کشف جدیدی در مورد آلزایمر: سلول‌های پشتیبان مغز عامل پنهان مرگ خاطرات

خط سلامت: یک مطالعه جدید نشان می‌دهد سلول‌های پشتیبان مغز به نام الیگودندروسیت‌ها نقش مهمی در ایجاد بیماری آلزایمر ایفا می‌کنند.

کشف جدیدی در مورد آلزایمر: سلول‌های پشتیبان مغز عامل پنهان مرگ خاطرات

تجمع آمیلوئید بتاها یکی از علائم اصلی بیماری‌ آلزایمر است. تاکنون دانشمندان بر این باور بودند که نورون‌ها (سلول‌های عصبی) منبع اصلی این مواد پروتئینی هستند.

به گزارش خط سلامت مطالعه جدیدی نشان می‌دهد الیگودندروسیت‌ها که نوعی سلول پشتیبان مغز هستند و به طور معمول به عایق‌بندی رشته‌های عصبی کمک می‌کنند، مقادیر قابل توجهی آمیلوئید بتا تولید می‌کنند. 

 شناسایی نقش الیگودندروسیت‌ها چه کمکی به درمان آلزایمر می کند؟ 

محققان دریافتند کاهش تولید آمیلوئید بتا در الیگودندروسیت‌ها می‌تواند به بهبود عملکرد عصبی در مدل‌های حیوانی آلزایمر کمک کند. این کشف نشان می‌دهد هدف قرار دادن الیگودندروسیت‌ها می‌تواند یک روش درمانی جدید برای بیماری آلزایمر باشد.

با شناسایی نقش الیگودندروسیت‌ها، محققان می‌توانند داروهای جدیدی را برای هدف قرار دادن این سلول‌ها و کاهش تولید آمیلوئید بتا طراحی کنند.

چه چیزی در آینده انتظار می‌رود؟

محققان در حال حاضر روی بررسی دقیق‌تر مکانیسم‌های تولید آمیلوئید بتا در الیگودندروسیت‌ها و توسعه داروهای جدید برای هدف قرار دادن این سلول‌ها هستند. در کل، این مطالعه یک گام مهم در جهت درک بهتر و درمان بیماری آلزایمر است.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان