7 انتظار که 90 درصد از شادی و آرامش درونی روزانه تان را از بین می برد

خط سلامت: بروک لی (Brook Lee) یک مدل و ملکه زیبایی آمریکایی است که در سال ۱۹۹۷ به عنوان ملکه زیبایی ایالات متحده آمریکا و دوشیزه جهان انتخاب شد. او می گوید: من در این دنیا نیستم تا انتظارات شما را برآورده کنم و شما نیز در این دنیا نیستید که انتظارات من را برآورده کنید.

7 انتظار که 90 درصد از شادی و آرامش درونی روزانه تان را از بین می برد

بروک لی، آن تاج الماسین را نه بر سر، که بر دل نشاند. او ملکه زیبایی جهان بود، اما زیبایی حقیقی را در فراسوی آینه‌ها جستجو کرد. او با صدایی رسا گفت: "برای برآوردن انتظارات دیگران زاده نشده‌ام و شما نیز برای من.

به گزارش خط سلامت، در این دنیای شلوغ و پر توقع، گاهی فراموش می‌کنیم که هر یک از ما یک جهان کوچک و منحصر به فرد هستیم. جهانی پر از رویاها، آرزوها و تفاوت‌ها. بزرگ‌ترین اشتباه ما این است که بخواهیم این جهان‌های کوچک را در قالب قالب‌های از پیش تعیین شده بریزیم این طور شادی و آرامش درونی مان را از دست خواهیم داد.

انتظارات چیستند؟

انتظارات، زنجیرهایی هستند که ما را به دیگران می‌بندند. این زنجیرها نه تنها ما را محدود می‌کنند، بلکه دیگران را نیز از آزادی بودن خود باز می‌دارند. پس بیایید این زنجیرها را پاره کنیم و به سوی ساحل آزادی شنا کنیم.

همانطور که بروک لی می‌گوید، استانداردهای خود را پایین نیاورید. اما به یاد داشته باشید که خوشبختی در مقایسه با دیگران نیست، بلکه در کشف خود واقعی است. شما یک اثر هنری منحصر به فرد هستید و لایق این هستید که به همان شکلی که هستید دیده شوید و پذیرفته شوید."

بزرگترین و خسته کننده ترین ناامیدی ها در زندگی روزمره ما اغلب نتیجه انتظارات نابجاست. این امر به ویژه در مورد روابط و تعاملات ما با دیگران صادق است. بنابراین استانداردهای خود را پایین نیاورید، اما به یاد داشته باشید که حذف توقعات خود از دیگران بهترین راه برای جلوگیری از ناامید شدن و تخلیه کامل آنها است.

انتظار نداشته باشید که همه با شما موافق باشند.

سزاوار این هستید که شادی را به روش خود بیابید. شما سزاوار زندگی ای هستید که با آن در جریان هستید. اجازه ندهید نظرات دیگران شما را فراموش کنید. در این دنیا نیستید که انتظارات دیگران را برآورده کنید و همچنین نباید احساس کنید که دیگران اینجا هستند تا انتظارات شما را برآورده کنند. در واقع، هرچه بیشتر تصمیمات خود را در زندگی تأیید کنید، کمتر به تأیید دائمی دیگران نیاز دارید.

باید جرات داشته باشید خودتان باشید و از شهود خود پیروی کنید، هر چند ترسناک یا عجیب باشد که ممکن است احساس یا ثابت شود. و خود را با دیگران مقایسه نکنید - از پیشرفت یا موفقیت آنها ناامید نشوید. مسیر خود را دنبال کنید و به هدف خود وفادار بمانید. موفقیت در نهایت این است که زندگی خود را در راه خود بگذرانید.

آینه خودت باش، تا دیگران در تو خود را ببینند

از این انتظار نداشته باشید دیگران به شما احترام بیشتری نسبت به احترامی که معمولاً به خودتان نشان می دهید، نشان دهند.

قدرت واقعی در روح و روان است نه در عضلات. این در مورد داشتن ایمان و اعتماد به آنچه هستید، و تمایل به عمل مداوم بر اساس آن است. همین لحظه تصمیم بگیرید که دیگر هرگز از کسی برای عشق، احترام و توجهی که باید هر روز به خود نشان دهید التماس نکنید.

امروز خود را در آینه نگاه کنید و بگویید: "من به شما احترام می گذارم و از این به بعد مانند آن رفتار خواهم کرد." بله، خوب بودن با دیگران مهم است، اما مهم تر از آن این است که با خودتان خوب باشید. وقتی احترام به خود را تمرین می کنید، به خودتان فرصت رشد می دهید. وقتی در حال رشد هستید، دوست بهتر، عضو خانواده بهتر و شما بهتر می شوید.

انتظار نداشته باشید همه شما را دوست داشته باشند

ممکن است برای یک نفر احساس ناخواسته و بی لیاقتی کنید، اما برای دیگری ارزشی ندارید. پس هرگز ارزش خود را فراموش نکنید! مهم نیست چقدر با مردم خوب باشید، همیشه یک نفر منفی وجود دارد که از شما انتقاد کند. لبخند بزنید، بی ادبی آنها را نادیده بگیرید و ادامه دهید. در عوض با کسانی که برای شما ارزش قائل هستند وقت بگذرانید.

حقیقت را بگوییم، در این دنیای بیش از حد به هم پیوسته که سعی می‌کند شما را شبیه دیگران کند، سخت‌ترین نبردی که باید در یک روز معمولی بجنگید، نبرد برای خودتان است. و همانطور که در حال مبارزه با شما هستید، همه شما را دوست نخواهند داشت.

گاهی اوقات مردم شما را به این دلیل صدا می کنند که شما "متفاوت" هستید، اما این کاملاً اشکالی ندارد. چیزهایی که شما را متفاوت می کنند چیزهایی هستند که شما را می سازند و افراد مناسب در دراز مدت شما را به خاطر آن دوست خواهند داشت.

نمی‌توانیم دیگران را در قالب تصورات خودمان بریزیم

از مردم انتظار نداشته باشید کاملاً با ایده شما در مورد اینکه چه کسی هستند مطابقت داشته باشند.

دوست داشتن و احترام گذاشتن به دیگران یعنی اجازه دادن به آنها برای خودشان. وقتی دیگر از مردم توقع ندارید که رفتار خاصی داشته باشند، می توانید شروع به قدردانی از آنها به خاطر آنچه واقعاً هستند کنید. پس به دقت توجه کنید و به افراد به خاطر منحصر به فرد بودنشان احترام بگذارید و نه به خاطر آنچه می خواهید باشند.

ما به سادگی اکثر مردم را به اندازه ای که فکر می کنیم نمی شناسیم، و شناخت واقعی یک نفر بخش بزرگی از چیزی است که آنها را شگفت انگیز می کند. هر انسانی به نحوی قابل توجه و زیباست. برای دیدن آن فقط به یک مجموعه چشم صبور نیاز است. هرچه بیشتر کسی را بشناسید، بیشتر می توانید به ظاهر او نگاه کنید و زیبایی واقعی او را ببینید.

انتظار نداشته باشید همه بدانند به چه فکر می کنید

مردم نمی توانند ذهن را بخوانند. آنها هرگز احساس شما را نمی دانند مگر اینکه به آنها بگویید. رئیس شما؟ بله، او نمی داند که شما به ارتقای شغلی امیدوار هستید زیرا هنوز به او نگفتید. آن پسر بامزه ای که به خاطر خجالتی بودن با او صحبت نکردی؟  بله، درست حدس زدید، او وقت روز را به شما نداده است، فقط به این دلیل که شما هم به او وقت نداده اید.

در زندگی باید به طور منظم و موثر با دیگران ارتباط برقرار کنید. و اغلب اوقات باید تارهای صوتی خود را باز کنید و اولین کلمات را به زبان بیاورید. اگر می خواهید یک تعامل معنادار داشته باشید، باید به مردم بگویید که به چه چیزی فکر می کنید.

 همه ما زخم‌هایی داریم، حتی قوی‌ترین‌ها

از افراد به ظاهر قوی که می شناسید انتظار نداشته باشید که کاملاً "خوب" باشند.

همه کسانی را که می شناسید، درست مثل شما در حال جنگیدن هستند. هر لبخند یا نشانه‌ای از قدرت، کشمکشی درونی را پنهان می‌کند که به اندازه خودتان پیچیده و خارق‌العاده است. بنابراین بدون داشتن نگرش «عجله دارم»، بخشی از رشد کسی باشید. آنچه در اطراف می چرخد ​​به اطراف می آید. شما همیشه می توانید مهربان تر از آنچه لازم است باشید.

همچنین به یاد داشته باشید در آغوش کشیدن نور به معنای نادیده گرفتن تاریکی نیست. ما اغلب با توانایی خود در غلبه بر ناملایمات و ناامنی ها سنجیده می شویم، نه اجتناب از آنها. بنابراین، استفاده از صداقت و شفافیت در ارتباط با مبارزات شما، حمایت، به اشتراک گذاشتن و کمک به افراد دیگر یکی از بزرگترین پاداش های زندگی است. اگر اجازه دهیم این به طور طبیعی اتفاق می‌افتد، زیرا همه ما تردیدها، نیازها و کشمکش‌های بسیار مشابهی داریم. و وقتی این را بپذیریم، دنیا تبدیل به مکانی می‌شود که می‌توانیم به چشمان دیگری نگاه کنیم و بگوییم: «در حال حاضر گم شده‌ام و در حال تقلا هستم» و آن‌ها می‌توانند به عقب سر تکان دهند و بگویند: «من دقیقاً می‌دانم چه داری معنی تو تنها نیستی.»

انتظار نداشته باشید افرادی که برایتان مهم هستند ناگهان تغییر کنند

اگر رفتار خاصی وجود داشته باشد شما به آن اهمیت می دهید و امیدوارید با گذشت زمان ناپدید شود، احتمالا اینطور نخواهد شد. اگر واقعاً به آنها نیاز دارید تا چیزی را تغییر دهند، صادق باشید .

با این حال، در بیشتر موارد، نمی توانید افراد را تغییر دهید و نباید تلاش کنید. یا می پذیرید که آنها چه کسانی هستند یا تصمیم می گیرید که زمان بیشتری را از آنها دور کنید. ممکن است خشن به نظر برسد، اما اینطور نیست. وقتی سعی می‌کنید افراد را تغییر دهید، اغلب همان‌ها باقی می‌مانند، اما وقتی سعی نمی‌کنید آنها را تغییر دهید - وقتی از آنها حمایت می‌کنید و به آنها اجازه می‌دهید همانگونه که هستند باشند - به تدریج به زیباترین شکل تغییر می‌کنند. زیرا آنچه واقعاً تغییر می کند، نوع نگاه شما به آنهاست.

به مرزهای خود احترام بگذارید زیرا انتظارات خود را کاهش می دهید.

از آنجایی که شما سخت کوشید تا انتظارات خود را کنترل کنید، حفظ مرزهای سالم و معقول نیز مهم است. زیرا به ناچار با کسی روبرو خواهید شد که شما را بی اعتبار می کند، به شما بی احترامی می کند یا بدون هیچ دلیل مشخصی با شما بد رفتار می کند. نکته کلیدی این است که خود را با تلاش برای تغییر آنها یا جلب تایید آنها (بدون انتظار) مصرف نکنید و هیچ فضایی در قلب خود برای نفرت از آنها باقی ندهید. به سادگی به خودتان فضایی سالم بدهید…

به یاد داشته باشید فاصله گرفتن از افرادی که به شما انرژی منفی یا انرژی ناسالم می دهند، مراقبت از خود است. عقب نشینی از موقعیت هایی که احساس می کنید مورد قدردانی یا بی احترامی قرار می گیرید، مراقبت از خود است. احترام گذاشتن به مرزهای خود را انتخاب کنید.

همچنین تمرین کنید تا از نیازهای خود آگاه تر شوید، به خصوص که به انتظارات شما مربوط می شود. به زمان ها و شرایطی توجه کنید که از برآورده کردن نیازهای دیگران ناراحت هستید. به تدریج با نه گفتن به درخواست های بی دلیل که باعث رنجش شما می شود، مرزهای سالمی ایجاد کنید. البته ممکن است در ابتدا این کار سخت باشد زیرا ممکن است کمی خودخواهانه احساس شود.

اما اگر تا به حال با هواپیما پرواز کرده اید، می دانید که مهمانداران هواپیما به مسافران دستور می دهند قبل از مراقبت از دیگران، حتی فرزندان خود، ماسک های اکسیژن خود را بپوشند. چرا؟ زیرا اگر ناتوان هستید نمی توانید به دیگران کمک کنید.

در درازمدت، ایجاد و اجرای پیشگیرانه مرزهای سالم و معقول یکی از خیریه ترین کارهایی است که می توانید برای خود و کسانی که به آنها اهمیت می دهید انجام دهید. این مرزها بهترین‌های شما را تقویت می‌کند و حفظ می‌کند - مستحکم‌ترین و تواناترین نسخه شما - بنابراین می‌توانید بهترین‌های خود را با افرادی که برایتان مهم هستند به اشتراک بگذارید.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان