ماندن یا ترک روابط چگونه توسط افراد انتخاب می شود؟

خط سلامت: دوست داشتن کسی اغلب احساس عرفانی و خارج از کنترل ما دارد، اما ماندن در یک رابطه یک انتخاب آگاهانه است که ما به دلایل عاطفی، روانی و عملی زیادی انجام می دهیم که مختص خودمان است .

ماندن یا ترک روابط چگونه توسط افراد انتخاب می شود؟

آیا باید سعی کنم رابطه ام را درست کنم یا آن را ترک کنم؟

به گزارش خط سلامت اگر زمان و انرژی قابل توجهی را برای حل و فصل یک درگیری مداوم در رابطه بدون هیچ پیشرفتی صرف کنید، این امکان وجود دارد که این رابطه به سادگی درست نباشد.

نشانه دیگری که نشان می دهد زمان جدایی فرا رسیده است این است که مشاجرات شما به آزار جسمی یا عاطفی تبدیل شود. اگر رابطه سخت باشد و ما تصمیم بگیریم به هر حال در آن بمانیم، آن تصمیم معتبر است. حتی اگر دیگران آن را درک نکنند.

ماندن یا ترک رابطه

ماندن یا ترک رابطه چگونه توسط افراد انتخاب و گزینش می شود.محققان از دو روش مختلف برای بررسی تصمیمات ماندن یا ترک روابط استفاده کردند:در یک شیوه آنها از افراد می خواستند تصور کنند که روابط فعلی آنها ادامه خواهد یافت یا به پایان می رسد و دیگری آن بود که آنها باید در یک دوره هشت ماهه از روابط درست زوجی پیروی می کردند.

این پژوهش در مجله Personality and Social Psychology Bulletin منتشر شده است که دلایلی را که افراد برای ماندن یا ترک روابط  فعلی خود انتخاب می کنند، مورد بررسی قرار می دهد.

 شرکت کنندگان هنگام در نظر گرفتن دلایل فرضی برای ماندن یا ترک روابط  خود اظهار داشتند اگر از روابط خود راضی باشند ، اگر عاشق باشند و اگر با شریک زندگی خود دوستی محکم داشته باشند رابطه خود را ادامه می دهند.

برعکس پاسخ دهندگان تصور می کردند اگر شرکای آنها نیازهای شخصی آنها را برآورده نکنند یا اگر نیازهای آنها در رابطه برآورده نشود یا اگر آنها عاشق نباشند، روابط خود را ترک می کنند.

چند عامل ماندن یا ترک رابطه

ماندن اجتناب ناپذیر

محققان دریافتند فقط 20 درصد از زوجین در طی هشت ماه از هم جدا شدند. این یافته می تواند بیانگر این باشد که زوجین در این نمونه از روابط خود راضی بوده اند. به گفته نویسندگان این افراد ممکن است ترجیح داده باشند در روابط خود باقی بمانند زیرا ماندن انتخاب "پیش فرض" است ، در حالی که ترک روابط نیاز به تغییر اساسی در رفتار دارد.

نویسندگان توضیح می دهند  افرادی که هیچ کاری انجام نمی دهند بیدار می شوند و طبق معمول روز خود را می گذرانند در پایان روز در رابطه خود باقی خواهند ماند ، ترک نیاز به تلاش زیادی دارد . دلایل ترک ممکن است لازم باشد رابطه بسیار قوی تر یا شدیدتر از دلایل "ماندن" باشد. علاوه بر این دلایل ترک رابطه ممکن است قویتر از دلایل ذکر شده در بالا باشد ،فکر آنها را وادار به ترک روابط خود می کند.

احساسات مخلوط

دلیل دیگری که ممکن است حتی در صورت عدم رضایت خاطر برای ماندن در رابطه انتخاب کنیم این است که وقتی تصمیم به پایان دادن به رابطه داریم ، اغلب احساسات متفاوتی را تجربه می کنیم. نویسندگان پیشنهاد می کنند ما به طور همزمان انگیزه ماندن و ترک روابط خود را تجربه می کنیم.

 به عنوان مثال ، حتی وقتی احساس می کنیم شرکای مان نیازهای ما را برآورده نمی کنند ، باز هم ممکن است نسبت به آنها احساس عشق کنیم.

این احساس دوسوگرایی ، همراه با تصمیم پیش فرض برای ماندن ، این احتمال را ایجاد می کند که برای ترک رابطه به دلایلی محکم تر از ماندن در یک رابطه ، نیاز خواهیم داشت.

عدم تطابق بین افکار و رفتارها

به یاد بیاورید در قسمت فرضی این تحقیق پاسخ دهندگان اظهار داشتند که آنها فکر می کردند اگر نیازهای شخصی یا رابطه ای آنها برآورده نشود یا اگر عاشق نباشند روابط خود را ترک خواهند کرد.

با این حال تحقیقات نشان می دهد  ما همیشه رفتار خود را به خوبی پیش بینی نمی کنیم.

ماچیا و اوگولسکی دریافتند دلایلی که مردم برای پایان دادن به هر موردی بیان کرده اند با دلایلی که مردم برای خاتمه دادن به یک رابطه داده اند مطابقت ندارد. نویسندگان اظهار داشتند در حالیکه دلیل برتر شرکت کنندگان برای ترک رابطه در مطالعات 1 و 2 چیزی جز روابط شان مانند رضایت داشتن نبود ، در مطالعه 3 ، تنها پیش بینی کننده مثبت از بین رفتن مشارکت بود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان