آیا می توان اضطراب را بطور کامل از بین برد؟ + تیپ های شخصیتی مضطرب

خط سلامت: یک رویداد بزرگ یا انباشته شدن موقعیت‌های استرس‌زای کوچک‌تر زندگی ممکن است باعث اضطراب مفرط شود برای مثال، مرگ در خانواده، استرس کاری یا نگرانی مداوم در مورد مسائل مالی.

 آیا می توان اضطراب را بطور کامل از بین برد؟ + تیپ های شخصیتی مضطرب

 افرادی که تیپ های شخصیتی خاصی دارند بیشتر از دیگران در معرض اختلالات اضطرابی هستند. 

به گزارش خط سلامت برخی افراد در تلاش برای یافتن راهی برای کاهش اضطراب ، به دنبال روشی هستند تا با استفاده از آن اضطراب را بطور کامل از بین ببرند. به نظر شما آیا می توان اضطراب را بطور کامل از بین برد؟

 برخی افراد برای اینکه بتوانند راهی قطعی برای کاهش اضطراب پیدا کنند و سطح اضطراب خود را به صفر برسانند؛ وقت و هزینه زیادی را صرف می کنند؛ با این حال علم روانشناسی به این نتیجه رسیده است که اضطراب را بطور کامل نمی توان از بین برد؛ بلکه با استفاده از برخی استراتژی های مختلف می توان آن را مدیریت کرد.

راه هایی برای کاهش اضطراب

تجربه اضطراب در روند زندگی، اجتناب ناپذیر است. تقریبا همه کارهای بشر، از ساده ترین انتخاب ها گرفته تا پیچیده ترین آن ها، با سطوحی از اضطراب همراه است. برخی استراتژی های ساده که به کاهش اضطراب کمک می کند، عبارت است از:

ورزش کردن

ورزش یک روش ساده برای کاهش اضطراب است. یک مطالعه نشان داده است ورزش درمانی برای اضطراب است.

مراقبه

طیف گسترده ای از سبک های مراقبه، از جمله ذهن آگاهی و مراقبه در طول یوگا،  ذهن را آرام می کند و به مدیریت استرس و اضطراب کمک می کند. مراقبه مبتنی بر ذهن آگاهی، به افراد مبتلا به افسردگی و اضطراب می کند، افکار مثبت و متمرکز بر زمان حال را جایگزین افکار منفی کنند.

نوشتن

نوشتن و یادداشت برداری از وقایع و احساسات، راهی مناسب برای کاهش اضطراب و مدیریت افکار است. شاید در شروع کار کمی در برابر نوشتن مقاومت داشته باشید؛ ولی نوشتن رویدادها و احساسات، از طریق ایجاد آرامش ذهنی و ایجاد نظم در زندگی، آن قدر تجربه لذت بخشی است که  به سرعت جزء عادات رفتاریتان می شود.

اخیرا پژوهش ها نشان داده است نوشتن خلاقانه به کودکان و نوجوانان کمک می کند تا اضطراب خود  را مدیریت کنند.

استراتژی های مدیریت زمان

استراتژی های موثر بر مدیریت زمان، به افراد در جهت کاهش اضطراب کمک می کند.

برنامه ریزی زمانی مبتنی بر تقویم و نپذیرفتن وظایف دشوار همزمان منجر به کاهش اضطراب می شود.

مصرف چای های گیاهی

برخی از انواع چای های گیاهی در کاهش اضطراب و تجربه خواب راحت، نقش مهمی ایفا می کنند.

در رابطه با اینکه چای های گیاهی چگونه منجر به کاهش اضطراب می شوند؛ برخی از افراد عقیده دارند فرایند تهیه و نوشیدن چای تسکین دهنده است، اما واقعیت این است که برخی از چای ها تأثیر مستقیمی بر مغز می گذارند که کاهش اضطراب را به دنبال دارد. به عنوان مثال چای بابونه، سطح کورتیزول که مهم ترین هورمون استرس بدن است را تغییر می دهد .برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان