چگونه ویژگی های شخصیتی تان را رشد دهید ؟ + ترفندهای شخصیت شناسی

خط سلامت: شخصیت شناسی و پی بردن به ویژگی های شخصیتی دیگران، از دیرباز یکی از موضوعات مورد علاقه محققان بوده است.

چگونه ویژگی های شخصیتی تان را رشد دهید ؟ + ترفندهای شخصیت شناسی

رشد شخصیت شما با درک خود شروع می شود. ارزیابی کنید که چه ویژگی هایی در خود می بینید و چه چیزی را می خواهید بهبود بخشید.

به گزارش خط سلامت ویژگی های شخصیتی مثبتی را که اعتماد به نفس، صراحت، پشتکار، مهربانی و فروتنی شما را تقویت می کند، شناسایی کرده و روی آنها تمرکز کنید.

 شخصیت شناسی با استفاده از برخی ترفندهای رواشناسی خاص، این امکان را به افراد می دهد تا بتوانند به شناخت عمیق تری از دیگران برسند.

ترفندهای شخصیت شناسی

اگرچه ترفندهای روانشناسی متمرکز بر شخصیت شناسی، تا حدودی منجر به شناسایی طرف مقابل می شوند، ولی این ترفندها تنها بخشی از ویژگی های افراد را آشکار می سازند. شناخت دقیق یک فرد مستلزم صرف زمان و بکارگیری تفکر منطقی است. 

برخی از ترفندهای روانشناسی که به شخصیت شناسی کمک می کنند عبارت است از:

به ظاهر توجه کنید

جودیت اورلوف، می‌گوید برای شخصیت شناسی، سعی کنید به ظاهر افراد توجه کنید. آنها چه می‌پوشند؟ آیا آنها برای موفقیت لباس پوشیده‌اند، که نشان‌دهنده بلند پرواز بودن آنها است؟ یا اینکه آن‌ها شلوار جین و تی‌شرت پوشیده‌اند، این به معنای راحتی است؟ آیا آنها آویزهایی مانند گردنبند یا دستبند دارند که ارزش‌های معنوی آن‌ها را نشان دهد؟ به طور کلی هرچه آ‌ن‌ها بپوشند، شما می‌توانید چیزی را از آن برداشت کنید.

به وضعیت بدن توجه کنید

در بحث شخصیت شناسی وضعیت بدن شخص در مورد نگرش او چیزهای زیادی می‌گوید. اگر آن‌ها سر خود را بالا نگه دارند، به این معنی است که اعتماد به نفس دارند. اگر آنها بلاتکلیف یا غواصی راه بروند، ممکن است نشانه پایین آمدن اعتماد به نفس باشد.

به زبان بدن توجه کنید

یکی از مواردی که به شخصیت شناسی کمک می کند، توجه به زبان بدن طرف مقابل است.

بیشتر از کلمات، افراد احساسات خود را از طریق حرکات بیان می‌کنند. به عنوان مثال؛ ما به کسانی که دوست داریم متمایل می‌شویم و از کسانی که دوست نداریم دور می‌شویم.

اگر دستانشان باز  باشد، کف دست‌ها رو به بالا باشد، این نشانه خوبی است که آن‌ها با شما در ارتباط هستند. حرکت دیگری که باید به آن توجه شود، حرکت دست‌ها یا پاها است. برای مثال؛ پنهان کردن دست‌ها به این معنی است که آن‌ها چیزی را پنهان می‌کنند. اما اگر می‌بینید که آنها لب گاز می‌گیرند، به این معنی است که آنها تحت فشار یا در یک موقعیت نامناسب سعی در تسکین خود دارند.

سعی کنید حالات صورت را تفسیر کنید

در بحث شخصیت شناسی خطوط عمیق اخم، نشان دهنده نگرانی و بیش از حد فکر کردن است.

برعکس، شخصی که واقعاً می‌خندد خط لبخند بر چهره دارد. نکته دیگری که باید مراقب آن باشید، این است که لب‌های جمع شده نشانگر خشم و تحقیر است.

برای دریافت پاسخ مستقیم، مستقیم سوال کنید

برای اینکه بتوانید در بحث شخصیت شناسی دقیق تر عمل کنید لازم است سوالات خود را مستقیم مطرح کنید.

برای دریافت پاسخ مستقیم، باید از سوالات مبهم دوری کنید. همیشه سوالاتی بپرسید که نیاز به پاسخ مستقیم دارند. به یاد داشته باشید وقتی شخص در حال پاسخ دادن به سوالات شما است سخن او را قطع نکنید. در عوض، می‌توانید رفتارهای شخص را هنگام صحبت مشاهده کنید.

به چشم‌ها توجه کنید

چشم ما دروازه روح ماست. آن‌ها انرژی‌های نیرومندی را منتقل می‌کنند. بنابراین سعی کنید چشم‌های طرف مقابل خود را نگاه کنید. وقتی به چشم‌ها نگاه می‌کنید در حقیقت گام مهمی در زمینه شخصیت شناسی برداشته اید.

همچنین می‌توانید با مشاهده اندازه مردمک “به عنوان یک ردیاب خوب برای پی بردن به آنچه مردم دوست دارند” عمل کنید. چشم‌ها می‌توانند دروغگویی یا حقیقت را بیان کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان