اختلال سلوک چه علائمی دارد؟ + این پراخشگری ها چقدر ارثی است

خط سلامت: ویژگی های اصلی اختلال سلوک چیست؟ اختلال سلوک (CD) یک مشکل رفتاری در کودکان و نوجوانان است که ممکن است شامل پرخاشگری و تمایلات قانون شکنی باشد .

اختلال سلوک چه علائمی دارد؟ + این پراخشگری ها چقدر ارثی است

در اختلال سلوک رفتارها شامل پرخاشگری به حیوانات و افراد دیگر و فعالیت های قانون شکنی مانند روشن کردن عمدی آتش، دزدی از مغازه و خرابکاری است.

به گزارش خط سلامت بسیاری از کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلال سلوک دارای اعضای نزدیک خانواده با بیماری های روانی از جمله اختلالات خلقی، اختلالات اضطرابی، اختلالات مصرف مواد و اختلالات شخصیتی هستند.

اختلال سلوک و ژنتیک

این نشان می دهد آسیب پذیری در برابر اختلال سلوک ممکن است حداقل تا حدی به ارث برده شود. در برخی موارد پرخاشگری شدید و عمدی نوجوان، علامتی از وجود یک اختلال رفتاری به نام اختلال سلوک است.

اختلال سلوک که یکی از شناخته شده ترین اختلالات رفتاری است؛ معمولا در کودکی و نوجوانی شروع می شود و عملکرد تحصیلی و اجتماعی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد.

اختلال سلوک و ارتباط آن با پرخاشگری دوران نوجوانی

اختلال سلوک که یکی از شناخته شده ترین اختلالات رفتاری است؛ معمولا در کودکی و نوجوانی شروع می شود. اگرچه همه نوجوانان پرخاشگر مبتلا به اختلال سلوک نیستند ولی پرخاشگری از ویژگی های اصلی اختلال سلوک است.

تشخیص یک نوجوان پرخاشگر از نوجوانی که مبتلا به اختلال سلوک است صرفا باید توسط یک روانشناس بالنی متخصص صورت بگیرد.

نشانه های اختلال سلوک

اختلال سلوک با سطوح بالای پرخاشگری نسبت به حیوانات یا دیگر انسان ها همراه است. در تاریخچه زندگی یک نوجوان پرخاشگر که مبتلا به اختلال سلوک تشخیص داده می شود، نمونه های بارزی از آزار فیزیکی حیوانات، جعل اسناد و ضایع کردن حقوق دیگران به چشم می خورد.

همچنین افراد مبتلا به اختلال سلوک معمولا نمی توانند با دیگران همدلی کنند ودر تصمیم گیری ها و انجام امور، تنها منفعت خود را مد نظر قرار می دهند.

اختلال سلوک؛ پیش درآمدی بر اختلال شخصیت ضداجتماعی

توصیه می شود والدین درصورت مشاهده سطوح بالای پرخاشگری در نوجوان خود به یک روانشناس بالینی مراجعه کنند؛ چراکه اختلال سلوک در برخی موارد در سنین بالاتر به اختلال شخصیت ضداجتماعی تبدیل می شود؛ این اختلال نه تنها خود فرد بلکه تمام اطرافیان و نهایتا جمعه را تحت تاثیر منفی خود قرار می ده، بنابراین لازم است از آن جلوگیری شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان