10 اقدامی که به تعویق انداختن آن‌ها اشتباه است

خط سلامت: آیا تا به حال احساس کرده‌اید که زمان زیادی را صرف انتظار می‌کنید؟ این متن به شما کمک می‌کند تا از این چرخه خارج شوید و زندگی‌تان را در دست بگیرید.

10 اقدامی که به تعویق انداختن آن‌ها اشتباه است

همه ما گاهی اوقات در زندگی خود احساس گیر افتادگی می‌کنیم. انگار که زمان به کندی می‌گذرد و ما درجا می‌زنیم. اما واقعیت این است که زندگی پر از فرصت‌هایی است که با کمی تغییر در نگرش و اقدام، می‌توانیم از آن‌ها بهره‌مند شویم. این مقاله به شما نشان می‌دهد چگونه می‌توانید با انجام 10 کار ساده، زندگی خود را متحول کنید.

به گزارش خط سلامت، خیلی وقت‌ها وقت خود را هدر می‌دهیم تا مسیر ایده‌آل ظاهر شود. اما این اتفاق هرگز رخ نمی‌دهد. زیرا فراموش می‌کنیم که مسیرها با قدم زدن ساخته می‌شوند، نه انتظار کشیدن. بگذارید این متن بیدارباش شما باشد!

اگر همیشه منتظر بمانیم تا ۱۰۰ درصد برای سفر آماده شویم، احتمالاً برای بقیه زندگی‌مان منتظر خواهیم ماند. اغلب اوقات باید فقط بلند شویم و برویم. و نه، نباید قبل از قدم بعدی احساس اعتماد به نفس بیشتری داشته باشیم. قدم بعدی است که به‌تدریج اعتماد به نفس ما را می‌سازد. اکنون زمان آن است!

10 کار ساده برای متحول کردن زندگی

1- اغلب خیلی دیر منتظر هستیم تا چیزهایی را که ما را صدا می‌زنند کاوش کنیم. جهان واقعاً آن چیزی نیست که هست، بلکه همانطور که آن را می‌بینیم است، و همه ما آن را متفاوت می‌بینیم. بنابراین، اگر تمام وقت آزاد خود را دنبال کردن روندها و انجام کاری که همه انجام می‌دهند بگذرانید، در حال از دست دادن هستید. چیزها را برای خودتان امتحان کنید - چیزهای زیادی را امتحان کنید. کاوش کنید!

ببینید چه چیزی روح شما را صدا می‌زند یا چه چیزی شما را وسوسه می‌کند که قدم جلو بگذارید، سپس بروید. هر چه می‌توانید در مورد آن پیدا کنید. افراد دیگری را پیدا کنید که آن را دوست دارند نیز.

وقت گرانبها را صرف تظاهر به دوست داشتن چیزها فقط به این دلیل نکنید که دیگران این کار را می‌کنند - در نهایت با مجموعه‌ای از شرایط نامتناسب در زندگی‌تان مواجه نشوید. از آنچه لذت می‌برید لذت ببرید، به شهود خود گوش دهید و در نهایت شرایط بیشتری در زندگی‌تان خواهید داشت که احساس زنده بودن را در شما ایجاد می‌کنند.

2-اغلب خیلی دیر منتظر هستیم تا اقدامات معناداری انجام دهیم. برخی از مردم تمام روز منتظر ساعت ۵ بعد از ظهر، تمام هفته منتظر جمعه، تمام سال منتظر تعطیلات، تمام عمر خود منتظر خوشبختی هستند. یکی از آنها نباشید! دنیا به شما زندگی بدهکار نیست؛ شما به دنیا زندگی بدهکار هستید. بنابراین، دست از خیال‌پردازی بردارید و شروع به انجام کارهایی کنید که اهمیت دارند.

امروز مسئولیت زندگی خود را بر عهده بگیرید - کنترل کنید! شما مهم هستید و مورد نیاز هستید. خیلی دیر است که بنشینید و منتظر باشید تا کسی روزی کاری انجام دهد. روزی امروز است؛ کسی که دنیا نیاز دارد شما هستید.

3-اغلب خیلی دیر منتظر هستیم تا به خودمان اعتماد کنیم تا با چالش‌های زندگی مقابله کنیم. فقط به این دلیل که در حال مبارزه هستید، به این معنی نیست که در حال شکست هستید. هر موفقیت بزرگی برای رسیدن به آن به نوعی مبارزه ارزشمند نیاز دارد. بنابراین در طول مسیر به خودتان امتیاز اضافی بدهید.

به خود یادآوری کنید بهترین کاری را که می‌توانید انجام می‌دهید و گاهی اوقات یک سری شکست‌های طاقت‌فرسا برای رسیدن به یک موفقیت غیرقابل انکار لازم است. در صورت شک، فقط قدم کوچک بعدی را بردارید. گاهی اوقات کوچک‌ترین قدم در جهت درست، بزرگ‌ترین قدم زندگی شما می‌شود. واقعاً، برای هر چیز و هر قدمی زمان و مکانی وجود دارد. فقط در حال حاضر بهترین کار را انجام دهید و چیزی را که هنوز قرار نیست در زندگی شما جای بگیرد، مجبور نکنید. این اتفاق خواهد افتاد، وقتی زمانش فرا برسد.

4-اغلب خیلی دیر منتظر هستیم تا قدردان داشته‌هایمان باشیم. ما اغلب جنبه‌هایی از زندگی خود را که بیش از همه حضور و قدردانی ما را می‌طلبند، به راحتی می‌گیریم. چند بار برای قدردانی از سلامتی خود، خانواده خود، خانه خود یا سایر وسایل ثابت زندگی خود مکث می‌کنید؟ به یاد داشته باشید، هیچ چیز در زندگی ثابت یا تضمین‌شده برای همیشه نیست.

زندگی در زمان حال یک مفهوم اساسی است، اما مانند بسیاری از چیزهای ساده، ما اغلب راهی برای پیچیده کردن آن پیدا می‌کنیم. بنابراین خود را بررسی کنید - هیچ چیز پیچیده‌ای در یادگیری توجه و قدردانی از زندگی خود در حین وقوع آن وجود ندارد.

5-اغلب خیلی دیر منتظر هستیم تا با دیگران مهربان باشیم. وقتی بزرگ‌تر می‌شوید و به زندگی خود نگاه می‌کنید، ناگزیر بسیاری از چیزهایی را که زمانی به نظر می‌رسید بسیار مهم هستند، فراموش خواهید کرد. سخت‌ترین زمان را برای به یاد آوردن دلیل اجازه دادن به برخی افراد از گذشته خود برای بهترین استفاده از شما خواهید داشت.

اما هرگز افرادی را که واقعاً مهربان بودند فراموش نخواهید کرد کسانی که در زمان آسیب دیدن شما کمک کردند و حتی زمانی که احساس عشق نکردید شما را دوست داشتند. تا حد امکان این شخص باشید. احتمالاً اولین کسی که توجه شما را جلب کرد، «یکی» نبود. و دوم، سوم یا چهارم احتمالاً هم نبودند. می‌دانید چرا؟ این به این دلیل است که شما «یکی» هستید! جدی، در زندگی خود مهم است که بدانید چقدر خارق‌العاده هستید. شما واقعاً باید در آینه نگاه کنید و مهربان باشید، زیرا آنچه در آینه می‌بینیم اغلب همان چیزی است که در جهان می‌بینیم.

ناامیدی ما از دیگران اغلب بازتاب ناامیدی ما از خودمان است. پذیرش ما از دیگران اغلب بازتاب پذیرش ما از خودمان است. توانایی ما در دیدن پتانسیل دیگران اغلب بازتاب توانایی ما در دیدن پتانسیل خودمان است. صبر ما با دیگران اغلب بازتاب صبر ما با خودمان است. 

6-اغلب خیلی دیر منتظر هستیم تا حقیقت را در آغوش بگیریم. بسیاری از ما دروغ‌های ملایم را ترجیح می‌دهیم به حقیقت‌های سخت. اما اشتباه نکنید، در نهایت بهتر است توسط حقیقت آسیب ببینید تا توسط دروغ تسلی داده شوید. و دروغ یک فرآیند تجمعی است، بنابراین مراقب باشید. چیزی که به عنوان یک دروغ کوچک و ظاهراً بی‌گناه شروع می‌شود (احتمالاً حتی با قصد آسیب نرساندن به کسی) به سرعت به یک واقعیت دروغین در حال افزایش تبدیل می‌شود.

ما به یکدیگر دروغ می‌گوییم، اما بیشتر از همه اغلب به خودمان دروغ می‌گوییم تا از «منیت‌های بسیار شکننده» خود محافظت کنیم. حتی ممکن است هنگام خواندن این مطلب تمایل داشته باشیم به خودمان دروغ بگوییم، زیرا نمی‌خواهیم اعتراف کنیم که چند بار از حقیقت فرار کرده‌ایم.

7-اغلب خیلی دیر منتظر هستیم تا مرزهای سالم ایجاد و حفظ کنیم. ذهن شما پناهگاه خصوصی شماست؛ اجازه ندهید باورهای منفی دیگران آن را اشغال کنند. پوست شما مانع شماست؛ اجازه ندهید دیگران زیر آن شوند.

از مرزهای شخصی خود و آنچه اجازه می‌دهید دیگران از شما جذب کنند، مراقبت خوبی کنید. و اگر کسی در زندگی شما دائماً بی‌احترامی می‌کند، او را به چالش بکشید. اگر اوضاع تغییر نکرد، باید زمان و تأثیر او را در زندگی خود محدود کنید. ما به افرادی در زندگی خود نیاز داریم که ما را به چالش بکشند، بنابراین می‌توانیم چیزها را از دیدگاه‌های جدید ببینیم، اما نیازی نیست که دائماً توسط کسانی که به ما احترام نمی‌گذارند، پایین کشیده شویم. 

8-اغلب خیلی دیر منتظر هستیم تا فصل‌های قدیمی را در زندگی خود ببندیم. در طول زندگی خود با بسیاری از مردم معاشرت خواهید کرد. شما با افراد مختلفی که برای مدت طولانی در آن نیستند، قسمت‌های مختلف زندگی خود را کاوش خواهید کرد و این چیز بدی نیست. زندگی مجموعه‌ای از داستان‌هاست.

9- اغلب خیلی دیر منتظر هستیم تا فصل‌های قدیمی را در زندگی خود ببندیم. در طول زندگی خود با بسیاری از مردم معاشرت خواهید کرد. گاهی اوقات مردم برای کل داستان در زندگی ما هستند. گاهی اوقات آنها فقط در یک یا دو فصل کوتاه حضور دارند. تشخیص پایان این فصل نیاز به فرد شجاعی دارد و سپس ورق زدن آن. شجاع باشید و به یاد داشته باشید تقریباً هر «خداحافظی» که در زندگی دریافت می‌کنید، شما را برای یک «سلام» جدید آماده می‌کند.

10. اغلب خیلی دیر منتظر هستیم تا بپذیریم و با زندگی جریان داشته باشیم.

بر سر چیزهایی که نمی‌توانید تغییر دهید استرس نداشته باشید. ساده زندگی کنید. سخاوتمندانه دوست داشته باشید. صادقانه صحبت کنید. سختکوشانه کار کنید. و حتی اگر کوتاه بیایید، به پیش بروید - به رشد ادامه دهید. در نهایت، دوست داشتن زندگی شما در مورد اعتماد به شهود خود، ریسک کردن، از دست دادن و یافتن خوشبختی، گرامی داشتن خاطرات و یادگیری از طریق تجربه است. این یک سفر طولانی مدت است.

باید نگرانی، تعجب و تردید در هر مرحله از راه را متوقف کنید. به سردرگمی بخندید، آگاهانه در لحظه زندگی کنید و از زندگی خود لذت ببرید همانطور که پیش می‌رود. ممکن است دقیقاً در جایی که قصد داشتید بروید به پایان نرسید، اما قول می‌دهم که در نهایت دقیقاً در جایی که باید باشید خواهید رسید.

اکنون زمان آن است که منتظر ماندن را متوقف کنید و به زیبایی و عملی بودن زندگی یک زندگی هدفمندتر توجه کنید، همانطور که این سال را به پایان می‌برید و به سال بعد می‌روید .

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان