رابطه پدر با جنین چقدر مهم است؟

خط سلامت: آیا پیوند پدر با نوزاد متولد نشده و جنین مهم است؟ برای پدران مهم است که در دوران بارداری با کودک خود پیوند برقرار کنند.

رابطه پدر با جنین چقدر مهم است؟

آواز خواندن ، کتاب خواندن و صحبت کردن و رابطه پدر با جنین می تواند از پیوند اولیه حمایت کند.

به گزارش خط سلامت پدران همچنین می توانند با شریک زندگی خود و دیگران در مورد امیدها و نگرانی های خود برای فرزندشان در دوران بارداری به عنوان راهی برای آماده شدن برای والدشدن صحبت کنند.

حضور پدر برای نوزاد متولد نشده چقدر اهمیت دارد؟

تحقیقات نشان می دهد حضور پدر درگیر در دوران بارداری به عنوان مثال میزان تولد زودرس و مرگ و میر نوزادان را کاهش می دهد. احتمال دریافت مراقبت های پزشکی مناسب در دوران بارداری در مادران آینده با پدران درگیر 50 درصد بیشتر است.

کیفیت رابطه پدر با جنین تاثیر فراوانی در ارتباط آن ها در آینده درارد.

 پژوهش ها نشان داده است رابطه پدر با جنین موضوعی قابل توجه است که برخی از مردان به آن بی توجه هستند. آگاهی از تاثیرات مثبت رابطه پدر با جنین، پدران را برای برقراری چنین ارتباطی تشویق می کند.

اهمیت رابطه پدر با جنین

در سطوح ابتدایی رابطه پدر با جنین، مرد را آماده پذیرش نقش جدیدش یعنی پدر شدن می کند. چنین ارتباطی منجر به کاهش اضطراب، تسهیل دوران بارداری و بطورکلی افزایش سلامت روان مادر می شود.

صحبت کردن با جنین

بسیاری از پدرها در دوران بارداری همسرشان تا لحظه تولد فرزندشان به راستی احساس پدر بودن نمی کنند اما برای آغاز رابطه پدر با جنین، قبل از تولد، راه هایی هست.

در هفته سی ام بارداری بهترین فرصت برای آغاز ارتباط راستین شما و جنین فراهم می شود. در این زمان فرزندتان می تواند صدای پدر و مادرش را از دیگران تشخیص دهد.

بهتر است بر خجالت خود فائق آیید و با جنین درون شکم مادر حرف بزنید و حتی آواز بخوانید. هر بار که به همسر خود سلام می کنید به فرزندتان هم سلام کنید و حتی دست نوازشی بر شکم همسرتان بکشید.

نیازی به فریاد کشیدن نیست بلکه باید صدای تان را نرم و آرام نگه دارید، نگران نباشید، صدای شما به جنین می رسد. با گذشت زمان فرزندتان به صدای شما عادت می کند و این توانایی را می یابد که صدای تان را وقتی به دنیا آمد تشخیص دهد.

چه چیزهایی به جنین بگویید؟

برای آغاز رابطه پدر با جنین  زمزمه ای از ترانه های کودکانه کافی است. می توانید برای جنین یک داستان یا مقاله ای از روزنامه بخوانید یا فقط با او گفتگو کنید.

اگر احساس نزدیکی بیشتری با جنین کردید می توانید از خاطرات دوران کودکی تان و یا کارهایی که دوست دارید وقتی بزرگ شد با هم انجام دهید برایش تعریف کنید و به او بگویید که خیلی دوستش دارید. البته نیازی به زیاده روی در این کار نیست و روزی پانزده دقیقه کافی است، به یاد داشته باشید جنین بیش از هر چیز به استراحت نیاز دارد.

چگونه جنین را صدا کنیم؟

برای اینکه رابطه پدر با جنین تحکیم شود برخی پدر و مادرها روی فرزندشان در حالی که هنوز در رحم مادر است نامی می گذارند. البته این نام، نام واقعی کودک نیست بلکه فقط نام مستعاری است که به کمک آن کودک بیشتر به یک شخص واقعی نزدیک می شود تا این که صرفا «جنین» باقی بماند.

می توانید پس از تولد هم هر از گاهی بدین نام صدایش کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان