روانشناسی خیانت / خیانت؛ عمیق ترین زخم عاطفی و روانی است

خط سلامت: روانشناسی پشت خیانت چیست؟وقتی می‌شود، دنیای شخص خیانت شده به طور ناگهانی بی ثبات می شود و اغلب باعث غم و اندوه، احساس از دست دادن و افسردگی می شود.

روانشناسی خیانت / خیانت؛ عمیق ترین زخم عاطفی و روانی است

زخم عاطفی یک تجربه (یا مجموعه ای از تجربیات) دشوار، آسیب زا یا منفی است که باعث درد روحی و روانی شما می شود .

به گزارش خط سلامت اگر زخم عاطفی به اندازه کافی عمیق باشد، این درد ادامه می یابد و هفته ها، ماه ها یا حتی سال ها طول می کشد.

  خیانت همواره با پنهان کاری از جانب همسر خیانتکار همراه است؛ با این وجو شواهدی وجود دارد که نشان می دهد خیانت قابل پیش بینی است.

خیانت؛ عمیق ترین زخم روانی

خیانت که معمولا عمیق ترین زخم های روانی را بجای می گذارد، اعتماد حاصل از سال ها زندگی زیر یک سقف را خدشه دار می کند. یک فرد خیانتکار معمولا از هر ترفندی برای پنهان کردن خیانت استفاده می کند. همین پنهان کاری باعث می شود فرد خیانتکار معمولا اضطراب و تنش بالایی را تجربه کند.

 با این حال شواهدی وجود دارد که نشان می دهد خیانت قابل پیش بینی است.

پیش بینی خیانت

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد خیانت قابل پیش بینی است. دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که زبان کلامی چیزهای زیادی را در مورد روابط آشکار می کند.

آن ها با مطالعه الگوهای ارتباطی یک قدم فراتر گذاشته و اظهار کردند، خیانت گاهی قابل پیش بینی است. در یک پژوهش با بررسی  145000 پیام، در روابطی که به خیانت ختم شده بود مشخص شد؛ تغییر در ادبیات و نحوه ارتباطی یکی از نشانه های خیانت است. افرادی که در یک رابطه بیش از حد مؤدب بودند، بیشتر احتمال داشت خیانت کنند.

به طور کلی می توان گفت در یک رابطه که به خیانت ختم می شد، احتمالا عدم تقارن در رفتار طرفین دیده می شد؛ به گونه ای که خیانت کننده به طرز افراطی مودب و دلرحم رفتار می کرد.

با مطالعه پیام های رد و بدل شده بین قدرت های بزرگ در دهه های گذشته نشان داده شد، طرف خیانتکار رابطه قبل از اقدام به خیانت، بسیار مودب و خیرخواهانه رفتار می کرده است. 

کامپیوتر ها خیانت را تشخیص می دهند

با استفاده از نشانه های زبانی، یک برنامه کامپیوتری می تواند خیانت آینده را در 57 درصد مواقع ثابت کند. آنچه در پیش بینی خیانت اهمیت دارد، تغییر در تعادل رابطه است. برای بررسی اینکه آیا یافته های پژوهشی در زندگی واقعی مصداق دارد یا خیر، به کار بیشتری نیاز است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان