راز تجربه عشق در رابطه با این نکته ها لو رفت

خط سلامت: تجربه عشق به چه معناست؟ عشق مجموعه ای از احساسات و رفتار است که با صمیمیت، اشتیاق و تعهد مشخص می شود. این شامل مراقبت، نزدیکی، محافظت، جذابیت، محبت و اعتماد است.

راز تجربه عشق در رابطه با این نکته ها  لو رفت

وقتی عشق را تجربه می کنید در مغز شما چه اتفاقی می افتد؟

به گزارش خط سلامت در تجربه عشق مغز هورمون های احساس خوبی از جمله دوپامین، اکسی توسین و سروتونین ترشح می کند . این هورمون ها خلق و خو و احساس کلی رفاه را افزایش می دهند.

دوپامین، «هورمون پاداش»، لذتی را که از عشق احساس می‌کنیم، تقویت می‌کند و ما را تشویق می‌کند تا بیشتر به دنبال این احساسات باشیم.

تشکیل زندگی مشترک و تجربه عشق در رابطه زوجی، نیازمند توجه زوجین به نیازهای یکدیگر است.

صمیمیت و درک متقابل همسران از نیازهای یکدیگر، منجر به تجربه عشق در رابطه زوجی پس از تشکیل زندگی مشترک می شود. 

تجربه عشق در رابطه 

تجربه عشق در رابطه زوجی، همان چیزی است که زوجین را برای حفظ زندگی مشترک دلگرم نگه می دارد.

اگر چه کیفیت رابطه جنسی، نقش مهمی در افزایش صمیمیت زوجین دارد؛ ولی تجربه عشق در رابطه زوجی، صرفا بواسطه رابطه جنسی محقق نمی شود.

صمیمیت واقعی زمانی اتفاق می تفتد که فرد، بدون ترس از قضاوت شدن از جانب همسرش، به راحتی با او صحبت کند و احساساتش را به اشتراک بگذارد.

اینکه هر یک از همسران نیازها و احساسات طرف مقابل خود را بشناسد، بپذیرد و برای رسیدگی به آن ها تلاش کند؛ کلید اصلی دستیابی به صمیمیت است.

کلید رسیدن به صمیمیت در رابطه چیست؟

تجربه عشق در رابطه زوجی مستلزم صمیمیت است. بخش مهمی از صمیمیت زوجین از طریق صحبت کرن با یکدیگر اتفاق می افتد.

احساس امنیت عاطفی، که شامل تجربه آرامش در کنار همسر است، جز اصلی صمیمیت واقعی است. زمانی که یک همسر تسلیم نقد یا اهانت شود و به دیگری حمله کند، صمیمیت با فعال شدن مکانیسم‌های دفاعی و از بین رفتن اعتماد، کاهش می یابد.

برای حفظ رابطه زوجی چه باید کرد؟

احترام گذاشتن به یکدیگر راهی مناسب برای حفظ رابطه زوجی و تجربه عشق در رابطه زوجی است.

تحقیقات نشان داده است صداقت، قدردانی، توجه به مشکلات یکدیگر و آمادگی برای پذیرش تقسیم کار خانه از مهم ترین عوامل پیش بینی کننده تداوم رابطه زوجی پس از تشکیل زندگی مشترک است.

تجربه عشق در رابطه زوجی و رابطه دوستانه با همسر

بیشتر از 80 درصد افرادی که در روابط متعهد هستند، گزارش کرده‌اند همسرشان بهترین دوست آن‌هاست. تحقیقات نشان داده است بودن داشتن رابطه دوتانه با همسر، به واسطه تجربه عشق در رابطه زوجی، مزایای عاطفی قابل توجهی از جمله افزایش احتمال تداوم رابطه دارد.

زمانی که از زوج‌هایی که حداقل 15 سال با یک‌دیگر بوده‌اند، پرسیده شد تا راز موفقیتشان را تعیین کنند، بیشتر آن‌ها به رابطه‌ی دوستیشان اشاره کردند.

پذیرش نقص های همسر و تجربه عشق در رابطه زوجی 

اگر فردی احساس کند که همسرش بیش از حد ایرادگیر است یا به طور مداوم سعی می‌کند نقص‌هایش را اصلاح کند، در رابطه احساس امنیت نخواهد داشت؛ این امر احتمال تجربه عشق در رابطه زوجی را کاهش می دهد.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان