3 دلیل ناراحت بودن از ماندن در رابطه عاشقانه

خط سلامت: اگر در رابطه خود احساس نارضایتی می کنید، گاهی اوقات تشخیص اینکه دقیقاً چه اتفاقی می افتد و چگونه به جلو بروید دشوار است.

3 دلیل ناراحت بودن از ماندن در رابطه عاشقانه

وقتی همه چیز مثل گذشته به آرامی پیش نمی رود، شاید احساس کنید که شما و شریک زندگی تان دیگر با هم ارتباط برقرار نمی کنید و یا رابطه عاشقانه تان به بن بست رسیده است یا شاید این موضوع کاملاً چیز دیگری است.

به گزارش خط سلامت اگر این چیزی است که تجربه می کنید، در ادامه چند ایده برای ارزیابی وضعیت رابطه و حرکت به جلو بخوانید.

دلایل مختلف ناراحتی در یک رابطه

برای شروع، اجازه دهید چند دلیل مختلف ممکن برای احساس نارضایتی در یک رابطه را بررسی کنیم. هر رابطه‌ای متفاوت است، بنابراین ممکن است با برخی از این‌ها ارتباط برقرار کنید یا نه، اما ممکن است به بازتاب‌های مفید کمک کنند. 

احساس عدم قدردانی

شاید در رابطه خود کمی احساس قدردانی نشدن می کنید، مثل اینکه شریک زندگی تان شما را معمولی می داند و به همین دلیل است که خوشحال نیستید.

به نظر می رسد وقتی به چیزی نیاز دارند همیشه به شما تکیه می کنند، اما به نظر نمی رسد شما را به خاطر تلاش های تان ببیند یا تشکر کند. اگر اینطور است، اولین قدم مهم ممکن است این باشد که نگرانی‌های تان را به شریک تان بگویید شاید او متوجه نشود شما  احساس بی‌ ارزشی می‌کنید .

احساس عدم اطمینان در مورد شریک زندگی 

اگر در مورد شریک زندگی و رابطه خود شک دارید، می تواند منشأ برخی از ناراحتی ها باشد. شاید کاملاً مطمئن نیستید این رابطه برای شما مناسب است و عدم اطمینان بر شما سنگینی می کند.

اگر اینطور است، ممکن است مفید باشد با کمی تأمل در خود شروع و سعی کنید احساس خود را ارزیابی کنید. ممکن است کمک کند که آنچه را که در مورد شریک زندگی و رابطه خود دوست دارید و همچنین نگرانی ها یا تردیدهایی که دارید بنویسید.

همچنین ممکن است کسی را دوست داشته باشید و از او مراقبت کنید اما رابطه عاشقانه خوبی با او نداشته باشید. 

ترک رابطه

ممکن است احساس کنید دیگر شریک زندگی خود را دوست ندارید یا دیگر نمی خواهید در رابطه باشید و بنابراین ماندن در آن باعث ناراحتی شما شود. ترک یک رابطه ممکن است سخت باشد، حتی زمانی که می دانیم بهترین کار است، بنابراین سعی کنید صبور باشید. اما اگر می دانید که دیگر علاقه ای به ادامه رابطه ندارید، پایان دادن به آن ممکن است بهترین گزینه باشد. 

اینها فقط چند دلیل احتمالی هستند. این لیست به هیچ وجه کامل نیست. همچنین مهم است که توجه داشته باشید که وقتی برای مدت طولانی در یک رابطه هستید، احتمالاً فراز و نشیب هایی وجود خواهد داشت، اما این بدان معنا نیست که شما در یک رابطه ناراضی هستید.

بیشتر روابط بالا و پایین دارند. اما اگر اغلب یا به طور مداوم در رابطه خود ناراضی هستید، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که چگونه به آن رسیدگی کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان