یافته ای شگفت انگیز در مورد مغز زنان در دوره پریود

خط سلامت: تحقیقات نشان می‌دهد زنان در دوران قاعدگی با وجود اینکه احساس بدتری نسبت به هر زمان دیگری در چرخه قاعدگی دارند، اشتباهات کمتری انجام می‌دهند و چابکی ذهنی بهتری دارند.

یافته ای شگفت انگیز در مورد مغز زنان در دوره پریود

زنان در تست‌های شناختی هنگام قاعدگی و پریودی  عملکرد بهتری دارند.

به گزارش خط سلامت این تحقیق که توسط مؤسسه ورزش و سلامت انجام شد، نشان داد زمان واکنش، دقت و توجه به جزئیات زنان در قاعدگی افزایش می‌یابد و فرضیه‌های فعلی در مورد نحوه عملکرد زنان در ورزش در طول دوره خود را به چالش می‌کشد.

پریودی و ملکرد ورزشی

این مطالعه که در ژورنال Neuropsychologia منتشر شد ، شامل تجزیه و تحلیل داده‌های 241 شرکت‌کننده (شامل 96 مرد و 47 زن که به دلیل جلوگیری از بارداری، عادت ماهانه منظم نداشتند، برای مقاصد مقایسه‌ای) انجام یک سری تست‌های شناختی، به فاصله دو هفته و جمع آوری زمان واکنش و داده های خطا بود.

شرکت‌کنندگان همچنین حالات خود را ثبت و پرسشنامه‌ای را در مورد علائم شان پر کردند، در حالی که از برنامه‌های ردیابی دوره برای تخمین اینکه شرکت‌کنندگان هنگام انجام آزمایش‌ها در کدام مرحله از چرخه خود بودند، استفاده شد.

این تست‌ها زمان واکنش، توجه، توانایی ارتباط با اطلاعات بصری و پیش‌بینی زمانی که ممکن است اتفاقی بیفتد را پوشش می‌دادند و برای تقلید از فرآیندهای ذهنی در ورزش طراحی شدند.

هیچ تفاوت گروهی در زمان واکنش و دقت بین شرکت کنندگان مرد و زن وجود نداشت، اما زنانی که به طور منظم قاعدگی داشتند در مقایسه با هر مرحله دیگر از چرخه قاعدگی خود عملکرد بهتری داشتند، زمان واکنش سریع‌تر و خطاهای کمتری داشتند.

 این در حالی است که شرکت کنندگان گزارش دادند در طول دوره پریودی  احساس بدتری داشتند و معتقد بودند که این بر عملکرد آنها تأثیر منفی گذاشته است.

دکتر فلامینیا رونکا، نویسنده اصلی این مطالعه، جراحی گفت یافتن اینکه زنان در طول دوره قاعدگی عملکرد بهتری داشتند، شگفت‌انگیز بود و این می‌تواند نحوه عملکرد ورزشکاران زن را تغییر دهد. 

او افزود: آنچه شگفت‌انگیز است این است که عملکرد شرکت‌کنندگان در دوره قاعدگی بهتر بود، که آنچه زنان و شاید به طور کلی جامعه در مورد توانایی‌های خود در این زمان خاص از ماه تصور می‌کنند را به چالش می‌کشد.امیدوارم که این زمینه را برای گفتگوهای مثبت بین مربیان و ورزشکاران در مورد ادراکات و عملکرد فراهم کند: احساس ما همیشه منعکس کننده عملکرد ما نیست.

دکتر مگان لوری، نویسنده این مطالعه گفت: شواهد زیادی از زنان وجود دارد مبنی بر اینکه آنها ممکن است درست قبل از تخمک گذاری احساس دست و پا چلفتی کنند. امید این است که اگر زنان درک کنند که مغز و بدن شان در طول ماه چگونه تغییر می کند، به آنها کمک کند تا سازگار شوند.

پروفسور پل برگس، نویسنده ارشد این مطالعه از موسسه علوم اعصاب شناختی UCL، گفت ایده این مطالعه از صحبت با فوتبالیست های زن و مربیان آنها نشات گرفته است.

او می‌گوید: تست‌های شناختی ایجاد کردیم تا سعی کنیم خواسته‌های مغز را در نقاطی از بازی که به ما می‌گفتند آسیب‌ها و مشکلات زمان‌بندی در زمان‌های خاصی از چرخه قاعدگی رخ می‌دهد، تقلید کنیم .

همانطور که بازیکنان فوتبال به ما گفته بودند، داده ها حاکی از آن است که زنانی که قاعدگی دارند چه ورزشکار باشند و چه نباشند تمایل دارند عملکردشان در مراحل خاصی از چرخه متفاوت باشد. به عنوان یک متخصص علوم اعصاب، از اینکه قبلاً در مورد این موضوع اطلاعات بیشتری نداریم، شگفت زده شده ام و امیدواریم که مطالعه ما به انگیزه افزایش علاقه به این جنبه حیاتی پزشکی ورزشی کمک کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان