کلید بهبود خلق و خو پس از فقدان عزیزان با این فعالیت‌های ساده

خط سلامت: یک مطالعه جدید نشان می‌دهد انجام کارهای روزمره ساده مانند ملاقات با دوستان یا انجام یک کار می‌تواند به افراد کمک کند تا پس از از دست دادن یک عزیز، احساس بهتری داشته باشند.

کلید بهبود خلق و خو پس از فقدان عزیزان با این فعالیت‌های ساده

دانشمندان دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی با بررسی داده‌های ۴۴۰ نفر، دریافتند فعالیت‌هایی که باعث بهبود خلق و خو می‌شوند، مانند ملاقات با دوستان، انجام کارهای روزمره یا صرف غذا در بیرون، می‌توانند به افراد سوگواری که عزیزی را از دست داده‌اند، کمک کنند تا سریع‌تر از لحاظ عاطفی بهبود یابند.

به گزارش خط سلامت این مطالعه نشان می‌دهد این تأثیر مثبت، حتی در افرادی که شرایط اجتماعی-اقتصادی مختلفی دارند، مشاهده می‌شود.

غلبه بر سوگواری با کارهای ساده

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد انجام فعالیت‌های ساده روزانه مانند ملاقات با دوستان یا انجام یک کار مفید می‌تواند به افراد کمک کند تا پس از از دست دادن یک عزیز، احساس بهتری داشته باشند.

محققان بر این باورند این فعالیت‌ها به افراد کمک می‌کنند تا از افکار منفی دور شوند و احساس مفید بودن و ارتباط با دیگران را تجربه کنند. همچنین، انجام این کارها می‌تواند به افراد کمک کند تا احساس کنند که کنترل بیشتری بر زندگی خود دارند.

فعالیت‌های پیشنهادی در این مطالعه بسیار ساده و در دسترس هستند و در عین حال به بهبود خلق و خو و رفاه عاطفی کمک می‌کنند. همچنین نتایج این مطالعه فارغ از شرایط اجتماعی-اقتصادی افراد، صادق است.

انجام فعالیت‌های ساده چگونه به غلبه بر سوگواری کمک می کند؟

درگیر شدن در فعالیت‌های روزمره، ذهن را از افکار غم‌انگیز و اندوهناک منحرف کرده و به فرد فرصت می‌دهد تا بر روی چیزهای مثبت تمرکز کند.

احساس مفید بودن

انجام کارهای مختلف، حتی کوچک، به فرد احساس مفید بودن و کنترل بر زندگی‌اش را می‌دهد.

ارتباط اجتماعی

ملاقات با دوستان و خانواده، احساس انزوا را کاهش داده و به فرد یادآوری می‌کند که در این دنیا تنها نیست.

تولید اندورفین

فعالیت‌های فیزیکی و تفریحات مختلف، باعث ترشح اندورفین در مغز می‌شوند که به عنوان مسکن طبیعی عمل کرده و احساس خوشحالی را افزایش می‌دهند.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان