بجای کمالگرایی در فرزند پروری این کار را انجام دهید + آخرین توصیه متخصصان

خط سلامت: مطالعات جدید نشان می‌دهد تلاش برای رسیدن به ایده آل" والدین کامل" ( منظور حالتی است که در آن والدین سعی می کنند در ارتباط با فرزند خود، کاملا بدون عیب و نقص باشند) می‌تواند باعث فرسودگی شغلی والدین و مشکلات روانی در فرزندان شود.

بجای کمالگرایی در فرزند پروری این کار را انجام دهید + آخرین توصیه متخصصان

مطالعات جدید نشان می‌دهد تلاش برای رسیدن به ایده آل والدین کامل می‌تواند عواقب جدی برای والدین و فرزندان داشته باشد. 

به گزارش خط سلامت محققان توصیه می‌کنند که والدین به جای  کمالگرایی در امر فرزندپروری، لازم است بر ایجاد یک خانواده شاد و سالم تمرکز کنند.

کمالگرایی والدین در فرزندپروری چه عواقبی به دنبال دارد؟

محققان دانشگاه ایالتی اوهایو در بررسی بیش از ۷۰۰ والدین در سراسر کشور، دریافتند که نیمی از آن‌ها از فرسودگی شغلی رنج می‌برند. دلایل اصلی این فرسودگی عبارتند از: نگرانی در مورد اینکه آیا والدین خوبی هستند، قضاوت دیگران، کمبود زمان برای بازی با فرزندان، مشکلات زناشویی و ناتوانی در حفظ نظافت خانه.

کمالگرایی والدین در فرزندپروری چه تاثیری بر فرزندان دارد؟

این تحقیق همچنین نشان می‌دهد هرچه والدین زمان بیشتری را به طور آزاد با فرزندان خود بگذرانند و فعالیت‌های ساختاریافته خارج از مدرسه کمتری داشته باشند، فرزندان شان مشکلات روانی کمتری تجربه می‌کنند. همچنین، در خانواده‌هایی که کودکی دارای اختلال سلامت روانی است، والدین بیشتر از فرسودگی شغلی رنج می‌برند و احتمال رفتارهای منفی مانند توهین، انتقاد و حتی خشونت فیزیکی علیه فرزندانشان بیشتر است.

چه چیزی باعث کمالگرایی والدین در فرزندپروری می شود؟

محققان معتقدند که رسانه‌های اجتماعی نقش مهمی در تشدید این مشکل ایفا می‌کند. والدین اغلب در شبکه‌های اجتماعی تصاویری از خانواده‌های به ظاهر بی‌نقص می‌بینند که همه چیز در زندگی آن‌ها عالی به نظر می‌رسد. این مقایسه مداوم می‌تواند باعث ایجاد احساس ناکافی بودن در والدین شود و فشار روانی آن‌ها را افزایش دهد.

محققان توصیه می‌کنند که والدین به جای تمرکز بر ایجاد یک خانواده کامل، باید مراقبت از خود را در اولویت قرار دهند. داشتن یک خانواده شاد و سالم مهم‌تر از داشتن یک خانواده بی‌نقص است. والدین باید به خود اجازه دهند که انسان باشند و اشتباه کنند.

در مجموع، این مطالعه نشان می‌دهد تلاش برای رسیدن به ایده آل والدین کامل می‌تواند یک هدف غیر واقعی و مضر باشد. والدین باید به جای مقایسه خود با دیگران، بر ایجاد یک محیط امن و دوست‌داشتنی برای فرزندان خود تمرکز کنند.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان