فرمول عجیب روانشناسان برای بهبود زخم های عاطفی و عاشقانه

خط سلامت: شروت فوق دکتری موسسه تحقیقات پزشکی رفتاری ایالت اوهایو می گوید: ازدواج با سلامتی بیشتر مرتبط است، اما ازدواج‌ هایی که در آنها اضطراب بالا است و این بصورت مزمن ادامه یافته است سلامت را به خطر می اندازد.

فرمول عجیب روانشناسان برای بهبود زخم های عاطفی و عاشقانه

وقتی زوج‌های متاهل معمولاً با هم دعوا می کنند و به شیوه‌های منفی با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند، هر دو همسر - و به‌ویژه زنان - از نظر عاطفی رنج می‌برند و عملکرد سیستم ایمنی آنها کاهش می‌یابد، به شکل زخم‌هایی که التیام آنها بیشتر طول می‌کشد.

به گزارش خط سلامت چند یافته خاص نشان می دهد دعوا کردن و الگوهای ارتباطی ضعیف چقدر می تواند مضر باشد: زخم ها در زوج هایی که متقابلاً از صحبت در مورد موضوعات سخت اجتناب می کردند و همچنین رفتارهای مثبت کمتر در طول بحث های آزمایشگاهی نشان دادند، کندتر بهبود می یافت. حتی زمانی که آنها برای حل تعارض مثبت‌ عمل می کردند، این مثبت‌اندیشی به بهبود سریع‌تر زخم‌ها کمک نکرد.

دعوا کردن و تضعیف سیستم ایمنی

منفی گرایی مزمن روزانه و منفی گرایی حاد و ترکیب آن ها - تجربه هر دوی آن ها - به ویژه برای احساسات، روابط و عملکرد سیستم ایمنی زوج ها مضر است.

چند یافته خاص نشان می دهد اثرات الگوهای ارتباطی ضعیف چقدر می تواند مضر باشد: زخم ها در زوج هایی که متقابلاً از صحبت در مورد موضوعات سخت اجتناب می کردند و همچنین رفتارهای مثبت کمتر در طول بحث های آزمایشگاهی نشان دادند، کندتر بهبود می یافت. حتی زمانی که آنها برای حل تعارض مثبت‌ عمل می کردند، این مثبت‌اندیشی به بهبود سریع‌تر زخم‌ها کمک نکرد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان