با تفریق ذهنی رابطه تان گل خواهد کرد

خط سلامت: قدردانی کلید هر رابطه ای است. قدردانی از کسی باعث می شود که نسبت به کاری که انجام می دهند احساس خوبی داشته باشند و این باعث ایجاد تفاوت در زندگی آنها می شود .

با تفریق ذهنی رابطه تان گل خواهد کرد

قدردانی باعث می شود که آنها احساس بهتری نسبت به خود داشته باشند، آنها را ترغیب می کند که با قدرت ادامه دهند و رابطه را تقویت کنند.

معنای قدردانی در رابطه 

به گزارش خط سلامت قدردانی بر اساس تعریف فرهنگ لغت، شناخت و لذت بردن از خصوصیات خوب کسی یا چیزی است .

همچنین می تواند به معنای داشتن درک کامل از ارزش چیزی باشد. قدردانی در یک رابطه می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، از کلماتی که گفته می شود گرفته تا اعمال خدماتی و ژست های فیزیکی.

قدردانی باعث  تقویت رابطه بین افراد شده و موجب کاهش مشکلات روحی و روانی مانند افسردگی است.

 قدردانی عبارت است از قدردانی از آنچه که شخص دارد. این شناخت ارزش مستقل تر از ارزش مادی دارد و مربوط به ویژگی های درونی است، قدردانی روابط را تقویت می کند مطالعات نشان می دهد که مناطق خاصی از مغز در تجربه و ابراز قدردانی نقش دارند.

قدرشناسی چیست؟

قدردانی یک احساس خود به خود است، اما به طور فزاینده، تحقیقات ارزش آن را به عنوان یک عمل نشان می دهد یعنی تلاش آگاهانه برای شمردن نعمت ها.

مطالعات نشان می دهد  مردم می توانند عمداً شکرگزاری کنند و انجام این کار فواید مهم اجتماعی و شخصی دارد.

می توان از عزیزان، همکاران، حیوانات، طبیعت و زندگی به طور کلی سپاسگزار بود. این احساسات جو مثبت ایجاد می کنند که هم به درون و هم به سمت بیرون گسترش می یابد.

آیا قدردانی یک احساس است؟

قدردانی احساسی که باعث می شود فرد احساس خوشبختی کند. قدردانی همچنین خلق و خوی و همچنین ویژگی شخصیتی است. برخی از افراد تمایل بیشتری به احساس قدردانی به عنوان یک عادت روزانه دارند.

چرا قدرشناسی مهم است

روانشناسان بالینی دریافتند  با گذشت زمان ، احساس قدردانی باعث افزایش خوشبختی و سلامت جسمی و روانی می شود ، حتی در کسانی که قبلاً با مشکلات بهداشت روانی دست و پنجه نرم می کنند قدردانی موثر است.

مطالعات نشان می دهد تمرین قدردانی با استفاده از کلمات  احساسات منفی را کاهش داده و توجه درونی را از احساسات منفی مانند کینه و حسادت دور می کند و نشخوار کردن را که از مشخصه های اصلی افسردگی است، به حداقل می رساند.

آیا قدرشناسی استرس را کاهش می دهد؟

افرادی که قدردان هستند کمتر احساس درد می کنند ، استرس کمتری دارند، کمتر دچار بی خوابی می شوند، سیستم ایمنی قوی تری دارند، روابط سالم تری را تجربه می کنند و از نظر آکادمی و شغلی بهتر عمل می کنند. به طور کلی قدردانی سلامت روانی و جسمی شما را تقویت می کند.

آیا افراد قدرشناس افسردگی کمتری دارند؟

قدردانی در واقع کمتر دچار مشکلات بهداشت روان مانند افسردگی می شوند. یک مطالعه نشان داد که یک مداخله سپاسگزاری در کاهش تأثیر منفی و افزایش تاب آوری ذهنی در گروهی از افراد مسن موفقیت آمیز بود.

نکاتی برای پرورش قدرشناسی

اتفاقات زندگی روزمره را یادداشت کنید.

"سه چیز خوب" را یادداشت کنید سه موردی را که برای شما خوب بوده را شناسایی کنید.

یادداشت های تشکرآمیز را برای دیگران بنویسید.

به افرادی فکر کنید که به شما الهام بخشیده اند و آنچه در مورد آنها مهمترین است.

درگیر «تفریق ذهنی» شوید. تصور کنید اگر یک اتفاق مثبت رخ نمی داد زندگی شما چگونه می شد.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان