یک روش آسان برای احساس خوشبختی

خط سلامت: مثبت اندیشی چه معنایی دارد و چگونه می تواند بر زندگی ما تاثیر بگذارد؟ چگونه می توان حال خوب را برای خود و دیگران به ارمغان آورد؟

یک روش آسان برای احساس خوشبختی

مثبت اندیش ها به دنبال غیر ممکن ها نیستند و دست یافتنی ها آنها را خشنود می کند.

به گزارش خط سلامت، روانشناسان می گویند مثبت اندیشی یعنی اینکه باور کنی برای خوشبختی و لذت بردن از دنیا لازم نیست خودت یا دیگران به زحمت بیفتند.

مثبت اندیشی ،لذت های در دسترس

لذت هایی که در اطراف هر انسانی وجود دارد، آنقدر متنوع است که می تواند ارمغان شادی را برای همه ی افراد به دنبال داشته باشد. فقط شناسایی آنها است که شاید در گام اول سخت باشد.

تماشای غروب و طلوع آفتاب یکی از لذت های در دسترس است. دومین گام برای لذت بردن برنامه ریزی برای کارهای عقب مانده است چون فرد بخشی از مغز خودش را از فشار و سرگردانی خلاص می کند و می تواند بجای نا امیدی و کلافگی با مثبت اندیشی جریان زندگی را رصد کند.

مثبت اندیشی و خندیدن

خندیدن یکی دیگر از راه هایی است که باعث ایجاد حس لذت در افراد می شود و با آرامش ذهن آنان را به سوی مثبت اندیشی رهنمون خواهد کرد.

مثبت اندیشی با تلفن های بدون برنامه ریزی

تلفن های بدون برنامه ریزی و صحبت با یک دوست قدیمی همیشه لذت بخش است و فرد با مرور خاطرات گذشته غرق در یک احساس مثبت خواهد شد.

دیدن هدیه های قدیمی

دیدن هدیه هایی که فرد آنها را درون کمد و کشو قرار داده نیز فرصتی لذت بخش و مثبت ایجاد می کند.

سپاسگزاری

تشکر کردن از نعمت هایی که خداوند به ما اعطا کرده و دعا کردن همیشه با احساس مثبت و لذت همراه است.

آواز خواندن، شعر خواندن و مطالعه ی کتاب نیز راهکارهایی هستند که به ما کمک می کند تا بتوانیم موثرتر و با عمق بیشتری از زندگی لذت ببریم.

مهربانی با دیگران

مهربانی با دیگران حس مثبت عمیقی را در افراد بر جای می گذارد و آنان را غرق در لذت خواهد کرد. این مهربانی می تواند معطوف به حیوانات و یا نگهداری از گیاهان باشد. نگاه کردن به آسمان و دیدن حرکت ابرها و یا آسمان پر از ستاره نیز یکی دیگر از گام های موثری است که افراد می توانند در ایجاد حس خوشبختی و لذت و یا مثبت اندیشی داشته باشند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است .

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان