فرمول تاب آوری در دوران مدرن

زندگی آشفته است! وقتی یاد می گیرید در این دنیای جدید حرکت کنید، با خود و دیگران مهربان باشید. عامل تغییری هستید که می توانید دنیا را به مکانی مهربان تر و دوست داشتنی تر تبدیل کنید.

فرمول تاب آوری در دوران مدرن

هر سال که می‌گذرد، استرس های بیشتری ایجاد می‌شود و ظاهراً زمان کمتری برای اجرای بسیاری از استراتژی‌های مقابله‌ای که ممکن است آموخته باشید، کمتر می‌شود.

انعطاف پذیری خود را توسعه دهید

لحظه ای به پنج عامل استرس زا و نحوه مدیریت آنها فکر کنید. اگر کاری که انجام می دهید برای شما مفید است، آن را با دیگران در زندگی خود به اشتراک بگذارید. اگر کاری که انجام می‌دهید کاملاً انجام نمی‌شود، راه‌های سریعی وجود دارد که می‌توانید انعطاف‌پذیری خود را توسعه دهید.

به یاد داشته باشید مغز شما از یک مکان بدوی برای بقا در حال فعالیت است، زمانی که باید بتوانید به سرعت به تهدیدات واکنش نشان دهید، مانند حمله حیوانی که بر زندگی و توانایی شما برای تهیه غذا برای حفظ خانواده تأثیر گذاشته است.

اکنون، ممکن است با تهدیدهای روزانه مواجه شوید، اما مغز به طور طبیعی برای مقابله با آنها سیم کشی ندارد. این تهدیدها در مقایسه با قرن‌ها قبل که ممکن است فقط یک بار در روز وجود داشت متفاوت و ثابت هستند و شما بهبود می‌یابید.

تهدیدهای امروز در محل کار و زندگی شخصی و اجتماعی اتفاق می افتد. ممکن است ترس از دست دادن شغل، مشکل در پرداخت قبوض باشد، اینکه برق قطع شود، اینکه آیا همسرتان هنوز شما را دوست دارد، فرزندتان به مهدکودک می رود یا یک مشکل سلامتی دارد. این لیست بی پایان است.

خبر خوب این است که از طریق تحقیقات روش‌های ساده و سریعی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند به خود بازگردید و با شرایط خود سازگار شوید. محیط همیشه در حال تغییر است.

 
زن جوان در حال تفکر و نوشتن

برای ایجاد انعطاف پذیری تمرین کنید

دکتر سود یک عمل ساده و متحول کننده زندگی به نام سپاسگزاری صبحگاهی را توضیح می دهد. هر روز صبح که از خواب بیدار می شوید و قبل از بلند شدن از رختخواب، به پنج نفر فکر کنید که برای داشتن شان سپاسگزار هستید.

هر کدام را به صورت جداگانه در ذهن خود ببینید و یک تشکر بی صدا بگویید. این کار را به مدت دو هفته انجام دهید و ببینید آیا تغییری در نحوه مدیریت استرس و تعامل با دیگران مشاهده می کنید. با انجام این کار، به جای هورمون استرس به نام کورتیزول، هورمون عشق به نام اکسی توسین را فعال می کنید.

مغز و قلب شما برای این کار از شما تشکر خواهد کرد.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان