اشتراک بگذارید.

  1. "در اینجا چیز جدیدی است" یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید در محل کار انجام دهید این است که از آنچه می‌خواهید درخواست کنید تا مطمئن شوید پاسخی دریافت می‌کنید.

به جای اینکه فقط بگویید، "سلام، اینجا پیگیری می‌کنم"، که می‌تواند پرخاشگرانه و بی‌نتیجه باشد، پیگیری خود را با یک قطعه جدید اطلاعات شروع کنید. به عنوان مثال، ممکن است بگویید: "از آخرین گفتگوی ما که در آن پروژه X  ارائه کردم، داده‌های جالبی پیدا کردم که فرضیه من در مورد Y را پشتیبانی می‌کند. در اینجا چیز جدیدی است..."

این استراتژی می‌تواند بخشی از دست و پا چلفتی بودن احتمالی را از بین ببرد، درخواست شما را به موقع و تازه نشان دهد و گفتگو را به جلو ببرد. دریافت پاسخ‌هایی که به دنبال آنها هستید می‌تواند کمک کند تا کار بیشتری انجام دهید.

  1. "آن زمان ..." من شخصاً و گاهی اوقات به روش سختی کشف کرده‌ام که فقط به این دلیل که با استعداد هستید، به این معنی نیست که مردم متوجه می‌شوند. سخت کار کردن و انجام کار عالی به طور خودکار به معنای دریافت یا حتی در نظر گرفتن یک پروژه نخبه یا افزایش حقوق نیست.

صحبت کردن در مورد دستاوردهای شما می‌تواند فرصت‌های بیشتری را باز کند. اما چگونه این کار را بدون احساس اینکه در حال خودستایی هستید انجام دهید؟

از قدرت تضاد برای برجسته کردن پیشرفت و تأثیری که داشته‌اید استفاده کنید. به عنوان مثال، ممکن است بگویید: "تغییرات طراحی که برای ساده‌سازی سایت انجام دادیم، پیمایش آن را بسیار آسان‌تر کرد. اکنون می‌بینیم که مصرف‌کننده متوسط فرآیند خرید را در کمتر از یک دقیقه تکمیل می‌کند، اما در گذشته دو برابر طول می‌کشید."

  1. "متشکرم برای ..." وقتی کسی در محل کار به شما کمک می‌کند - شما را برای یک پروژه تایید می‌کند، کمک می‌کند، معرفی می‌کند - ممکن است با گفتن "متشکرم" قدردانی خود را ابراز کنید. اما ارتباط‌دهندگان هوشمند می‌دانند که فقط گفتن این دو کلمه کافی نیست؛ این در مورد گفتن چیزی است که شما بابت آن سپاسگزار هستید و چرا.

خاص بودن می‌تواند قدردانی را افزایش دهد، سپاسگزاری ما را اصیل‌تر نشان دهد و فرد دیگر را بالا ببرد. این یک برداشت مثبت می‌گذارد و می‌تواند آنها را بیشتر تمایل به تکرار آن عمل مفید کند.

این فقط چیزی نیست که می‌گویید، بلکه نحوه گفتن آن است همانطور که در مورد استفاده از این پنج عبارت در محل کار فکر می‌کنید، ممکن است، به عنوان مثال:

سرعت کلمات خود را تغییر دهید، گاهی اوقات هنگام صحبت کردن سرعت بگیرید، اما سپس هنگام تلاش برای رساندن یک نکته به خانه سرعت خود را کم کنید.

از دستان خود استفاده کنید. به عنوان مثال، دست‌های خود را بالا ببرید و کف دست‌های خود را نشان دهید تا اعتماد را نشان دهید یا از انگشتان خود برای نشان دادن اعداد مورد بحث استفاده کنید تا به کلمات خود ساختار و تاکید دهید.

در ابتدا ممکن است استفاده از این عبارات و تکنیک‌ها غیرطبیعی به نظر برسد، اما آنها می‌توانند به شما کمک کنند درخشندگی خود را برجسته کنید. زیرا می‌توانید در محل کار برجسته شوید و در حرفه خود پیشرفت کنید - حتی اگر پر سر و صدا، گستاخ و پرخاشگر بودن سبک شما نیست.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان