استرس را مدیریت کنید تا استرس تابستان شما را مدیریت نکند!

بسیاری از بچه‌ها و خانواده‌هایشان مشتاقانه منتظر تابستان هستند و روزهای طولانی تابستان را با آرامش و رضایت به تصویر می‌کشند.

استرس را مدیریت کنید تا استرس تابستان شما را مدیریت نکند!

 واقعیت این است که در حالی که تابستان باید زمان کم استرس را آغاز کند، اغلب انواع مختلفی از استرس را به همراه دارد.

در حالی که استرس را نمی توان از بین برد، با این نکات بهتر می توان آن را کنترل کرد:

بهداشت خواب را به خوبی رعایت کنید

فصل تابستان بسیار زیاد است و زمانی که بچه ها هر شب در زمان های مختلف به رختخواب می روند، برنامه خواب اغلب تغییر می کند. این باعث می‌شود برخی از بچه‌ها شش تا هفت ساعت از زمان بیداری عادی سال تحصیلی خود بخوابند. مطالعات نشان داده‌اند کمبود خواب و برنامه‌های خواب نامنظم می‌تواند بر استرس تأثیر بگذارد.

مهمترین اقدام بهداشتی خواب حفظ الگوی بیداری و خواب منظم هفت روز در هفته است. در حالی که اکثر مردم ایده بیدار شدن با زنگ هشدار در طول تابستان را دوست ندارند، به چرخه خواب تابستانی کمک می کند.

یکی دیگر از اقدامات برای بهبود خواب، استفاده از صفحه نمایش است. استفاده از نمایشگر قبل از خواب که شامل تلویزیون، کامپیوتر، گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها می‌شود، نشان داده است ملاتونین، هورمون تولید شده توسط بدن برای کمک به تنظیم خواب را کاهش می‌دهد.

اگر تولید ملاتونین سرکوب شود، خواب تأثیر منفی می گذارد. افزایش زمان صفحه نمایش عامل بسیاری از از دست دادن ساعات خواب برای کودکان و بزرگسالان بوده است.

صفحه نمایش قبل از خواب به عنوان یک محرک عمل می کند و به جای آرامش به مغز هشدار می دهد. بسیاری از ما به فرزندمان اجازه نمی دهیم قبل از خواب یک فنجان قهوه بنوشد، با این حال اجازه می دهیم صفحه نمایش را در اتاق خواب دنبال کند. برای خواب خوب، توصیه می‌شود خانواده‌ها این تمرین را در نظر داشته باشند که وسایل الکترونیکی را 30 تا 60 دقیقه قبل از خواب کنار بگذارند تا بچه‌ها آرام  شوند.

 
ضربه زدن به توپ فوتبال

حس شوخ طبعی را در خود پرورش دهید

یک خنده خوب نه تنها خلق و خو را افزایش می دهد، بلکه کورتیزول، هورمون استرس بدن را نیز کاهش می دهد. خندیدن باعث تقویت آن مواد شیمیایی مغز به نام اندورفین می شود.

خندیدن عمیق ماهیچه های شما را شل می کند و هورمون های استرس را کاهش می دهد به عبارت دیگر یک خنده بزرگ می تواند به عنوان یک ماساژ درون در نظر گرفته شود.

خانواده ها می توانند با تماشای کمدی، خواندن کمیک و کمک به یکدیگر برای یافتن چیزهای خنده دار در زندگی راه هایی برای خندیدن با هم پیدا کنند. به نظر من یکی از ضروری ترین کارها این است که اطراف خود را با افرادی احاطه کنید که به دنبال شوخ طبعی در زندگی هستند و آنها را در آغوش می گیرند.

زمان خانواده را از طریق بازی تقویت کنید

ارتباطات قوی خانوادگی به کودکان کمک می کند تا استرس را بهتر مدیریت کنند. بهترین راه برای بهبود این ارتباط از طریق بازی است. فعالیت بدنی نقش مهمی در کمک به کودکان برای مدیریت استرس دارد. اگر بتوانید فعالیت بدنی، بازی و خانواده را در کنار هم بگنجانید، چیزی را ارائه می دهید که من آن را کاهش دهنده استرس فوق العاده می نامم.

بازی به عنوان نوعی از فعالیت بدنی نقش کلیدی در کاهش و پیشگیری از اثرات استرس دارد.

خواب خوب، پرورش شوخ طبعی و بازی خانوادگی ممکن است استرس را از بین نبرند، اما هر سه روش برای مدیریت و کاهش استرس ضروری هستند. وقتی والدین از این روش‌های ساده برای مدیریت استرس استفاده می‌کنند، روش‌های سالمی را برای فرزندانشان الگوبرداری می‌کنند تا نه تنها در زمان حال، بلکه برای تمام عمر، استرس را مدیریت کنند.

 
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان