کدامیک از افراد خشمگین زود پشیمان می شوند؟

خط سلامت: افرادی که به طور مکرر پس از بروز خشم، احساس پشیمانی کرده و عذرخواهی می‌کنند، ممکن است درگیر یک کشمکش درونی باشند.

کدامیک از افراد خشمگین زود پشیمان می شوند؟

افرادی که به طور مکرر پس از بروز خشم ، احساس پشیمانی کرده و عذرخواهی می‌کنند، اغلب دارای وجدان بیداری هستند و از اینکه به دیگران آسیب رسانده‌اند، احساس گناه می‌کنند. اطرافیان این افراد همواره یک سوال می پرسند: چرا آن‌ها در ابتدا نتوانستند خشم خود را کنترل کنند؟

به گزارش خط سلامت این قبیل افراد ممکن است در تنظیم هیجانات خود مشکل داشته باشند یا ویژگی‌های شخصیتی خاصی داشته باشند که آن‌ها را مستعد بروز چنین رفتارهایی می‌کند. 

آیا ابراز پشیمانی پس از بروز خشم نشانه اختلال روانی است؟

لزوماً داشتن لحظات خشم و پشیمانی به معنای وجود اختلال روانی نیست. همه افراد گاهی اوقات خشمگین می‌شوند و ممکن است در آن لحظه رفتارهای نامناسبی از خود نشان دهند. اما اگر این رفتارها به صورت مکرر و شدید رخ دهند و در زندگی فرد و اطرافیانش اختلال ایجاد کنند، ممکن است نشانه‌ای از یک اختلال روانی مانند اختلال دوقطبی باشد.

ویژگی شخصیتی افرادی که بلافاصله پس از بروز خشم پشیمان می‌شوند

افرادی که به سرعت پس از بروز خشم پشیمان می‌شوند، ممکن است ویژگی‌های شخصیتی خاصی داشته باشند. برای مثال:

وجدان بیدار

این افراد معمولاً دارای وجدان قوی هستند و به احساس گناه نسبت به رفتارهای خود حساس هستند.

همدلی

آن‌ها توانایی درک احساسات دیگران را دارند و از اینکه به دیگران آسیب رسانده‌اند، ناراحت می‌شوند.

تکانشگری

برخی از این افراد ممکن است در کنترل تکانه‌های خود مشکل داشته باشند و قبل از اینکه به عواقب رفتارشان فکر کنند، دست به عمل بزنند. این افراد ممکن است در تنظیم هیجانات خود، به ویژه خشم، مشکل داشته باشند. عدم توانایی در کنترل خشم می‌تواند منجر به بروز رفتارهای تکانشی و پشیمانی شود.

این افراد از چه مکانیسم دفاعی استفاده می‌کنند؟

مکانیسم دفاعی که این افراد ممکن است استفاده کنند، جبران است. آن‌ها تلاش می‌کنند با عذرخواهی و جبران خسارت، احساس گناه خود را کاهش دهند و رابطه خود را با فرد آسیب دیده ترمیم کنند.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان