در ویرانی رابطه با این ترفندها شادی را به رابطه برگردانید

خط سلامت: یکی از رایج‌ترین نگرانی‌هایی که از زوج‌هایی می‌شنوم که در زمینه مشاوره رابطه یا ازدواج درمانی با آن‌ها کار می‌کنم این است که از آنجا که اعتماد خود را بازسازی، ارتباطات را بهبود بخشیده‌ایم و نزدیک‌تر شده‌ایم، چه کنیم تا مطمئن شویم به عادات روابط قدیمی برگردیم؟ یا اکنون که شادی رابطه را پیدا کردیم ، چگونه می توانیم آن را حفظ کنیم؟ یکی از اولین قدم‌ها در مقابله با تمایل انسانی ما برای بازگشت به وضعیت موجود، داشتن انتظارات معقول از رابطه است.زوج در یک رابطه شاد با لبخند و نگه داشتن قلب.به عنوان یک زوج شاد با ابزارها و استراتژی‌های جدید رابطه، همچنان اشتباه می‌کنید و بسیاری از اختلافات و ناامیدی‌های قبلی را با یکدیگر خواهید داشت، اما آنقدرها هم که به نظر می‌رسد بد نیست. حتی اگر برخی از مشکلات رابطه شما باقی بماند یا دوباره ظاهر شود. به طور کلی، اوج ها و دره های رابطه شما یکنواخت خواهد شد تا پویایی بسیار شادتر، قدردانی و دوست داشتنی بین شما دو نفر ایجاد کند. تعاملات شما مهربان‌تر، محترمانه‌تر و بسیار آگاه‌تر خواهد بود. این همان جایی است که قدرت و تأثیر واقعی شما در شکل دادن به رابطه و زندگی شما نهفته است. همانطور که احتمالاً قبلاً می‌دانید، مهم این نیست که چه اتفاقی می‌افتد، بلکه نحوه واکنش شما به آنچه در رابطه شما (و در زندگی شما) اتفاق می‌افتد، تفاوت بین نارضایتی و شادی را ایجاد می‌کند. زمانی که استرس زیادی دارید، طبیعتاً به عادت های قبلی خود باز می گردید. برای اینکه استرس را کاهش دهید و ابزارها و استراتژی‌های خود را برای شادی رابطه در ذهن خود نگه دارید، سبک زندگی ایجاد کنید که به شما امکان می‌دهد استرس خود را به حداقل برسانید.

در ویرانی رابطه با این ترفندها شادی را به رابطه برگردانید

در ویرانی رابطه ترفندهای کوچک روزمره تضمین کننده زندگی عاشقانه شادتر با استرس بسیار کمتر است.

به گزارش خط سلامت فهمیدن اینکه چگونه در رابطه خود به بهترین شکل پیش بروید، برای شما، موقعیت و ترجیحات شما منحصر به فرد خواهد بود. اما اگر به دنبال پرورش شادی بیشتر در رابطه خود هستید، می توانید برخی از نکات زیر را در نظر بگیرید:

قدردانی را تمرین کنید

تمرکز بر نکات منفی و نادیده گرفتن نکات مثبت اغلب آسان است. سعی کنید به چیزهای مثبتی که شما و شریک زندگی تان در رابطه کمک می کنید بپذیرید و برای چیزهایی که در مورد شریک زندگی خود دوست دارید و از آنها قدردانی می کنید سپاسگزاری کنید .

آیا حس شوخ طبعی، گفتگوهای عمیقی که دارید یا روش هایی که از یکدیگر حمایت می کنید را دوست دارید؟ سعی کنید چیزهایی را که دوست دارید در رابطه تشخیص دهید، که ممکن است آنها را بدیهی فرض کرده باشید. 

به خود نگاه کن

در برخی موارد احساس نارضایتی از یک موقعیت می‌تواند ناشی از یک احساس درونی ناامیدی یا نارضایتی باشد که نسبت به خود یا زندگی خود احساس می‌کنیم و می‌توانیم آن را در موارد دیگر از بین ببریم.

البته همیشه اینطور نیست، اما گاهی اوقات، ممکن است مفید باشد به درون خود نگاه کنید و در نظر بگیرید آیا ناامیدی از خود دارید که ممکن است منشأ ناراحتی شما در رابطه باشد.

آیا در کار احساس ناتوانی می کنید، آیا دوستان قدیمی را از دست می دهید، یا از زندگی احساس بی حوصلگی می کنید؟ این خود بازتابی ممکن است منبع متفاوتی از ناراحتی شما را کشف کند. 

احترام متقابل را پرورش دهید

احترام گذاشتن به یکدیگر در یک رابطه می تواند بسیار مهم باشد و این امر به هر دو صورت پیش می رود. آیا شما و همسرتان به نگرانی های یکدیگر گوش می دهید، آیا به زمان و ترجیحات یکدیگر احترام می گذارید و به نظرات یکدیگر احترام می گذارید؟ آیا وقتی اختلاف نظر دارید، با مهربانی و احترام با آنها برخورد می کنید؟ سعی کنید مهربان و فهمیده باشید و از شریک زندگی خود بخواهید که متقابل باشد.

زمانی را به ارتباط اختصاص دهید

ارتباط بخش مهم بیشتر روابط است. اگر از رابطه ناراضی هستید، زمان بیشتری را برای ارتباط نزدیک و واقعی با یکدیگر اختصاص دهید.

این می تواند فرصتی باشد تا مطمئن شوید هر دو در یک صفحه هستید و دوباره با یکدیگر ارتباط برقرار می کنید.

می توانید در مورد روزهای تان، علایق تان، ناامیدی ها یا اهداف تان برای آینده صحبت کنید. می توانید سعی کنید ارتباط منظم را به یک اولویت و عادت تبدیل کنید.

عاشقانه بیشتر 

اگر احساس می کنید که از شریک زندگی خود جدا شده اید، ممکن است به فکر اضافه کردن عاشقانه بیشتر به رابطه باشید.

می توانید یک شب قرار ملاقات بگذارید، تعطیلات آخر هفته را رزرو کنید یا در یک روز تصادفی آنها را با گل یا شکلات غافلگیر کنید.

عاشقانه می تواند شامل کارهای ساده و کوچک باشد مانند آوردن قهوه در رختخواب برای چند روز صبح یا پروژه های بزرگتر و مداوم تر، مانند انجام یک سرگرمی یا فعالیت جدید با هم. می توانید با چیزهای مختلف آزمایش کنید تا چیزی را بیابید که رابطه شما و شریک زندگی تان دوباره روشن شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان