نشانه هایی که یک رابطه به پایان رسیده است + پایان دادن به عشق سمی

خط سلامت: ممکن است متوجه شوید که عشق شما رو به زوال است و ممکن است در فکر پایان دادن به رابطه باشید.

نشانه هایی که یک رابطه به پایان رسیده است + پایان دادن به عشق سمی

هنگامی که برای اولین بار شریک زندگی خود را ملاقات کردید، ممکن است متقاعد شده باشید بر اساس جذب فوری به یکدیگر، "یکی" هستید.

شاید هر دو شما بهترین رفتار را داشتید. اگر فرد جدید زندگی شما دارای ویژگی های منفی بود، ممکن است متوجه او نشده باشید یا تصمیم به نادیده گرفتن این ویژگی ها و عشق سمی نداشته باشید.  

شاید در این توهم بودید که می توانید شریک زندگی خود را تغییر دهید. با این حال، در طول سال ها، ممکن است آشکار شود که رابطه شما آن چیزی نیست که انتظار داشتید یا شاید این رابطه سمی شده است.

روابط می توانند پیچیده باشند، اما برای کاربردی بودن، ممکن است به اصولی مانند درک، حمایت و صمیمیت نیاز داشته باشید. روابطی که فاقد یک یا همه این جنبه های اساسی هستند، می توانند از بین بروند.

ممکن است تعجب کنید چگونه می توان انحلال قریب الوقوع یک رابطه را تشخیص داد. علائم هشداردهنده زیر ممکن است به شما کمک کند بپذیرید رابطه شما یا در خطر است یا در راه پایان یافتن است.

نشانه هایی که یک رابطه به پایان رسیده است

فقدان صمیمیت 

صمیمیت فیزیکی می تواند شامل رابطه جنسی، بوسیدن، در آغوش گرفتن یا حتی گرفتن دست باشد. این نوع تماس فیزیکی ممکن است برای یک رابطه عاشقانه و پایدار ضروری باشد.

وقتی جنبه فیزیکی کاملاً از بین رفته باشد، می تواند باعث کاهش قدرت رابطه شود. لمس کردن و نزدیک بودن فیزیکی به همسرتان فواید عاطفی مختلفی دارد و فقدان آن می تواند باعث اضطراب، سردرگمی و احساس طرد شدن شود.

اگر احساس می کنید باید دعوا کنید یا از شریک زندگی تان التماس کنید که هر شکلی از محبت فیزیکی به شما نشان دهد، رابطه شما ممکن است در خطر باشد.

زندگی ها را از هم جدا کنید

تلاش برای برقراری ارتباط با شریک زندگی‌تان می‌تواند نشانه کلیدی دیگری باشد که نشان می‌دهد ممکن است رابطه شما به پایان برسد.

ممکن است روزهای اولیه رابطه خود را به یاد بیاورید که تماس یا پیامک هیجان انگیز بود. اگر تغییر چشمگیری در عادات ارتباطی شما ایجاد شده است، ممکن است یک پرچم قرمز باشد به عنوان مثال اگر دائماً سعی کنید بدون هیچ تلاشی با شریک خود تماس بگیرید، ممکن است رابطه به سمت بدتر شدن تغییر کند.

 سرگرم نمی  شوید

یکی دیگر از نشانه های یک رابطه رو به زوال زمانی است که به نظر می رسد دیگر سرگرم کننده نیست. "سرگرمی" می تواند به عنوان یک عارضه جانبی اساسی یک رابطه قوی به نظر برسد. با این حال، زمانی که این نشاط تمام شود، به احتمال زیاد رابطه رنج می برد.

در حالت ایده آل، تفریح ​​با همسرتان حداقل در بیشتر مواقع باید بدون زحمت و لذت باشد. وقتی سرگرمی وجود ندارد، ممکن است پایان یک رابطه نزدیک باشد.

وقتی یک رابطه به پایان رسیده است

پایان یک رابطه اغلب اوقات می تواند دشوار باشد. با این حال ممکن است برخی از  استراتژی ها وجود داشته باشد که می تواند کمک کند . با این حال، قبل از پایان دادن به رابطه و ادامه دادن، ممکن است بخواهید کمی زمان بگذارید تا در مورد رابطه فکر کنید.

به طور خاص، ممکن است در نظر بگیرید آیا تمام تلاش خود را برای تعمیر آن انجام داده اید یا خیر. ممکن است چند سوال وجود داشته باشد که می خواهید قبل از تصمیم نهایی برای پایان دادن به رابطه از خود بپرسید:

در وهله اول چه چیزی شما را جذب شریک زندگی خود کرد؟ آیا شما تغییر کرده اید یا شریک زندگی شما تغییر کرده است؟

آیا روی ویژگی‌های شریک زندگی‌تان تمرکز کرده‌اید که به نظرتان آزاردهنده است؟ آیا به ویژگی های خوب شریک زندگی خود توجه کرده اید؟ آیا در اتهامات خود بی انصافی یا نامهربانی کرده اید؟

آیا شریک زندگی شما می داند که چه احساسی دارید؟ آیا زمانی که شما دو نفر با هم ارتباط برقرار کرده اید صادق بوده اید؟ آیا شما یا شریک زندگیتان به خاطر سکوت برای حفظ صلح مقصر هستید؟

آیا ویژگی های خود را در نظر گرفته اید؟ شریک زندگی شما چه نظرات منفی در مورد شما می گوید (یا می تواند) و آیا ارزیابی منصفانه ای است؟

آیا یکی از شما گناهکار خیانت بوده است؟ آیا برخی از اتهامات نادرست بوده است؟ آیا شما یا شریک زندگی تان سعی کرده اید دیگری را ببخشید؟

آیا حسادت یکی از ویژگی های شماست یا یکی از ویژگی های همسرتان؟ آیا این حسادت بی دلیل است؟ آیا حسادت منجر به آزار جسمی یا روحی یا تهدید به آزار شده است؟

در طول مدتی که با هم هستید، آیا رابطه از طریق موقعیت‌های مشابهی که ارتباط از بین رفته است، گذر کرده است؟ آیا یکی از شما وعده هایی داده است که عملی نشده است؟ 

آیا شما یا همسرتان مدام از دیگری انتقاد می کنید؟ 

آیا معتقدید شما یا شریک زندگی تان مشکلات خشم دارید؟ آیا عصبانیت از جایی به وجود می آید؟ آیا می دانید چه چیزی باعث تحریک خشم می شود و آیا شما یا شریک زندگی تان عمداً طرف مقابل را تحریک می کنید تا با عصبانیت واکنش نشان دهد؟ آیا بحث ها و اتهامات در حال افزایش است؟

آیا از بودن در خانه با همسرتان می ترسید؟ آیا وقتی شریک زندگی شما دور است اوضاع راحت تر است؟ آیا صرفاً برای دور شدن از یکدیگر برای ترک خانه بهانه می آورید؟ آیا بحث ها همیشه به فریاد مسابقه و اتهام می رسد؟ آیا مسائل گذشته به طور مداوم در بحث های جدید مطرح می شود؟

موضوع سوء استفاده

مهمترین شاخصی که نشان می دهد یک رابطه به پایان رسیده است، آزار فیزیکی است. خشونت فیزیکی هرگز نباید تحمل شود.

فردی که مورد خشونت فیزیکی قرار می گیرد باید به هر طریق ممکن خود را از رابطه دور کند. اگر فردی بار اول به خشونت فیزیکی متوسل شود، مطمئن باشید دوباره تکرار خواهد شد و به خشونت شدیدتری تبدیل خواهد شد.

آزار روانی موذیانه است و به مرور زمان باعث تضعیف روحیه فرد مورد آزار می شود. گاهی اوقات، خشونت فیزیکی ممکن است پس از اینکه یک فرد قبلاً مورد آزار روانی قرار گرفته است، رخ می دهد تا جایی که متقاعد شده است که شایسته برخورد بد است. آنها همچنین ممکن است از ترک بترسند زیرا تهدید به خشونت بیشتر یا حتی مرگ شده اند. 

با مشاور رابطه صحبت کنید

برخی از سوء استفاده کنندگان ممکن است بهانه بیاورند تحریک شده اند یا نتوانسته اند به خود کمک کنند. یادآوری این نکته می تواند مفید باشد که هیچ کس نمی تواند دیگری را به خشونت تحریک کند. سوء استفاده کنندگان به خشونت متوسل می شوند زیرا آنها آن را راهی برای حل مشکلات می دانند. آنها ممکن است عاری از همدلی، شفقت یا خودکنترلی باشند.

اگر در یک رابطه خشونت آمیز هستید، آن را مخفی نکنید. به کسی که به او اعتماد دارید بگویید و در صورت نیاز برای ترک رابطه کمک بگیرید. ممکن است سوء استفاده کننده شما قول تغییر دهد، اما در برابر وسوسه باور کردن دروغ هایش مقاومت می کند.

سعی کنید از بهانه آوردن برای رفتار آنها خودداری کنید. مقدمات مکانی امن برای رفتن و پایان دادن به رابطه را در اسرع وقت فراهم کنید. ترک رابطه ممکن است در صورت وجود کودکان مهمتر باشد، زیرا امنیت آنها در درجه اول اهمیت است.

مزایای درمان

هنگامی که با پایان یک رابطه روبرو می شوید، ممکن است احساسات متفاوت زیادی داشته باشید. چه تصمیم بگیرید آن را ترک کنید یا سعی کنید با هم آشتی کنید، مشاوره حرفه ای ممکن است در این زمان چالش برانگیز مفید باشد. بسته به شرایط می توانید مشاوره فردی یا مشاوره زوجی را انتخاب کنید. 

بسیاری از افراد مبتلا به مشکلات روابط در تماس حضوری با یک مشاور تردید دارند. ممکن است از بحث کردن درباره این موضوعات حساس با یک غریبه عصبی باشند. مشاوره آنلاین به این دلیل است که برخی از افراد را در محیط های درمانی راحت می کند. همچنین ممکن است مشاوره مبتنی بر اینترنت راحت تر باشد زیرا می توانید از خانه به آن دسترسی داشته باشید. 

محققان در زمینه سلامت روان به این نتیجه رسیده اند درمان آنلاین می تواند به اندازه شرکت در جلسات حضوری موثر باشد.

یک متاآنالیز جامع از مطالعات، نزدیک به 10000 مورد را بررسی کرد که جمعیت‌های مختلف و چالش‌های سلامت روان را در بر می‌گرفت.

هیچ شرمی وجود ندارد که یک رابطه را به پایان برسانیم. قرار نیست همه روابط برای همیشه دوام داشته باشند. در نظر بگیرید که شایسته شادی، احترام و امنیت هستید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان