خواب زنان و مردان در استرس متفاوت به هم می ریزد+ مقایسه نکنید!

خط سلامت: خواب یکی از علائم شایع در اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) است و عامل خطر برای قوی تر شدن ابعاد و ماندگاری علائم اختلال استرس پس از سانحه است. با این حال بین زنان و مردان تفاوت هایی وجود دارد.

خواب زنان و مردان در استرس متفاوت به هم می ریزد+ مقایسه نکنید!

خواب بر اثر استرس های ناگهانی دچار به  ریختگی می شود ولی نوع و میزان این به هم ریختگی در زنان با مردان متفاوت است.

به گزارش خط سلامت محققان در پژوهش ها دریافته اند استرس های ناگهانی، تجاوز، تصادف و بلایای طبیعی اثرات متفاوتی را روی خواب زنان و مردان بر جای می گذارد.

خواب و استرس پس از سانحه

تفاوت های جنسیتی در خواب به دنبال قرار گرفتن در معرض تروما و آسیب های ناگهانی و بلایای طبیعی در این مطالعه بررسی شده است که به افزایش خطر ابتلا به اختلال استرس پس از سانحه در زنان کمک می کند اما پایداری مشارکت های طولانی مدت این تفاوت ها در مثبت شدن در علائم نا مشخص است.شرکت کنندگان 112 زن و تعدادی مرد بودند که مشکلات خواب داشتند.

برای پیش بینی شدن علائم اختلال استرس پس از سانحه از پارامتر های خواب جهانی، خرده مقیاس و گزارش های فردی، جنسیت، سن، نژاد و … استفاده شد.

نتایج نشان داد خواب و اختلال خواب با شدت علائم اختلال استرس پس از سانحه (PTSD ) مرتبط است. مشکلات خوابیدن، کیفیت پایین خواب و اختلال در خواب در مردان با شدت اختلال استرس پس از سانحه مرتبط است در حالی که اختلال خواب زنان مرتبط با اختلال استرس پس از سانحه با کابوس و تنظیم عاطفی ارتباط دارد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان