چارچوب یک رابطه سالم را بشناسید

خط سلامت: چارچوب رابطه دسته‌هایی از اطلاعاتی را که از طریق تجربه برای درک چگونگی تأثیر مداخلات بر زمینه‌ها و تعارض مهم هستند، شناسایی می‌کند. این دسته بندی ها را به شیوه ای بصری سازماندهی می کند که روابط واقعی و بالقوه را برجسته می کند.

چارچوب یک رابطه سالم را بشناسید

اولین قدم  در رابطه چیست؟

به گزارش خط سلامت اولین مرحله از یک رابطه، قرار ملاقات است ، که زمانی است که با یک شریک زندگی خود را امتحان می کنید. پس از مدتی، ممکن است به مرحله شادی ماه عسل برسید، که می تواند تا یک سال طول بکشد.

مرحله آخر ساختن زندگی است، یعنی زمانی که ممکن است بچه دار شوید یا با هم خانه بخرید.

رابطه برقرار کردن با افراد یک مهارت است و فرمول خودش را لازم دارد.هرکسی که می خواهد رابطه برقرار کند ، باید شش کار را انجام دهد.

 دانشمندان با شناسایی این وظایف چارچوبی برای آغاز رابطه فراهم می کنند .

آیا ارزش ورود به رابطه با من را دارد؟

اولین قدم در شروع هر رابطه ای ارزیابی این مساله است که آیا این فرد واجد شرایط است و نزدیک شدن به او ارزشمند است؟

آیا کسی که از نظر جسمی به اندازه کافی جذاب است به اندازه کافی مهربان یا باهوش هم هست؟  به عبارت دیگر  آیا ما آنقدر جذب این شخص شده ایم که بخواهیم تلاش لازم برای شروع رابطه را انجام دهیم؟

آیا در دسترس است؟

سپس سعی می کنیم ارزیابی کنیم که آیا در زندگی او فرد دیگری حضور دارد یا اینکه او در رابطه باز یا در دسترس است بررسی اینکه در دستش حلقه ازدواج وجود دارد یا نه گاهی نشانه است.

توجه اش را جلب کنید . مرحله بعدی راهی برای آن است که توجه این شخص را به خود جلب کنید. این کار به شما کمک می کند اطلاعات جدیدی در دست داشته باشید: آیا بعد از یک تعامل کوتاه هنوز هم برای شما جالب است؟ این پاسخ به شما کمک می کند تا بالقوه علاقه طرف متقابل را متوجه شوید.

تعامل را حفظ کنید. هنگامی که توجه یک فرد جذاب را جلب کردید ، وظیفه اصلی حفظ آن رابطه است. متخصصان می گویند بهترین کار این است که یک موضوع مشترک و یک نقطه گفت و گو که شما را سرگرم کند پیدا کنید.

با سوالاتی که می کنید متوجه می شوید تا چه اندازه از نظر شوخ طبعی و بقیه ویژگی ها به هم شباهت دارید و آیا علایق مشترکی دارید یا خیر؟ آشنایی وتشابهات باعث جذابیت است. هرچه بیشتر با کسی تعامل داشته باشید ، فرصت بیشتری برای احساس ارتباط با شما پیدا می کند.

استراتژیک خودآرایی

گفت وگوهای آغازین چالش برانگیز است زیرا شما نه تنها علاقه طرف مقابل را ارزیابی می کنید و می خواهید آن را حفظ کنید ، بلکه سعی دارید نسخه مطلوبی از خود به او ارائه دهید.

این می تواند شامل یک خود آرام ، باهوش ، سرشار از اعتماد به نفس ، قدرتمند یا یک فرد با موقعیت بالا باشد. بسته به اینکه چه کسی هستید و چه اهدافی را در رابطه دارید و بسته به آنچه فکر می کنید طرف مقابل به دنبال چه چیزی است ، ممکن است جنبه خاصی از خود را که فکر می کنید در این برخورد بیشترین جذابیت را داشته باشد به نمایش بگذارید.

پیگیری کنید

وظیفه نهایی برای آغازگر رابطه این است که بداند مکالمه پیش روی آخرین مکالمه شان نیست و برخورد بعدی و دور هم جمع شدن بعدی هم وجود خواهد داشت باشد .

چرا برخی روابط شروع نمی شوند؟

وقتی شروع رابطه شکننده است در هر مرحله از این مراحل برای شروع کننده ادامه رابطه سخت می شود.

گاهی اوقات به دلیل جنبه هایی از شخصیت فرد مقابل شروع رابطه سست و دشوار می شود.که می تواند به دلایل متفاوتی مثل بودن در رابطه دیگر ، انرژی نداشتن و یا نداشتن تمایل به جلب توجه شما و....ندارند.

شاید او سخت درگیر مشغولیت کاری مهم باشد، استرس داشته باشد یا ساده تر از اینها حال و هوای ملاقات با فرد جدیدی را نداشته باشند.

موقعیت مکانی

گاهی موقعیت برای برقراری رابطه مناسب مکان های خیلی شلوغ فرصتی برای شروع مکالمه یا ابراز علاقه را فراهم نمی کند و البته ، گاهی اوقات آغازگر مکالمه شروعی ناموفق دارد.

مهمترین نکته

با تمام اینها باید گفت فرقی ندارد چه اتفاقی افتاده است که رابطه شکل نگرفته است. پیشنهاد اصلی این است با تمرین مهارت های اجتماعی برخوردهای عاشقانه را می توان فرا گرفت و در موقعیت های کم خطر تمرین کرد ، با تمرینات ذهن آگاهی می توان استرس و اضطراب را کاهش داد .

یک نکته مهم را به یاد داشته باشید خودتان بودن ،بدون تظاهر روشی است که در نهایت به شما در برقراری ارتباط واقعی و رابطه موفق کمک می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان