بهترین ماده غذایی برای کاهش اضطراب

خط سلامت: اضطراب که به عنوان یکی از احساسات منفی شناخته می شود؛ منجر به ایجاد تغییراتی در کارکرد جسمی و روانشناختی فرد می شود.

بهترین ماده غذایی برای کاهش اضطراب

کاهش اضطراب از طریق مراجعه به روانشناس بالینی و اصلاح سبک زندگی به فرد کمک می کند در لحظات حساس، منطقی باشد و عجولانه تصمیمی نگیرد.

به گزارش خط سلامت آمارهای جهانی نشان داده است از هر چهر نفر یک نفر، با علایم ناشی از اضطراب دست و پنجه نرم می کند. پژوهش ها نشان داده است کاهش اضطراب از طریق گنجاندن برخی از انواع موادغذایی به رژیم غذایی امکان پذیر است.

روش ساده کاهش اضطراب

اصلاح رژیم غذایی و اضافه کردن برخی از انواع موادغذایی به برنامه غذایی روزانه، نقش مهمی در کاهش اضطراب ایفا می کند.

لازم است بدانید استفاده از مواد غذایی ضد اضطراب، صرفا مکمل های خوبی برای یک رژیم غذایی متعادل هستند و هیچگاه نمی توانند جایگزین مراجعه به روانشناس بالینی شوند چراکه اختلالات ناشی از اضطراب، معمولا فرد را مستعد افسردگی و سایر اختلالات روانی می کنند؛ همچنین عملکرد فرد را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند. بنابراین لازم است برای کاهش اضطراب و تجربه سلامت روان بیشتر در مرحله اول از یک روانشناس بالینی کمک خواست.

بهترین ماده غذایی برای کاهش اضطراب

یکی از بهترین خوراکی ها برای کاهش اضطراب، تخمه کدو است.

اگر از اضطراب رنج می برید، تخم کدو تنبل باید در لیست خریدتان باشد. تخمه کدو تنبل منبع طبیعی تریپتوفان است. تریپتوفان به بدن کمک می کند سروتونین، ماده شیمیایی مسئول شادی، را تولید کند.

خواص تخمه کدو 

مصرف تخمه کدو به کاهش اضطراب کمک می کند.

تخمه کدو تنبل منبع خوبی از پتاسیم و روی است. اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، کمبود پتاسیم با خستگی و تغییرات خلقی مرتبط است. در یک مطالعه نشان داده شده است 20٪ از افراد مبتلا به بیماری روانی ممکن است کمبود پتاسیم داشته باشند.

روی و ارتباط آن با اضطراب بیشتر مورد مطالعه قرار گرفته است. چندین مطالعه نشان داده اند کمبود روی ممکن است علائمی شبیه افسردگی ایجاد کند. بدن ما برای ساختن انتقال دهنده های عصبی به روی نیاز دارد. عدم تعادل در این انتقال دهنده های عصبی منجر به اضطراب می شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان