سنجیدن میزان شادی اشتباه رایجی که به شما آسیب می زند!

خط سلامت: یک مطالعه جدید نشان می‌دهد تلاش برای ارزیابی مداوم سطح شادی می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد و به جای افزایش شادی، به کاهش رضایت از زندگی و افزایش احساس افسردگی منجر شود.

سنجیدن میزان شادی اشتباه رایجی که به شما آسیب می زند!

محققان در یک مطالعه دریافتند افرادی که بیش از حد به فکر سطح شادی خود هستند و دایم سعی می کنند میزان شادی خود را بسنجند، نسبت به رویدادهای مثبت زندگی خود دیدگاه منفی‌تری دارند و در نتیجه احساس رضایت کمتری از زندگی می‌کنند.

به گزارش خط سلامت نتایج این پژوهش نشان می دهد تلاش زیادی برای همیشه خوشحال بودن با نتیجه معکوس همراه است.

چرا ارزیابی مداوم میزان شادی نتیجه عکس می دهد؟ 

در جامعه امروز، فشار زیادی برای همیشه خوشحال بودن وجود دارد. این فشار می‌تواند باعث شود که افراد احساس کنند باید دائماً شاد باشند و نگرانی در مورد عدم دستیابی به این سطح ایده‌آل از شادی، باعث ایجاد استرس و اضطراب شود.

افرادی که به دنبال شادی هستند، ممکن است از تجربیات مثبت خود به اندازه کافی لذت نبرند. زیرا همیشه به دنبال سطح بالاتری از شادی هستند و هرگز احساس رضایت کامل نمی‌کنند.

نگرانی در مورد شادی می‌تواند منجر به افزایش علائم افسردگی شود. زیرا این افراد ممکن است احساس کنند که چیزی کم دارند و قادر به دستیابی به شادی واقعی نیستند.

برای داشتن احساسات مثبت چه باید کرد؟

پذیرش احساسات

به جای تلاش برای همیشه شاد بودن، بهتر است احساسات خود را بپذیریم. این بدان معنا نیست که احساسات منفی را تقویت کنیم، بلکه به این معنی است که به آن‌ها اجازه دهیم وجود داشته باشند و سعی نکنیم آن‌ها را سرکوب کنیم.

تمرکز بر تجربیات

به جای تمرکز بر سطح کلی شادی، بهتر است بر روی تجربیات لحظه به لحظه خود تمرکز کنیم. از فعالیت‌هایی که لذت می‌برید لذت ببرید و از لحظات کوچک زندگی لذت ببرید.

تعدیل انتظارات  

انتظارات غیر واقعی از خود و دیگران می‌تواند منجر به ناامیدی و کاهش رضایت از زندگی شود. سعی کنید انتظارات خود را واقع بینانه‌تر کنید.

این مطالعه نشان می‌دهد به جای تلاش برای همیشه شاد بودن، بهتر است بر روی پذیرش احساسات خود و لذت بردن از لحظات زندگی تمرکز کنیم. با این رویکرد، می‌توانیم به سطح بالاتری از رضایت و رفاه دست پیدا کنیم.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان