در برخورد با افراد سمی این 3 کار را باید انجام دهید

خط سلامت: اگر فردی را می شناسید که سخت است و باعث درگیری های زیادی در زندگی شما می شود، ممکن است با یک فرد سمی سر و کار داشته باشید. این افراد می توانند استرس و ناراحتی های زیادی را برای شما و دیگران ایجاد کنند.

در برخورد با افراد سمی این 3 کار را باید انجام دهید

یک فرد سمی کسی است که رفتارش به زندگی شما منفی و ناراحتی می بخشد. بسیاری از اوقات، افرادی که سمی هستند با استرس ها و آسیب های خود دست و پنجه نرم می کنند .

به گزارش خط سلامت برای انجام این کار، آنها به گونه ای عمل می کنند که آنها را به بهترین شکل نشان نمی دهد و معمولاً در طول مسیر باعث ناراحتی دیگران می شود.

مسمومیت روانی در افراد یک اختلال روانی در نظر گرفته نمی شود. اما ممکن است مشکلات روانی زمینه‌ای وجود داشته باشد که باعث شود کسی به روش‌های سمی رفتار کند، از جمله اختلال شخصیت .

اگر فکر می کنید با یک فرد سمی سر و کار دارید، در اینجا چند علامت هشدار وجود دارد که باید مراقب آنها باشید :

احساس می کنید در حال دستکاری برای کاری هستید که نمی خواهید انجام دهید.

دائماً از رفتار آن شخص گیج می شوید.

احساس می کنید که سزاوار یک عذرخواهی هستید که هرگز نمی کند.

همیشه باید از خود در برابر این شخص آماده دفاع کنید.

هرگز در کنار آنها احساس راحتی کامل نمی کنید.

مدام در حضور آنها احساس بدی نسبت به خود دارید.

اگر این احساسات را در اطراف شخصی تجربه کرده اید، ممکن است سمی باشد. اگر دائماً چنین احساساتی دارید، ممکن است بخواهید رابطه را تغییر دهید یا رابطه را به طور کامل متوقف کنید.

علائم یک فرد سمی

همانطور که نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد به خاطر احساسی که آن فرد در شما ایجاد می کند، در اطراف یک فرد سمی هستید، علائمی نیز در خود شخص مشاهده می شود که سمیت او را برجسته می کند.

شایع ترین علائم عبارتند از:

ناهماهنگی

بخشی از انسان بودن، داشتن فراز و نشیب، روزهای خوب و بد است. اما یک فرد سمی تقریباً هرگز سازگار نیست. رفتار آنها نامنظم است. آنها به تعهدات یا وعده های خود عمل نمی کنند.

هرگز نمی دانید که آنها قرار است در آینده چه کاری انجام دهند. چنین ناسازگاری زمانی بسیار سخت است که سعی می کنید کنار کسی باشید. آنها می توانند یک دقیقه با شما خوشحال شوند و لحظه ای دیگر نه.

آنها همیشه به توجه شما نیاز دارند

آن شخص همیشه به چیزی از سوی شما نیاز دارد؟ خواه تماس های تلفنی مداوم، پیامک یا حضور در خانه، آنها همیشه به حمایت عاطفی نیاز دارند و احتمالاً در عوض از شما حمایت نمی کنند. آن‌ها تمام داشته‌های تان را می‌گیرند بدون اینکه چیز زیادی پس بدهند. آنها دارای سطح بالایی ازعلاقه شخصی هستند، نیاز به نشان دادن عظمت خود برای دریافت تاییدیه. این می تواند با اختلال شخصیت خودشیفته مرتبط باشد .

همیشه درام وجود دارد

آیا تا به حال متوجه شده اید چگونه درام برخی افراد را دنبال می کند؟ به احتمال زیاد تصادفی نیست افراد سمی در موقعیت های دراماتیک رشد می کنند. آنها احساسات را شعله ور می کنند و درگیری ایجاد می کنند. آنها عاشق هم زدن قابلمه هستند تا ببینند چه اتفاقی می افتد زیرا علاقه ای به پایداری و سلامت در روابط ندارند .

به مرزهای شما احترام نمی گذارند

یکی دیگر از نشانه های یک فرد سمی، بدون مرز بودن است. اگر بارها و بارها با کسی در مورد نیازهای خود شفاف صحبت کرده اید و آنها نمی توانند کمک کنند جز اینکه به شما بی احترامی کنند، سمی هستند. روابط سالم مبتنی بر اعتماد و توانایی احترام به مرزها است. افراد سمی نمی توانند این کار را انجام دهند.

آنها دیگران را برای آنچه می خواهند دستکاری می کنند

افراد سمی دوست دارند اطرافیان خود را دستکاری کنند تا به آنچه می خواهند برسند. این به معنای دروغ گفتن، اغراق کردن یا کنار گذاشتن اطلاعات است تا شما اقدام خاصی انجام دهید یا نظر خاصی در مورد آنها داشته باشید. آنها هر کاری که لازم باشد انجام خواهند داد، حتی اگر به معنای صدمه زدن به مردم باشد.

از مواد استفاده می کنند

یکی دیگر از رفتارهای سمی سوء مصرف موادی مانند مواد مخدر و الکل است . این رفتارها زمانی سمی می شوند که فرد به طور مداوم به دیگران آسیب می رساند، نه به خود.

برخورد با افراد سمی

اکنون که علائم یک فرد سمی را می‌دانید، چه از نظر احساس و چه در نحوه عملکرد آنها، ممکن است ندانید در مورد آن چه باید بکنید. در اینجا چند استراتژی برای امتحان وجود دارد:

با آنها مقابله کنید

به محض اینکه متوجه رفتارهای سمی شدید، با آن فرد مقابله کنید. آنها را در مورد هر دروغ یا ناسازگاری محکوم کنید. به آنها بگویید از رفتار آنها قدردانی نمی کنید. این به آنها نشان می دهد توجه می کنید و به آنها فرصتی می دهید تا خودشان را توضیح دهند یا عذرخواهی کنند.

مرزهای سخت تری تعیین کنید

اگر در زندگی یک فرد سمی دارید، سعی کنید مرزهای سخت تری تعیین کنید. به عنوان مثال اگر شخصی از مواد استفاده می کند و باعث آسیب رساندن به شما یا دیگران می شود، به او بگویید او را نخواهید دید د. روشن کنید که رفتار بیش از حد نمایشی آنها یا شایعه پراکنی در مورد مردم را تحمل نخواهید کرد. زمانی را که با آنها می گذرانید تا زمانی که تغییر کنند محدود کنید.

آنها را از زندگی خود حذف کنید

اگر راهبردهای فوق مؤثر نبودند و باعث درد، سوء استفاده یا عدم صداقت بیشتر شدند، وقت آن است که فرد سمی را رها کنید. گاهی اوقات کاری برای انجام دادن نیست جز اینکه از خودتان دفاع کنید و ادامه دهید.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان