روانشناسی شخصیت / مهمترین ویژگی های شخصیتی در رابطه عاشقانه

خط سلامت: ارتباط عاشقانه یک سیگنال ظریف ، بی خطر و مورد علاقه است. این اولین مرحله از برقراری رابطه است.

روانشناسی شخصیت / مهمترین ویژگی های شخصیتی در رابطه عاشقانه

 از آنجا که ارتباط عاشقانه یک گشودگی است بنابراین می تواند به فرد اجازه دهد ویژگی های جذاب خود را نشان دهد و گامی است که برای ارتباط عاشقانه موثر بسیار مهم است.

به گزارش خط سلامت در واقع رابطه عاشقانه موثر نه تنها ویژگی های جذابی را نشان می دهد، بلکه پاسخ مثبت و پذیرایی را نیز به دنبال دارد به عبارت دیگر ارتباط عاشقانه علاقه و جذابیت را بوجود می آورد .

مهمترین ویژگی در رابطه عاشقانه 

تحقیقات اخیر بیش از 1200 شرکت کننده را در دو مطالعه مورد بررسی قرار داد تا ویژگی های یک رابطه عاشقانه موثر را شناسایی کند. موارد زیر به ترتیب اهمیت در این تحقیقات به دست آمد.

ارتباط غیر کلامی

مردم بسیاری از اطلاعات را به صورت غیرکلامی با یکدیگر در میان می گذارند. این موضوع خصوصاً در ایجاد و تأثیر در رابطه اولیه بسیار مهم است. 

رفتار غیرکلامی موثر شامل میزان تماس چشمی مناسب (نه زیاد! نه خیلی کم!) ، بوی خوب دادن و لبخند زدن است که منجر به برقراری ارتباط عاشقانه خواهد شد..

اطلاعات

وقتی فردی درایجاد یک ارتباط عاشقانه موفق می شود می توان گفت از هوش خوبی برخوردار است . هوش یک ویژگی مطلوب است که فرد آن را با شوخ طبعی و گفت و گوی موثر همراه و برقرار می کند. زنان بیشتر تمایل به جذب در  ارتباط عاشقانه دارند که فرد مقابل در آن از خود هوشمندی نشان می دهد.

رفتارهای محترمانه

بیشترین توجه را به فردی می کنیم که محترمانه و با ملایمت رفتار می کند. این مساله در ارتباط عاشقانه نشانگر نوعی بلوغ است. زنان به این رفتار اهمیت زیادی می دهند.

شادی 

یکی دیگر از مولفه های مهم در ارتباط عاشقانه وجود داشتن شادی است . افراد شاد و با نشاط در ارتباط عاشقانه بیشتر مورد توجه هستند زیرا در یک ارتباط عاشقانه تفریح و لذت بردن یک اصل است.

رمانتیک بودن 

به نظر می رسد رابطه عاشقانه که نشان دهنده علاقه و عشق است یک ویژگی کلیدی را دارد. نشان دادن لطافت و علاقه شدید یکی از راه های مهم در برقراری یک ارتباط عاشقانه است. زنان به این مساله در رابطه اهمیت زیادی می دهند.

شجاعت و با اراده بودن

اگر جسور ، با اعتماد به نفس و پشتکار باشید ، ممکن است در ارتباط عاشقانه خود موفقیت بیشتری کسب کنید. به ویژه زنان بیشتربه این ویژگی ها اهمیت می دهند.

شاید به این دلیل که شجاعت و پشتکار به برجسته کردن تمرکز در ارتباط عاشقانه کمک می کند. این احساس خوبی است که فکر کنید فردی به طور خاص با شما معاشقه می کند.

مشترکات و نقاط مشابه

تحقیقات زیادی از این ایده حمایت می کند که شباهت، دوست داشتن ایجاد می کند بنابراین در ارتباط عاشقانه ای که دو طرف به هم شباهت دارند، رابطه موفق تر خواهد بود علایق و اشتراکات مشترک نه تنها به جریان مکالمه کمک می کند، بلکه احتمال گفتگوها و تعاملات لذت بخش آینده را نیز نشان می دهد.

خوش تیپ بودن

جای تعجب نیست جذابیت جسمی عاملی اساسی است که جذابیت اولیه ارتباط عاشقانه را پیش بینی می کند. اگرچه سایر عوامل نیز در بروز ارتباط عاشقانه از جمله شباهت، مهربانی یا آشنایی مهم هستند ، بنابراین منطقی است که افراد به ویژه مردان خوش پوش و جذاب علاقه بیشتری را به خود جلب کنند.

جذابیت مرموز

مردم به سمت افرادی که می خواهند درباره آنها بیشتر بدانند، جلب می شوند. شاید به همین دلیل است که ارتباط عاشقانه ای که کمی رمز و راز دارند ، جذاب تر هستند.

به نظر می رسد بهترین ارتباط عاشقانه دارای چند بعد کلیدی است. مردانی که با اعتماد به نفس و نشاط به ارتباط عاشقانه نزدیک می شوند و علاقه خاصی به شخصی که با او صحبت می کنند نشان می دهند  ضمن اینکه ارتباط چشمی خوبی دارند ، احتمالاً در رابطه موفق خواهند بود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان