نکاتی که نشان می دهد شما آماده بچه دار شدن نیستید!

خط سلامت: بچه دار شدن رویدادی است که منجر به تغییرات اساسی در زندگی می شود.

نکاتی که نشان می دهد شما آماده بچه دار شدن نیستید!

بعضی‌ها عاشق بچه هستند و وقت زیادی را با بچه‌های دوست آشنا می‌گذرانند. اما اگر شما هم چنین فردی هستید، لازم است حتماً یک کودک را به این دنیا بیاورید؟ بزرگ کردن یک کودک و تبدیل او به انسانی سالم و دوستدار همنوعان خود با بغل کردن گهگاه بچهٔ دوست شما خیلی فرق دارد، آن هم در مواقعی که حالش خوب است و بی‌قراری نمی‌کند و بیمار هم نیست. پس لازم است به این موضوع به شکلی واقعی نگاه کنید تا در آینده پدر و مادری خوبی باشید.

به گزارش خط سلامت در حالی که پدر و مادر شدن می تواند یکی از شگفت انگیزترین و پر ارزش ترین دوران زندگی شما باشد، اما یک مسئولیت اصلی است که باید برای آن آماده شوید.

از درخواست کمک تنفر دارید

گفته می شود که برای بزرگ کردن کودک به افراد زیادی نیاز داریم و این امر غیر قابل انکار است. از پرستاران بچه گرفته تا اعضای خانواده و دوستان نزدیک؛ در واقع به تعداد قابل توجهی از افراد بزرگسال برای مدیریت حتی فقط یک بچه نیاز است. با این حال اگر شما تمایلی به درخواست کمک از دیگران ندارید، حتی اگر به شدت به آن احتیاج دارید، ممکن است وقتی بچه دار شدید و به ناچار به کمک احتیاج پیدا کردید، احساس سرگردانی کنید.

فکر احساس نیاز برای شما مشکل است

برای بسیاری از افراد، دانستن چیزهایی که نیاز دارند شگفت انگیز است، اما احساس نیاز تجربه خوشایندی نیست. اگر این نکته را در نظر بگیرید که ممکن است کسی به صورت روزانه به شما وابسته باشد و واقعا کم تر از شما ذوق و شوق داشته باشد، ممکن است بخواهید مدتی برای تشکیل خانواده و بچه داری صبر کنید.

فکر ترک کردن برنامه های متداول آخر هفته، شما را به وحشت می اندازد

قبل از بچه دار شدن، به هر شیوه ای که دوست دارید می توانید آخر هفته تان را بگذرانید. شما می توانید دیر بخوابید، 100 دلار صرف غذا خوردن کنید، روز خود را قبل از این که اکثر مردم حتی از رختخواب خارج شوند، با نوشیدنی شروع کنید و یا اگر خیلی تمایل دارید به دفتر بروید تا بتوانید کار خود را انجام دهید.

پس از بچه دار شدن، دوره های پیانو، قرار ملاقات های پزشکی، بازی ها، تمرینات فوتبال و سایر فعالیت های کودک محور قرار می گیرد و به سرعت روزهای آخر هفته شما را به خودش اختصاص می دهد.

شما و دیگر افراد مهم اطرافتان در روابط خود دارای مشکلات هستید.بچه ها می توانند روابط خوب و صمیمی را به هم نزدیک تر کنند، اما نمی توانند روابطی را که از قبل با مشکل رو به رو شده یا شکست خورده اند، بهبود بخشند.

اگرچه والدین مجرد بی شمار و حیرت آوری وجود دارند که این روند را به تنهایی شروع می کنند یا خود را پس از تولد فرزندشان پیدا می کنند، منتها اگر رابطه شما سرد و بی ثبات است، قطعا داشتن فرزند هیچ چیزی را بهتر نخواهد کرد.

از ملاقات با آدم ‌های جدید نفرت دارید

چه بخواهید و چه نخواهید، بچه دار شدن به این معنی است که ناگزیر خواهید شد در طی چند سال اول زندگی خود با افراد تازه وارد زیادی ملاقات کنید، بعلاوه بسیاری از آن ها دوست دارند شما را بهتر بشناسند.

از همکلاسی های فرزندتان گرفته تا معلمان او و حتی والدین دوستان او که علاقه به برقراری ارتباط با شما دارند، در واقع زندگی شما ناگهان غرق در چهره های تازه می شود – و اگر برای آن آماده نیستید، ممکن است ایده خوبی باشد که در زمانبندی و تصمیم خود تجدید نظر کنید.

تمایلی به مسئولیت پذیری ندارید

در حالی که تصور این که شما و فرزندتان به عنوان دوست در کنار هم خواهید بود خوشایند است، منتها واقعیت این است که فرزند پروری و دوستی به همین سادگی امکان پذیر نیست – و این بدان معنی است که شما باید قدم بردارید و مسئولیت پذیر شوید، حتی اگر نسبت به آن احساس بیگانه ای داشته باشید.

نمی توانید تصور کنید چیزی بالاتر از حرفه شما قرار دارد

هیچ دلیلی وجود ندارد که فرض کنید با وجود بچه دار شدن، دیگر قادر به ادامه کار خود نیستید، اما این بدان معنی نیست که زندگی کاری شما تغییر نخواهد کرد. بیماری کودک، مهد کودکی که روز برفی را تعطیل می کند یا اجبار به ماندن در خانه زمانی که فرزندتان تب کرده باشد، همه می توانند پله های صعود در محل کارتان را که قبلا برای خود پیش بینی کرده بودید، خراب کند.

از اشتراک و تقسیم فضا و محیط پیرامون خود متنفر هستید

حتی اگر یک خانه به اندازه کافی بزرگ داشته باشید که بچه ها به صورت بالقوه بتوانند اتاق خواب مختص خود داشته باشند، این بدان معنا نیست که آن اتاق تنها جایی است که بچه ها و وسایل مختص آن ها در آن جا باشند.

بعلاوه باید از قبل با این موضوع آشنایی داشته باشید که، یک چادر در اتاق خواب خود و یک صندوق اسباب بازی در اتاق نشیمن خواهید داشت. حتی وسایل زیادی که مرتبط با بچه است در تمام منزل پراکنده است. این موارد تصویری ایده آل برای اکثر افراد و یا کسانی که از اشتراک فضا بیزارند، نیست.

مدام استرس دارید

بچه ها کارهای خارق العاده زیادی انجام می دهند، اما کاهش استرس به ندرت یکی از آن هاست. اگر در حال حاضر احساس می کنید که نسبت به سایر جنبه های زندگی خود نگرانی دارید، احتمالا برای بچه دار شدن آماده نیستید. زمانی که در زندگی خود تا حدودی فشار مالی به وجود اشته باشد، بعید است که بعد از به دنیا آمدن نوزاد، به استرس کم تری دچار شوید.

احساس ناکامی و نارضایتی می کنید

رضایتمندی ممکن است از بسیاری موارد زندگی، از یک حرفه عالی تا یک رابطه رضایت بخش حاصل شود، اما اگر فکر می کنید داشتن فرزند لزوما به معنای رسیدن به آن خواهد بود، به احتمال زیاد ناامید خواهید شد.

در حالی که بزرگ کردن کودکان می تواند یک پروسه خشنود کننده باشد، حساب کردن روی آن برای تغییر میزان رضایت خود از دیگر جنبه های زندگی نوعی فاجعه است.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان