مدیریت احساسات با 2 رایحه در دسترس

خط سلامت: توانایی مدیریت احساسات می تواند به شما کمک کند تا با رویدادهای مشکل ساز و موقعیت های دشوار کنار بیایید و به راه حل های معقول برسید .

مدیریت احساسات با 2 رایحه در دسترس

مدیریت احساسات به شما این امکان را می دهد که احساسات خود را بهتر شناسایی کنید و نحوه برخورد با آنها را بیاموزید.

به گزارش خط سلامت مدیریت احساسات به شما اجازه می دهد تا احساسات و عواطف خود را کنترل کنید به جای اینکه اجازه دهید آنها کنترل شما را در دست بگیرند.

مهارت مدیریت احساسات

 مدیریت احساسات بخشی از فرایند رشد است. مهارت مدیریت احساسات را همه ندارند و کمتر کسی از آن در دعوا ها و مشاجرات استفاده می کند .

راه های زیر کمک می کند تا بتوانید در مدیریت احساسات و استرس ها آرام تر باشید.

حرکت شانه ها

در اکثر افراد قسمت اعظم فشار و استرس در پشت گردن، شانه ها و بالاتنه جمع می شود. دفعه بعد که در یک موقعیت ناراحت کننده گرفتار شدید، اگر دقت کنید خواهید دید شانه های تان به جلو خم شده و عضلات تان منقبض می شوند.

لرزاندن شانه ها باعث می شود فرم بدن تان را دوباره به حالت نرمال برگردانید، طبیعی نفس بکشید و کمی آرام تر شوید.

بیرون بروید

گاهی اوقات نفس کشیدن در هوای آزاد ،همه آن چیزی است که برای تغییر حال و هوا به آن نیاز دارید. وقتی عصبانی می شوید و اسنرس دارید ، بیرون رفته و نفس عمیق بکشید.

حتی یک پیاده روی کوتاه می تواند خیلی کمک حالتان باشد. بالا بردن گردش خون، حتی اگر برای یک لحظه کوتاه هم که باشد، فکرتان را بازتر می کند.

ورق پاره کنید

یکی از ساده ترین فعالیت هایی که می تواند حواس شما را از موضوع منحرف کرده و عصبانیت و مدیریت احساسات و استرس شما را خالی کند، این است که یک دسته ورق را پاره کنید.

مدیتیشن و ریلکسیشن

از بین بردن استرس به طور طبیعی، نیازمند صبر و تحمل است. وقتی روی آرام کردن درون خود تمرکز کنید، آنوقت می توانید با فکری بازتر به همه چیز نگاه کنید.

نوشتن ناراحتی ها

خودکار و کاغذ ابزارهایی بسیار ارزشمند برای بیرون کردن افکار ناراحت کننده از ذهن تان هستند. حتی اگر هیچوقت عادت نداشته اید که برای خالی کردن خودتان از نوشتن استفاده کنید، نوشتن چند جمله خیلی ساده درمورد افکار استرس زا که در سرتان می گذرد ،خیلی به آرام کردن تان کمک می کند.

نفس عمیق

اجازه بدهید حتی برای یک لحظه هم که شده، زمان در ذهنتان متوقف شود. با این روش می توانید روی بیرون کردن فشارهای روحی و احساسی از ذهنتان تمرکز کنید و آرام آرام فکرتان را باز کنید.

رایحه درمانی

رایحه وانیل، آرامبخش و تسکین دهنده است، درحالیکه عطر سنبل هم تقریباً خواب آور است. بااستفاده از این رایحه های قوی می توانید به بیرون کردن استرس از بدن و از بین بردن عصبانیت کمک بگیرید.

اگر پس از دعوا و خشم احساس می کنید ذهن تان مغشوش شده و بی قرارید، می توانید بااستفاده از هریک از این راهکارها آرامش را به فکر و جسم تان برگردانید.

پیدا کردن تعادل در مشاجره دشوار، اما نیاز به تمرین دارد. فقط یادتان باشد تنفس عمیق می تواند هر انرژی منفی را از بین ببرد.

با این راهکارها ،خیلی زود یاد می گیرید چطور بر احساسات خود فائق آیید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان