کشف امضاء ذهنی مغز جناح چپ و راست

خط سلامت: تعصب یک پدیده روانی است که با اشتیاق، فداکاری یا غیرت شدید و غیرانتقادی برای یک عقیده، علت، ایدئولوژی یا تعقیب خاص مشخص می شود .

کشف امضاء ذهنی مغز جناح چپ و راست

تعصب اغلب شامل تعهد تزلزل ناپذیر و شدید به اعتقادات فرد است، اغلب تا حد نادیده گرفتن دیدگاه ها، حقایق یا شواهد مخالف. 

روانشناسی تعصب

به گزارش خط سلامت  روانشناسی تعصب پیچیده است و چند جنبه از رفتار انسان و پویایی اجتماعی را در بر می گیرد.

عوامل کلیدی  در روانشناسی شخصیت متعصب عبارتند از نیاز شدید به هویت و تعلق، که در آن افراد با شور و اشتیاق خود را با یک گروه یا هدفی که به عنوان بسط هویت خود می دانند، همسو می کنند .

ویژگی تعصب چیست؟

متعصب بودن با نزدیک اندیشی مشخص می شود . آنها قادر به داشتن دو دیدگاه متضاد نیستند. آنها معمولاً زمانی که دیگران در مورد موضوعی نظر متفاوتی دارند، اغلب دیگران را قضاوت می کنند.

 متعصب بودن در رابطه زناشویی به اختلافات بسیار دامن می زند. چرا برخی از افراد بسیار متعصب اند؟

شناخت و شخصیت متعصب

محققان درباره ی متعصب بودن به مطالعه پرداختند تا نشان دهند ترکیب خاصی از ویژگی‌های شخصیت و شناخت ناخودآگاه راه‌هایی را در مغز ایجاد می کند که در دریافت اطلاعات اساسی موثر بوده و پیش بینی کننده قوی در ایجاد دیدگاه های متعصبانه و افراط گرایانه در طیف وسیعی از باورها دارد.

امضای ذهنی افراط گرایی 

محققان می‌گویند مغز افرادی که در جمع هستند و بسیار خوش رفتاری می‌کنند در پردازش اطلاعات ادراکی کندتر عمل می کند، ولی از نظر شخصیتی این افراد تکانشی هستند بنابراین امضای ذهنی افراط‌گرایی ناشی از مسائل روانشناختی محافظه‌کارانه و تکانشی است. محققان می‌گویند: اگرچه هنوز در مراحل اولیه این تحقیق قرار دارند، اما این تحقیق می‌تواند به حمایت بیشتر از افرادی که در معرض رادیکالی و افراطی شدن در طیف‌های مختلف سیاسی قرار دارند، بپردازد.

مغز جناح چپ و راست

آنان می گویند با استفاده از این مدل می‌توانند با ما در پیش‌بینی جهان‌بینی بهتر کمک کنند. بر اساس این مطالعه افرادی که به جناح چپ یا به جناح راست علاقه‌مندند و متعصبانه و افراط گرایانه مسائل را بررسی می‌کنند، می توان عملکردهای شناختی شان را بر این اساس مورد توجه قرار داد.

احساسات داغ در کنار شناخت ناخودآگاه به صورت سرد وجود دارد با پردازش اطلاعات اولیه می‌توان به یک امضای روانشناختی رسید.

محققان می‌گویند با این تفکر و با این یافته ها می توان درک اجتماعی را در مورد شکاف ها تقویت کرد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان