چه لامپ هایی موجب بهبود تمرکز دانش آموزان و کنکوری ها می شود؟

خط سلامت: یک عامل محیطی مهم برای افرایش تمرکز دانش آموزان در زمان مطالعه، نور مناسب اتاق است.

چه لامپ هایی موجب بهبود تمرکز دانش آموزان و کنکوری ها می شود؟

دانش آموزان از نظر میزان یادگیری و  افزایش تمرکز با یکدیگر متفاوت  هستند برخی ازآن ها قدرت تمرکز بالایی دارند و قادرهستند درهرموقعیتی کتاب و جزوه را باز کرده و شروع به مطالعه کنند بی آنکه صدا یا مزاحمتی، تمرکز آنان را به هم بریزد اما بر عکس برخی دیگر همواره به دنبال مکانی آرام و بی صدا هستند و شیوه چیدمان منزل نقش مهمی در برقراری آرامش و افزایش تمرکز آن ها دارد .

به گزارش خط سلامت این ها روز در هرخانه ای کتابخانه ای هرچند کوچک وجود دارد اما ممکن است به فضای لازم برای اختصاص به اتاق مطالعه اهمیت داده نشده باشد.

افزایش میزان تمرکز با نورپردازی مناسب

نورپردازی فضایی که برای مطالعه در نظر گرفته می شود، میزان یادگیری و تمرکز را تا حدود زیادی تحت تاثیر قرار می دهد.  لامپ های سقفی، چراغ مطالعه برای نورپردازی اتاق ویژه روزهای امتحان مناسب هستند ، نور کم یا زیاد باعث خواب آلودگی یا پرت شدن حواس می شود. ترکیب نورهای زرد و سفید در اتاق های کم نور باعث افزایش تمرکز و یادگیری می شود .

نباید فراموش کرد چراغ‌ مطالعه‌های پایه‌ بلند به دلیل اینکه نور را از فاصله دورتری می‌تابانند و باعث تاری دید  نمی‌شوند، مناسب‌تر هستند. همچنین لامپ چراغ‌مطالعه بهتر است از نوع لامپ‌های رشته‌ای باشد. نور سفید لامپ‌های فلورسنت برای مطالعه مناسب نیستند. هنگام استفاده از چراغ مطالعه نورباید از سمت چپ بتابد تا سایه دست به سمت راست بیفتد و مزاحم نوشتن و مطالعه نشود. برای افرادی که با دست چپ می‌نویسند نیز  نور باید از سمت راست بتابد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان