کشف عجیب دانشمندان در مورد رابطه فرم صورت و نحوه درس دادن

خط سلامت: مطالعه جدید نشان می دهد که نسبت عرض به ارتفاع صورت (fWHR) بر ارزیابی دانش آموزان از تدریس تأثیر می گذارد.

کشف عجیب دانشمندان در مورد رابطه فرم صورت و نحوه درس دادن

یک مطالعه جدید نشان داده است نسبت عرض به ارتفاع صورت (fWHR) می تواند بر ارزیابی دانش آموزان از تدریس تأثیر بگذارد. این مطالعه که در مجله Economics & Human Biology منتشر شده است، نشان داد اساتید مرد با fWHR بالاتر، ارزیابی های بهتری از دانش آموزان دریافت می کنند، در حالی که اساتید زن با fWHR بالاتر، ارزیابی های بدتری دریافت می کنند.

به گزارش خط سلامت محققان این مطالعه از مجموعه داده ای از 5157 دوره تحصیلی که توسط 688 استاد در یک دانشگاه شیلی تدریس شده بود، استفاده کردند. آنها fWHR اساتید را با استفاده از عکس های آنها محاسبه کردند و سپس ارزیابی دانش آموزان از تدریس آنها را جمع آوری کردند.

تاثیر نسبت عرض به ارتفاع صورت (fWHR) بر یادگیری

نتایج این پژوهش نشان داد اساتید مرد با fWHR بالاتر، به طور مداوم ارزیابی های بهتری از دانش آموزان در تمام معیارهای تدریس دریافت می کنند. به عنوان مثال، افزایش یک انحراف استاندارد در fWHR با افزایش 0.07 تا 0.13 انحراف استاندارد در ارزیابی دانش آموزان از نمرات تدریس همراه بود.

در مقابل، اساتید زن با fWHR بالاتر، ارزیابی های بدتری از دانش آموزان دریافت کردند. کاهش در ارزیابی ها از 0.27 تا 0.87 انحراف استاندارد در مقیاس های مختلف تدریس بود.

سوگیری جنسیتی در ارزیابی های دانش آموزان از تدریس

محققان می گویند این یافته ها نشان دهنده وجود سوگیری جنسیتی در ارزیابی های دانش آموزان از تدریس است. آنها می گویند که به نظر می رسد دانش آموزان اساتید مرد را با ویژگی های صورت مردانه، مانند fWHR بالاتر، به عنوان شایسته تر و با اقتدارتر ارزیابی می کنند. در مقابل، به نظر می رسد که دانش آموزان اساتید زن را با fWHR بالاتر به عنوان کمتر شایسته و با اقتدارتر ارزیابی می کنند.

محققان می گویند که این یافته ها پیامدهای مهمی برای اساتید زن دارد. آنها می گویند که اساتید زن ممکن است مجبور باشند برای غلبه بر سوگیری که با آنها مواجه هستند، سخت تر کار کنند.

این مطالعه همچنین پیامدهایی برای دانشگاه ها دارد. محققان می گویند که دانشگاه ها باید از سوگیری جنسیتی در ارزیابی های تدریس آگاه باشند و برای کاهش آن گام بردارند.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان