7 رفتار افرادی که با افزایش سن ارتباط شان را با دوستان قطع می کنند

خط سلامت: حفظ دوستی‌ها با افزایش سن می‌تواند یک کار چالش‌برانگیز باشد. اغلب، بدون اینکه متوجه شویم، ممکن است رفتارهایی را اتخاذ کنیم که مردم را از خود دور می‌کند، نه به سمت خود جذب می‌کند.

7 رفتار افرادی که با افزایش سن ارتباط شان را با دوستان قطع می کنند

این رفتارها لزوماً عمدی نیستند، اما به هر حال می‌توانند به روابط اجتماعی ما آسیب برسانند.

به گزارش خط سلامت، نکته جالب‌تر این است که این رفتارها معمولاً در میان افرادی که با افزایش سن، دایره دوستان خود را کوچک می‌بینند، رایج است.

بیایید نگاه دقیق‌تری به این 7 رفتار بیندازیم تا بتوانید از آن‌ها آگاه باشید و شاید از افتادن در همان دام جلوگیری کنید.

1) اولویت‌بندی کار نسبت به دوستی‌ها

با افزایش سن و مسئولیت‌های ما، معمول است که خود را وقف کار خود کنیم و زمان کمتری را برای دوستان خود اختصاص دهیم.

این یک بخش طبیعی از بزرگ شدن است، اما می‌تواند به طور ناخواسته منجر به تضعیف روابط اجتماعی ما شود.

این را در نظر بگیرید: با کار غرق شده‌اید و هفته‌ها فرصت نداشته‌اید با دوستان خود گپ بزنید. یک روز، سرانجام استراحت می‌کنید و تصمیم می‌گیرید با یک دوست تماس بگیرید، فقط برای اینکه متوجه شوید چقدر در زندگی او از دست داده‌اید.

این موقعیت برای بسیاری از افراد بسیار آشنا است. و در حالی که کار بدون شک مهم است، مهم است که اجازه ندهید کار روابط شخصی شما را تحت الشعاع قرار دهد.

حفظ تعادل بین کار و زندگی شخصی کلیدی است. از این گذشته، ما موجودات اجتماعی هستیم و دوستی‌های ما اغلب حمایت و شادی را فراهم می‌کنند که زندگی را ارزشمند می‌کند.

2) غفلت از تماس گرفتن

با شلوغ‌تر شدن زندگی، گاهی اوقات آسان‌تر است که منتظر تماس دیگران باشیم تا اینکه خودمان تماس را آغاز کنیم.

این رفتار منفعل یک قاتل خاموش دوستی است. آسان است که در دام این فکر بیفتید که "اگر آن‌ها واقعاً اهمیت می‌دادند، با من تماس می‌گرفتند". اما مهم است که به یاد داشته باشید که دوستان ما نیز از فراز و نشیب‌های زندگی عبور می‌کنند و ممکن است منتظر باشند تا ما نیز با آن‌ها تماس بگیریم.

پس منتظر زنگ تلفن خود نباشید. کسی باشید که تماس را برقرار می‌کند، پیامک می‌فرستد یا قرار قهوه می‌گذارد. دوستی‌ها در نهایت یک خیابان دو طرفه هستند.

3) تمرکز بر منفی‌ها

در هر رابطه‌ای، یک جریان ثابت منفی می‌تواند تخلیه کننده باشد. با این حال، بسیاری از مردم ناخودآگاه مکالمات خود را با شکایات، انتقادها یا دیدگاه‌های بدبینانه پر می‌کنند.

تحقیقات نشان داده است تعاملات مثبت بسیار بیشتر از تعاملات منفی در روابط سالم هستند. در واقع، نسبت جادویی 5:1 است، به این معنی که برای هر تعامل منفی، باید حداقل پنج مورد مثبت وجود داشته باشد.

اگر دائماً در حال غرق شدن در منفی‌ها هستید، ممکن است ناخواسته دوستان خود را دور کنید. در عوض، سعی کنید یک دیدگاه مثبت‌تر را پرورش دهید و مکالمات خود را با خوش‌بینی و سپاسگزاری تزریق کنید. این ممکن است نفس تازه ای باشد که دوستی‌های شما نیاز دارند.

4) فراموش کردن متقابل بودن

دوستی‌ها، مانند هر رابطه‌ای، به سطحی از دادن و گرفتن نیاز دارند. اما اغلب، بدون اینکه متوجه شویم، برخی از ما بیشتر از یک گیرنده هستیم تا یک دهنده.

تصور کنید دوستی که همیشه برای شما وجود دارد، زمانی که نیاز به تخلیه دارید گوش می‌دهد، زمانی که در شرایط سختی هستید کمک می‌کند. اما وقتی به آن‌ها نیاز دارند، شما ناگهان خیلی مشغول یا بی‌علاقه هستید.

این عدم متقابل می‌تواند منجر به یک دوستی یک طرفه شود که محکوم به از بین رفتن است. به یاد داشته باشید، دوستی‌ها بر اساس احترام متقابل و حمایت شکوفا می‌شوند. بنابراین دفعه بعد که دوست شما به شما نیاز داشت، برای آن‌ها همانطور که آن‌ها برای شما بوده‌اند، حضور داشته باشید.

5) وقت نگذاشتن برای آن‌ها

دوره ای در زندگی من بود که آنقدر در دنیای خود غرق شده بودم که برای دوستانم وقت نمی‌گذاشتم. من تازه یک کار جدید را شروع کرده بودم، در حال گشت و گذار در یک شهر جدید بودم و قبل از اینکه بدانم، هفته‌ها به ماه‌ها تبدیل شده بود.

به خودم می‌گفتم: "هفته بعد با آن‌ها تماس می‌گیرم"، اما هفته بعد می‌آمد و می‌رفت و من دوباره همان قول را می‌دادم.

با نگاهی به گذشته، متوجه می‌شوم که چقدر آسان است که در زندگی خود غرق شویم و ناخواسته دوستان خود را نادیده بگیریم. اینطور نیست که ما به آن‌ها اهمیت نمی‌دهیم. ما فقط از نظر زمان گذشتن را از دست می‌دهیم.

6) اجتناب از گفتگوهای دشوار

درگیری بخشی طبیعی از هر رابطه‌ای است، از جمله دوستی‌ها. با این حال، برخی از ما تمایل داریم از گفتگوهای دشوار دوری کنیم، از ترس اینکه ممکن است منجر به بحث یا ناراحتی شود.

اما نکته اینجاست اجتناب از این گفتگوها باعث ناپدید شدن مسائل نمی‌شود. در عوض، آن‌ها زیر سطح جوش می‌زنند و اغلب منجر به دلخوری یا سوءتفاهم می‌شوند.

یک دوست واقعی فقط برای لحظات خوب نیست. آن‌ها کسانی هستند که از گفتن آنچه شما نیاز دارید برای شنیدن آن نمی‌ترسند، حتی اگر چیزی نباشد که شما می‌خواهید بشنوید.

7) گرفتن دوستی‌ها

ارزشمندترین دوستی‌ها فقط در مورد علایق مشترک یا اوقات خوش نیستند. آن‌ها در مورد احترام متقابل، درک و قدردانی هستند.

اما گاهی اوقات این را فراموش می‌کنیم. ما اهمیت این روابط را در زندگی خود نادیده می‌گیریم، با فرض اینکه همیشه آنجا خواهند بود.

به یاد داشته باشید، دوستی‌ها مانند گیاهان هستند. آن‌ها برای رشد به مراقبت و توجه نیاز دارند. آن‌ها را برای مسلم نگیرید. قدردانی خود را نسبت به دوستان خود نشان دهید، زیرا زندگی بدون آن‌ها بسیار کم رنگ‌تر خواهد بود.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان