روانشناسی شخصیت / افراد با چه ویژگی های شخصیتی اضافه وزن دارند؟

خط سلامت: ویژگی های شخصیتی بر اساس یک مطالعه جدید و علمی با پرخوری و اضافه وزن رابطه نشان داد.

روانشناسی شخصیت / افراد با چه ویژگی های شخصیتی اضافه وزن دارند؟

بر اساس بررسی 50 سال داده در مطالعه منتشر شده توسط انجمن روانشناسی آمریکا، افرادی که دارای ویژگی های شخصیتی روان رنجورخویی بالا و وظیفه شناسی پایین هستند، احتمالاً در طول زندگی خود چرخه های افزایش و کاهش وزن را پشت سر می گذارند.

به گزارش خط سلامت محققان دریافتند تکانشگری قوی ترین پیش بینی کننده اضافه وزن است. شرکت کنندگان در مطالعه که در 10 درصد برتر در مورد تکانشگری امتیاز گرفتند، به طور متوسط ​​22 پوند وزن داشتند. بر اساس این مطالعه، بیش از آنهایی که در 10 درصد پایینی قرار دارند.

ویژگی های شخصیتی موثر در افزایش وزن

محققان نوشتند: افراد با این مجموعه از صفات تمایل دارند تسلیم وسوسه شوند و نظم لازم برای ادامه مسیر در میان مشکلات یا ناامیدی را ندارند.

برای حفظ وزن سالم، معمولاً داشتن یک رژیم غذایی سالم و یک برنامه فعالیت بدنی پایدار ضروری است که تعهد و خویشتن داری باشد. چنین کنترلی ممکن است برای افراد بسیار تکانشی دشوار باشد.

محققان مؤسسه ملی پیری، داده‌های یک مطالعه طولی روی 1988 نفر را بررسی کردند تا مشخص کنند ویژگی‌های شخصیتی چگونه با وزن و شاخص توده بدنی مرتبط هستند. نتیجه گیری آنها به صورت آنلاین در مجله شخصیت و روانشناسی اجتماعی APA منتشر شد .

محققان نوشتند: اولین کسی هستیم که بررسی می کنیم آیا شخصیت با نوسانات وزن در طول زمان مرتبط است یا خیر. جالب است که الگوی تداعی‌های ما به خوبی با ویژگی‌های این صفات مطابقت دارد.

شرکت‌کنندگان از مطالعه طولی بالتیمور در مورد پیری، یک مطالعه چند رشته‌ای در حال انجام در مورد پیری طبیعی که توسط مؤسسه ملی پیری انجام می‌شود، انتخاب شدند.

آزمودنی ها عموماً سالم و با تحصیلات عالی بودند و میانگین تحصیلات آنها 53/16 سال بود. نمونه 71 درصد سفیدپوست، 22 درصد سیاه پوست، 7 درصد سایر قومیت ها بودند. 50 درصد زن بودند. همه بر اساس آنچه به عنوان "پنج بزرگ" ویژگی های شخصیتی شناخته می شود - گشودگی، وظیفه شناسی، برون گرایی، توافق پذیری و روان رنجوری - و همچنین در 30 زیرمجموعه از این ویژگی های شخصیتی ارزیابی شدند. آزمودنی ها در طول زمان وزن و اندازه گیری شدند. این منجر به 14531 ارزیابی در طول 50 سال مطالعه شد.

اگرچه با افزایش سن افراد وزن به تدریج افزایش می یابد، اما محققان به رهبری آنجلینا آر. سوتین، دکترا، افزایش وزن بیشتری را در میان افراد تکانشی دریافتند. کسانی که از ریسک کردن لذت می برند؛ و آنهایی که متخاصم هستند به ویژه کسانی که بدبین، رقابتی و تهاجمی هستند.

سوتین گفت: تحقیقات قبلی نشان داده است  افراد تکانشی مستعد پرخوری و مصرف الکل هستند. این الگوهای رفتاری ممکن است در طول زمان به افزایش وزن کمک کنند.

در میان یافته‌های دیگر شرکت‌کنندگان وظیفه‌شناس تمایل داشتند لاغرتر باشند و وزن به تغییرات شخصیتی در بزرگسالی کمکی نمی‌کند.

سوتین گفت: مسیر ویژگی‌های شخصیتی به افزایش وزن پیچیده است و احتمالاً مکانیسم‌های فیزیولوژیکی را علاوه بر مکانیسم‌های رفتاری نیز شامل می‌شود.

امیدواریم با شناسایی واضح تر ارتباط بین شخصیت و چاقی، درمان های مناسب تری ایجاد شود. به عنوان مثال، مداخلات سبک زندگی و ورزش که در یک محیط گروهی انجام می شود ممکن است برای افراد برون گرا موثرتر از افراد درونگرا باشد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان