ارتباط قوی بین مصرف زیاد ماری‌جوانا و سرطان سر و گردن

خط سلامت: یک تحقیق گسترده نشان می‌دهد مصرف مداوم و زیاد ماری‌جوانا، احتمال ابتلا به سرطان‌های سر و گردن را تا سه برابر افزایش می‌دهد

ارتباط قوی بین مصرف زیاد ماری‌جوانا و سرطان سر و گردن

یک مطالعه که در مجله JAMA Otolaryngology-Head & Neck Surgery منتشر شده است، با بررسی سوابق پزشکی بیش از 4 میلیون آمریکایی به این نتیجه رسید که مصرف مداوم و زیاد ماریجوانا ، احتمال ابتلا به سرطان‌های سر و گردن را تا سه برابر افزایش می‌دهد

به گزارش خط سلامت محققان معتقدند دود ماری‌جوانا حاوی مواد سرطان‌زا مشابه سیگار است و ترکیبات موجود در این گیاه ممکن است رشد تومور را تحریک کنند. این یافته‌ها در حالی منتشر می‌شود که استفاده از ماری‌جوانا در بسیاری از نقاط جهان رو به افزایش است.

مصرف ماری جوانا و افزایش خطر سرطان

مطالعه نشان می‌دهد خطر ابتلا به سرطان‌های خاص مانند تومورهای زبان، کام و حنجره در مصرف‌کنندگان سنگین ماری‌جوانا به طور قابل توجهی بیشتر است. همچنین، روش مصرف نیز اهمیت دارد و کشیدن ماری‌جوانا به دلیل عدم استفاده از فیلتر و تنفس عمیق‌تر، نسبت به روش‌های دیگر خطرناک‌تر است.

این تحقیق زنگ خطری برای افرادی است که به طور مداوم از ماری‌جوانا استفاده می‌کنند. پزشکان هشدار می‌دهند ماری‌جوانا نیز مانند بسیاری از مواد دیگر، عوارض جانبی جدی دارد و نمی‌توان آن را ماده‌ای بی‌ضرر در نظر گرفت.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان