قوی ترین نشانه یک رابطه پایدار و سالم را بشناسید

خط سلامت: رابطه سالم شامل صداقت، اعتماد، احترام و ارتباط آزاد بین شرکا است و از هر دو نفر تلاش و سازش می کنند . عدم تعادل قدرت وجود ندارد.

قوی ترین نشانه یک رابطه پایدار و سالم را بشناسید

در رابطه سالم شرکا به استقلال یکدیگر احترام می گذارند، می توانند بدون ترس از انتقام یا تلافی تصمیمات خود را بگیرند و تصمیمات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

به گزارش خط سلامت یک رابطه پایدار و دوست داشتنی  نیازمند توجه، صداقت، صراحت و قدردانی است.

پایه و اساس یک رابطه پایدار چیست؟

اما با توجه بیشتر به آشنایی و ازدواج، زمان خوبی است که در مورد چگونگی ایجاد یک پایه قوی برای یک رابطه سالم بحث کنید. اعتماد، ارتباط، برابری، وفاداری و احترام تنها تعدادی از ویژگی هایی هستند که پایه ای قوی در هر رابطه ایجاد می کنند.

یک رابطه در چه مرحله ای پایدار است؟

قوی ترین نشانه یک رابطه پایدار این است که احساس کنید در یک رابطه هستید . این بدان معناست که احساس امنیت و راحتی می کنید که هم با خودتان و هم با شریک زندگی خود صادق باشید. تعداد انگشت شماری از نشانه های دیگر نیز وجود دارد که باید به آنها توجه کرد.

جنبه های مهم صمیمیت 

روابط خوب اختیاری نیستند

 رابطه پایدار و دوست داشتنی  اختیاری نیستند رابطه پایدار و دوست داشتنی می تواند تعیین کند که چه رابطه ای احساس سرشار بودن از زندگی و یاس را تجربه می کند.

یک متاآنالیز نشان داد که روابط اجتماعی بیشتر از ترک سیگار یا ورزش پیش بینی کننده مرگ و میر است. در این پژوهش روشن شد فقط حضور افراد مهم نیست بلکه حمایت افراد از اهمیت ویژه ای برخوردار است و روابط سمی ممکن است از نداشتن روابط آسیب زننده تر باشد.

در آشفتگی ها

در زمان های آشفته و نامشخص، رابطه پایدار و دوست داشتنی اهمیت بیشتری دارند. وقتی جهان آشفته است، ما برای امنیت و ثبات به شرکای خود متوسل می شویم.

در یک سری مطالعات هوشمندانه، ساندرا موری از دانشگاه بوفالو و همکارانش دریافتند در روزهایی که عباراتی مانند "تروریسم"، "رکود اقتصادی"، " گرم شدن کره زمین "، " نژادپرستی "در گوگل جستجو می شود، افراد بیشتر تمایل به نزدیک شدن در روابط خود داشتند تا نیاز آنها به امنیت، پذیرش و عشق را برآورده کند. جهان قطعاً در حال حاضر در وضعیت  نامشخصی است.

همه گیری جهانی کرونا(covid-19)، رکود اقتصادی و آشفتگی سیاسی-اجتماعی روی همه مشکلات معمول جمع شده است. اما با این حال می تواند فرصت هایی برای رشد فراهم کند. با دوری از روال معمول ، می توانیم آنچه را مهم است دوباره ارزیابی و به خاطر بسپاریم.

با آشفتگی جهانی در همه گیری جهانی کرونا(covid-19)، سرمایه گذاری بیشتر در روابط یک انتخاب ایمن، عملی و سالم است و نشان می دهد بیش از هر زمان دیگری به عشق احتیاج داریم.

رسیدن به روابط پایدار

- باید با افرادی که به آنها اهمیت می دهیم صریح و صادق باشیم. باید افکار و احساسات خود را با آنها در میان بگذاریم. بیش از این که بخواهیم کارها را به تنهایی انجام دهیم، باید درخواست حمایت و قدردانی کنیم.

- ما باید همدل با شرکای خود باشیم. آنچه را که احساس می کنند گوش دهیم و تأیید و از آنها پشتیبانی کنیم. ما باید این کار را به روشهایی مفید انجام دهیم.

-به هم استراحت دهیم. ما باید شکایت های کوچک را ببخشیم. وقتی شخص مقابل اشتباه می کند باید آن را رها کرد و باید قول بدهیم که از اشتباهات خودمان درس بگیریم و سعی کنیم دفعه بعد بهتر عمل کنیم.

رسیدن به هدف

برای رسیدن به این هدف، می توانیم با یک گام ساده شروع کنیم:

توجه دوباره به هم

محققان برجسته رابطه پایدار و دوست داشتنی جان و جولی گاتمن چندین دهه زوجین را ردیابی کرده اند و یکی از یافته های اصلی آنها این است که شرکا برای جلب توجه یکدیگر پیشنهادهایی ارائه می دهند. این پیشنهادات می توانند کوچک باشند، مانند به اشتراک گذاشتن حکایتی از روز یا توجه به وقایع گذشته.

یا درخواست کمک در حل یک مشکل کاری یا درخواست بودن در کنار هم برای آخر هفته. این پیشنهادات به یک حساب پس انداز احساسی وارد می شوند و جمع می شوند تا نتیجه کار یک رابطه پایدار و دوست داشتنی مشخص شود.

آیا در طول روز با شرکای خود ارتباط برقرار می کنیم؟ آیا ما به پیشنهادات آنها پاسخ می دهیم؟ یا ما دیگر از توجه به یکدیگر دست برداشته ایم؟ زوج هایی که در حال رشد هستند این پیشنهادات را انجام  و به آنها پاسخ می دهند و این سرمایه های اندک به حساب عاطفی آنها اضافه می شود و کمک می کند تا از زمان و شرایط سخت تر عبور کنند. اما زوج هایی که در حال مبارزه با هم هستند این نکات را نادیده می گیرند.

صرف وقت

وقتی در یک رابطه پایدار و دوست داشتنی قرار نداریم در حقیقت در یک دنیای طلبکار سرمایه گذاری در روابط به سر می بریم که صرف وقت برای گفتگو و گوش دادن و ایجاد و پاسخ به پیشنهادات را دشوارتر می کند.

خواه درگیر کار و خواسته های خانوادگی خودمان هستیم یا در خانه در میان قرنطینه کرونا(covid-19) گیر کرده ایم، استرس، کمبود خواب و سایر نیروهای بیرونی می تواند وضعیت را برای بهترین شریک زندگی را دشوار کند. به همین علت شروع می کنیم به دعوا بر سر یک کارتن خالی شیر درون یخچال یا ...

قانون بگذارید

محققان هنوز نتوانسته اند دریابند چگونه نیروهای خارجی نمی توانند بر رابطه پایدار و دوست داشتنی تأثیر بگذارند، اما آگاهی از حضور آنها، ایجاد قوانینی برای به حداقل رساندن تأثیر آنها و بهره مندی از شک، گام های مفیدی در جهت دستیابی است.

هنگامی که من یک مادر تازه محروم از خواب بودم که مدام دعواهای شبانه خود را شروع می کردم، بالاخره قانونی برای خودم وضع کردم که بعد از شام هیچ موضوعی بحث برانگیز مطرح نکنم. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان