با این 5 راه انرژی تان بیشتر و خواب تان عمیق می شود

خط سلامت: خواب بدن را از بیماری مصون می کند، شناخت و تمرکز را تقویت و به بدن کمک می‌کند وزن را متعادل نگه دارد.

با این 5 راه انرژی تان بیشتر و خواب تان عمیق می شود

خواب خوب و مداوم قدمی  به سمت سلامتی و شادابی است.

به گزارش خط سلامت به همان اندازه که عادات خواب خوب را تمرین می کنیم گاهی جلسات کاری و فشارهای شدید کاری موجب می شود که فرد نتواند انرژی داشته باشد.

در این زمانها مضطرب می شویم بخصوص اگر بخواهیم در یک جلسه مهم یا انجام یک کار حساس وارد شویم. چند راه حل زیر کمک می کند تا از خواب ناآرام شبانه عبور کنیم.

آب و قهوه

کم آبی مساوی با خستگی شدید است، بنابراین سعی می کنید زمانی که کمبود خواب دارید، یک بطری آب بزرگ را در دسترس داشته باشید. آبرسانی باعث بیدار شدن اندام ها می شود و به طور کلی باعث می شود احساس شادابی بیشتری داشته باشید.

مطالعات نشان داده اند مقادیر متوسطی از کافئین باعث بهبود خلق و خو، کاهش استرس و بدیهی است که راهی سریع برای تقویت انرژی است.

اگر اهل قهوه نیستید، چای سیاه یا ماچا را برای دوزهای کوچکتر اما همچنان قوی کافئین امتحان کنید. صبح و حوالی ظهر یک فنجان بنوشید.

سبزیجات و پروتئین

صبحانه همه چیز را تغییر می دهد .نشان داده شده است که چربی‌های خوب، عملکرد شناختی را ترمیم می‌کند.سبزی های برگ دار بدن را سرشار از  هیدراتاسیون و مواد معدنی می کنند و پروتئین انرژی را تامین می کند و احساس رضایت می دهد.

بیرون ورزش کنید

پمپاژ خون در ابتدا باعث افزایش گردش خون، اکسیژن و سطح انرژی می شود. حتی یک پیاده روی 10 دقیقه ای کمک می کند تا احساس انرژی بیشتری داشته باشید.

نور خورشید سطح ویتامین D را افزایش می دهد و مهمتر از آن، خلق و خوی را تقویت می کند، به تمرکز کمک می کند و به بدن یادآوری می کند که روز است، پس از خواب بیدار شوید.

کمتر فکر کنید

هرچه بیشتر در مورد خستگی و کم خوابی در طول روز با اطرافیان صحبت کنید، احساس بدتری دارید.

برنامه را ساده کنید

به برنامه خود نگاهی بیندازید، چیزهایی را که ضروری نیستند، خط بزنید. وقتی خوابی کمتر از حد مطلوب دارید، بازده نخواهید داشت. تلاش بیشتر برای کنار گذاشتن چندوظیفه‌ای و تمرکز روی یک کار واحد در یک زمان، بسیار مفید است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان