کلید درمان موثر اختلال استرس پس از سانحه با ضربان قلب!

خط سلامت: دانشمندان دانشگاه مرداک استرالیا دریافته‌اند، اندازه‌گیری ساده ضربان قلب می‌تواند درمان مناسب‌تر برای افراد مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) را مشخص کند.

 کلید درمان موثر اختلال استرس پس از سانحه با ضربان قلب!

دانشمندان دریافته‌اند یک شاخص ساده و در دسترس، یعنی ضربان قلب ، که اغلب نادیده گرفته می‌شود، می‌تواند کلید درمان موثر اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) باشد. تحقیقات جدید نشان می‌دهد با بررسی دقیق تغییرات ضربان قلب، می‌توان درمان‌های شخصی‌سازی شده‌ای ارائه داد که به طور مستقیم به نیازهای هر فرد پاسخ می‌دهند. این کشف، چشم‌انداز درمان PTSD را دگرگون کرده و به پزشکان ابزاری قدرتمند برای کمک به بیماران خود داده است.

به گزارش خط سلامت تغییرات ضربان قلب در حالت استراحت یا خواب، اطلاعات مهمی درباره عملکرد سیستم عصبی خودکار افراد ارائه می‌دهد. سیستم عصبی خودکار مسئول کنترل عملکردهای غیرارادی بدن مانند تنفس و ضربان قلب است. بر اساس نتایج یک مطالعه، افرادی که تغییرات کمتری در ضربان قلب دارند، ممکن است از درمان‌هایی مانند یوگا بهره بیشتری ببرند. در مقابل، افرادی که تغییرات بیشتری در ضربان قلب دارند، ممکن است به درمان‌های متمرکز بر رویدادهای آسیب‌زا پاسخ بهتری دهند.

کشف بهترین درمان برای افراد مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)

دکتر دانیل ماترسول، یکی از محققان این مطالعه، می‌گوید: با اندازه‌گیری ساده ضربان قلب، می‌توانیم درمان مناسب‌تری را برای هر فرد تجویز کنیم و به این ترتیب، احتمال بهبودی را افزایش دهیم. این یافته‌ها نشان می‌دهند اندازه‌گیری ضربان قلب می‌تواند به عنوان یک ابزار تشخیصی جدید در درمان PTSD مورد استفاده قرار گیرد و به پزشکان کمک کند تا بهترین درمان را برای بیماران خود انتخاب کنند.

مزایای سنجش ضربان قلب برای درمان افراد مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)

تحقیقات جدید نشان می‌دهد با بررسی دقیق تغییرات ضربان قلب، می‌توان درمان‌های شخصی‌سازی شده‌ای ارائه داد که به طور مستقیم به نیازهای هر فرد پاسخ می‌دهند. این کشف، چشم‌انداز درمان PTSD را دگرگون کرده و به پزشکان ابزاری قدرتمند برای کمک به بیماران خود داده است. به طور کلی فواید استفاده از شاخص ضربان قلب در کار با افراد مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)، عبارت است از:

شخصی‌سازی درمان

با توجه به ویژگی‌های فیزیولوژیکی هر فرد، درمان مناسب‌تری تجویز می‌شود.

افزایش احتمال بهبودی

با انتخاب درمان موثرتر، احتمال بهبودی بیماران افزایش می‌یابد.

کاهش زمان درمان

با حذف روش‌های درمانی نامناسب، زمان مورد نیاز برای بهبودی کوتاه‌تر می‌شود.

این مطالعه گامی مهم در جهت شخصی‌سازی درمان PTSD است و می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی افراد مبتلا به این اختلال کمک کند.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان