چگونه مغز را پس از غم و اندوه دوباره سیم کشی کنید؟ + سوگ چه کسانی را بیشتر از پا در می آورد

خط سلامت: سوگ چگونه بر مغز تأثیر می گذارد؟ چگونه غم و اندوه مغز را دوباره سیم کشی می کند؟

چگونه مغز را پس از غم و اندوه دوباره سیم کشی کنید؟ + سوگ چه کسانی را بیشتر از پا در می آورد

غم و اندوه و از دست دادن به طرق مختلف بر مغز و بدن تأثیر می گذارد. غم و اندوه می تواند باعث تغییر در حافظه، رفتار، خواب و عملکرد بدن شود و بر سیستم ایمنی و همچنین قلب تأثیر بگذارد.

به گزارش خط سلامت غم و اندوه می تواند منجر به اثرات شناختی مانند مه مغزی شود با این حال  اختلال خواب روند غم و اندوه و سوگواری را پیچیده می کند.

چگونه مغز را پس از غم و اندوه دوباره سیم کشی کنید؟

غم و اندوه می تواند سیم کشی مغز را ضعیف کند که به طور موثر مغز را در یک پاسخ استرس دائمی قفل می کند.

برای سیم کشی مجدد سالم، باید چرخه را بشکنید .این می‌تواند شامل طیف وسیعی از شیوه‌های خلاقانه و متفکرانه باشد، از نقاشی گرفته تا مراقبه، تاکیدات مثبت یا دعا و تقویت ایمان.

افرادی که به طور مداوم در به خواب رفتن مشکل دارند ، ممکن است در معرض خطر ابتلا به غم پیچیده پس از از دست دادن یکی از عزیزان خود باشند.

 محققان دانشگاه آریزونا دریافته اند کسانی که به طور مداوم در به خواب رفتن مشکل و اختلالات خواب دارند ، ممکن است در سوگ و عزاداری دچار مشکلاتی بیشتری شوند.

سوگ و چالش های خواب

اما اوکانر و همکارانش پس از یک تحقیق جامع در خصوص سوگ و خواب  دریافتند کسانی که قبل از سوگ و مرگ عزیزان چالش های مداوم دربه خواب رفتن و اختلالات خواب داشته اند ، بیشتر در معرض غم و اندوه پیچیده پس از تجربه سوگ و مرگ قرار دارند وغم و اندوه پیچیده مرگ موجب اختلال در عملکرد روزانه آن ها می شود متخصصان می گویند این مسئله بین 7 تا 10 درصد افراد داغدیده مشاهده می شود.

وی می گوید: می دانیم بسیاری از افراد ، هنگام تجربه مرگ و سوگ اختلالات خواب را تجربه می کنند. همچنین می دانیم افرادی که دچار اختلال غم و اندوه طولانی تر هستند ، معمولاً دارای اختلالات خواب مداوم تری خواهند بود.

 افرادی که دچار اختلالات خواب هستند با مرگ و سوگ بیشتر به غم و اندوه پیچیده مبتلا می شوند؟

اوکانر و همکارانش در مرکز پزشکی دانشگاه هلند داده های مطالعه چند ساله را بررسی کردند که در آن گروهی از بزرگسالان میانسال و مسن را به مرور زمان دنبال و جنبه های مختلف سلامت جسمی و روانی آنها را بررسی می کرد.

اوکانر می گوید: اختلالات خواب ممکن است نه تنها همراه با غم باشد بلکه یک عامل خطر برای ایجاد غم و اندوه پیچیده پس از سوگ و مرگ است.

اوکانر گفت: خواب هم برای سلامت جسمی و هم برای سلامت روانشناختی حیاتی است به همین دلیل می تواند بر روند عزاداری و سوگ تأثیر بگذارد.

وی گفت: خواب برای پردازش حوادث احساسی که در طول روز اتفاق می افتد مهم است. خواب به ما کمک می کند تا جسم خود را استراحت دهیم و بازیابی کنیم.

غم و اندوه یک تجربه بسیار استرس زا برای بدن است. امکان استراحت و بازیابی احتمالاً به ما کمک می کند تا روز بعد کمی آمادگی جسمانی بیشتری برای کنار آمدن با غم و اندوه داشته باشیم.

اختلالات خواب موقت

اوکانر می گوید: اختلالات خواب موقت قبل از مرگ و سوگ یکی از عزیزان - مانند بی خوابی ناشی از استرس در هنگام مراقبت از یکی از اعضای خانواده بیمار  آنقدرها نگران کننده نیستند.

آنچه بیشتر باعث نگرانی می شود ، مسئله اختلالات خواب مداوم است که به احتمال زیاد فرد را در معرض غم و اندوه پیچیده قرار می دهد.

او پیشنهاد می کند مراقبت های بهداشتی هنگام معالجه شخص داغدیده باید با بررسی سابقه اختلالات خواب او باشد.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان