شایع ترین علل کمر درد را بشناسید

خط سلامت: کمردرد مزمن معمولاً مربوط به سن است، اما می تواند ناشی از آسیب باشد .

شایع ترین علل کمر درد را بشناسید

شایع ترین علل کمر درد عبارتند از: آرتریت ستون فقرات ، نازک شدن تدریجی غضروف داخل ستون فقرات، تنگی کانال نخاعی ، باریک شدن کانال نخاعی که ممکن است منجر به درد عصبی شود.

مقابله ذهنی با دردهای مزمن 

به گزارش خط سلامت فعال و درگیر شوید . منحرف کردن حواس خود از درد با شرکت در فعالیت هایی که از آنها لذت می برید به شما کمک می کند تا جنبه های مثبت زندگی خود را برجسته کنید.

جداسازی خود از دیگران نگرش منفی را تقویت می کند و ممکن است درک شما را از درد افزایش دهد.

 کمردرد مزمن فعالیت های روزمره از جمله رابطه جنسی را محدود می کند. تحقیقات جدید جراحان ارتوپدی آمریکا (AAOS) نشان می دهد که 70 درصد بیماران رابطه جنسی را به کیفیت زندگی خود" مرتبط می دانند ، تنگی ستون فقرات که اغلب در افراد مسن اتفاق می افتد - دو برابر بیشتر احتمال بروز دارد.

دکتر هورست در این مورد می گوید: تحقیقات فعلی ما دو یافته مهم دارد. اولین مورد این است که رابطه جنسی و عملکرد جنسی برای بیماران مبتلا به بیماری تخریب ستون فقرات و کمردرد مزمن یکی از موارد مهم است.

این مطالعه همچنین نشان می دهد رابطه جنسی برای بیماران متأهل ، جوان و مرد بیشتر مورد توجه است.

دومین یافته مهم این مطالعه آن است که بیماران مبتلا به شرایط تخریب ستون فقرات و کمردرد مزمن که تحت عمل جراحی قرار گرفته اند ، در مقایسه با بیمارانی که بدون جراحی تحت درمان قرار گرفته اند ، درد کمتری را در رابطه جنسی گزارش کرده اند. این یافته در طول چهار سال پیگیری ادامه داشت. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان