تفکر مثبت چه زمانی سمی می شود؟ + مثبت های سمی را شناسایی کنید

خط سلامت: مثبت اندیشی، زمانی که به درستی جا بیفتد، لزوماً ایده آل شگفت انگیزی نیست که ما به آن اعتقاد داشته ایم.

تفکر مثبت چه زمانی سمی می شود؟ + مثبت های سمی را شناسایی کنید

مثبت اندیشی اگر در زمان نامناسب، برای خود یا دیگران اعمال شود، می تواند به مثبت سمی آسیب زا تبدیل شود.

به گزارش خط سلامت "مثبت بیندیش!" "خوشحال باش ، ممکن است هرگز اتفاق نیفتد!" " شادی را انتخاب کن !" همه ما این نوع چیزها را شنیده یا گفته ایم، چه برای خودمان و چه برای دیگران، اما مثبت اندیشی نوشدارویی نیست که ممکن است فکر کنید. در واقع می تواند برعکس باشد.

مثبت اندیشی و منفی گرایی

از روزی که به دنیا می آییم، به ما یاد می دهند مثبت اندیشی - لبخند زدن، خنده - چیز خوبی است و منفی گرایی - گریه کردن، شکایت کردن - اینطور نیست. بنابراین قابل درک است که ما در بزرگسالی به تلاش برای شاد بودن ادامه می دهیم و مهمتر از همه، تلاش می کنیم به دیگران نشان دهیم خوشحال هستیم و مثبت فکر می کنیم.

تفکر مثبت چه زمانی سمی می شود؟

با این حال مشکل این است که وقتی خود را مجبور به تفکر مثبت می کنید، می تواند سمی شود. با تلاش برای نادیده گرفتن احساسات به اصطلاح منفی خود مانند غم و اندوه، ناامیدی و وادار کردن خود به تفکر مثبت، می تواند احساسات منفی را باطل کند.

یک مطالعه نشان داد کسانی که اغلب از احساسات منفی یا دشوار دوری می‌کنند، در درازمدت احساس بدتری پیدا می‌کنند.

زمانی که احساسات منفی را پشت سر می گذارید، زمانی که شخص دیگری افکار مثبت را به شما تحمیل می کند. آنها را باطل می کند. این باعث نمی شود که احساسات منفی از بین بروند. می تواند آنها را تشدید کند.

مطالعه ای که به بررسی تأثیر پذیرش احساسات منفی به جای نادیده گرفتن آنها می پردازد، که در مجله روانشناسی اجتماعی شخصی منتشر شده نشان می دهد کسانی که اغلب از احساسات منفی یا دشوار اجتناب می کنند، در درازمدت احساس بدتری دارند.

نتایج این می تواند بسیار مخرب باشد برای مثال سخت‌تر یا طولانی‌تر کردن روند سوگواری، باعث می‌شود احساس انزوا و حتی اضطراب و افسردگی کنید.

طبیعی است که گاهی اوقات احساس ناراحتی کنید

دلایل معتبری برای اجتناب از احساس احساسات منفی وجود دارد بدیهی است که احساس غمگینی، نگرانی یا ناامید شدن از چیزی جالب نیست اما این احساسات بخشی از یک زندگی عادی و سالم هستند.

معمولاً از عبارت عاطفه مثبت برای توصیف شاد بودن، امیدوار بودن و خوش بین بودن و اصطلاح هیجان منفی برای توصیف ترس، غم و خشم استفاده می کنیم.

در واقع، همه احساسات مثبت هستند زیرا فشارسنج ما برای دانستن اینکه همه چیز خوب پیش می رود یا نه، یک سیگنال هشدار دهنده و ابزار یادگیری برای ایجاد انگیزه در ما برای انجام بهتر هستند. 

اما اخیراً رویدادهای جهانی موضوع مثبت سمی را به منصه ظهور رسانده است. اگر زمانی برای غمگین بودن، ناامیدی، نگرانی و به طور کلی افسرده بودن وجود داشت، زندگی از طریق یک بیماری همه گیر همین بود. با این حال، بسیاری از ما احساس گناه یا شرمساری کرده‌ایم که هرگز «لذت» محبوس ماندن در خانه را برای مدت طولانی، یا اینکه اکنون می‌توانیم به مسافرت برویم یا دوستان و خانواده را ببینیم، «لذت» پیدا نکردیم.

برای برخی، احساس شرمندگی وجود دارد، زیرا می دانند که دیگرانی هستند که بسیار بیشتر رنج می برند "من حق ندارم احساس بدی داشته باشم!" برای دیگران، ممکن است هیچ رویداد یا تجربه ای وجود نداشته باشد که بتوان آن را به عنوان علت احساسات مشخص کرد و بنابراین احساس می کنیم نمی توانیم آن را بیان کنیم یا حتی آن را تشخیص دهیم.

به این دلایل، ممکن است تمایلی به ابراز ناامیدی به دیگران نداشته باشیم، بنابراین پوزخند می زنیم و آن را تحمل می کنیم.

تشدید این واقعیت این است که رسانه های اجتماعی به کانون توجه ما تبدیل شده اند. تماشای شکوفایی دیگران فقط باعث افزایش احساس شرم و گناه در مورد احساس ناراحتی می شود. البته، ما به عنوان یک زن از قبل با احساس گناه آشنا هستیم. احساس گناه برای اینکه نمی‌توانی با همه چیز کنار بیاییم، به خاطر نداشتن زندگی عاشقانه، زندگی خانوادگی، شغل، بدن و غیره

زن‌ها اغلب بیش از حد از خود انتقاد می‌کنند و به نوبه خود بیشتر احتمال دارد که بخش‌هایی از خود و احساسات نامطلوب ناراحتی، آسیب یا عصبانیت را سرکوب کنند.

تحقیقاتی که انجام شد نشان داد 75 درصد از زنان برای کامل بودن احساس فشار می کنند. این نسبت زیادی است و آسیب زا است.

طرف مقابل خوش بینی

جالب اینجاست علیرغم این انتقاد از خود، زنان به مراتب بیشتر از مردان در طول روز لبخند می زنند.

یک مطالعه در دانشگاه ییل نشان داد زنان به طور متوسط ​​62 بار در روز لبخند می زنند، در حالی که مردان تنها هشت بار لبخند می زنند. آنها همچنین به احتمال زیاد خوش بینی را گزارش می کنند. شریل ریکمن، متخصص روان‌شناسی، نویسنده کتاب «پیمایش تنهایی» می‌گوید در حالی که ممکن است تصور کنید این خبر خوبی است، حتی خوش‌بین‌ها نیز از مثبت بودن سمی مصون نیستند.

اگر خوش بین هستید، ممکن است احساس ناراحتی کنید زیرا این حالت پیش فرض شما نیست، در حالی که یک بدبین ممکن است خود را به خاطر خوب نبودن برای احساس خوشحالی سرزنش کند.

افراد خوش بین ممکن است در دیگران نیز مثبت اندیشی سمی ایجاد کنند. یک خوش بین اغلب اولین کسی است که به کسانی که رنج می برند حمایت یا توصیه می کند. دکتر شاو می‌گوید: ویژگی‌های شخصیتی خاصی وجود دارد که افراد را بیشتر به مثبت‌اندیشی سمی متمایل می‌کند، مانند بیش از حد مثبت، خوش‌بین و انتقادپذیر بودن.

افراد بیش از حد انتقادی به احتمال زیاد خود را با دوستان و همکاران خود مقایسه می کنند و سعی می کنند شروع احساسات منفی را سرکوب کنند. آن‌ها ممکن است به شما بگویند که می‌توانست بسیار بدتر باشد یا به شما یادآوری می‌کنند که چقدر خوش شانس هستید، زمانی که احساس ضعف، ناراحتی یا صدمه می‌کنید.

به احساسات خود احترام بگذارید

اجازه دادن به خود برای احساس طیف گسترده ای از احساسات - اگر بخواهید، برای مدتی در غم، ناامیدی یا ناامیدی غوطه ور شوید - ایده جدیدی نیست، این همان روشی است که از سپیده دم زندگی کرده ایم. احساسات منفی در خدمت هدف هستند.

شریل می‌گوید: انسان‌ها یک تعصب منفی درونی دارند، به این معنی که ما به موقعیت‌ها، نظرات و رویدادهای منفی قوی‌تر واکنش نشان می‌دهیم تا به محرک‌های مثبت به همان اندازه. این به ما کمک می‌کند تا از خود محافظت کنیم، به ما آموزش می‌دهد از برخی موقعیت‌های ناخوشایند یا موقعیت‌های خطرناک اجتناب کنیم، کمک می‌کند یاد بگیریم چگونه احساسات منفی را پشت سر بگذاریم و غیره.

 آماده ایم که به موقعیت های منفی با شدت بیشتری پاسخ دهیم. این در واقع به محافظت از ما در برابر خطر کمک می کند.

به زمان هایی فکر کنید که احساسات منفی را احساس کرده اید و چگونه از آنها عبور کرده اید. این احتمال وجود دارد که شما یا آنها را تصدیق نکرده باشید یا در جایی که دیگران احساسات شما را تأیید نکرده باشند، این همان تجربیات و احساساتی است که همچنان باعث درد یا ناراحتی عاطفی شما می شود. سایر تجربیات احساسات منفی، که در آن احساس خود را پذیرفته اید و با دیگران صحبت کرده اید، تجربیاتی هستند که می توانید راحت تر از آنها عبور کنید.

ضرب المثل قدیمی آنچه تو را نکشد، قوی ترت می کند به همان اندازه وقتی در مورد احساسات به کار می رود منطقی است. در مواقع لزوم تسلیم احساسات منفی شوید، با حمایت و مهربانی با خودتان راه خود را از آن بیرون بیابید خواهید فهمید احساسات منفی چیزی برای پنهان کردن نیست.بیایید یک بار برای همیشه به مثبت بودن سمی پایان دهیم. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان