5 ویژگی ضروری که عشق تان را طولانی می کند + 2 باور مهم در رابطه

خط سلامت: مهمترین ویژگی های یک رابطه شاد چیست؟ مهربانی و تفاهم در یک همسر بیشتر از جذابیت یا موقعیت جسمانی رضایت را به همراه دارد.

5 ویژگی ضروری که عشق تان را طولانی می کند + 2 باور مهم در رابطه

برخی ویژگی‌های شخصیتی باعث می‌شود که همسران با ثبات‌تری پیدا کنند.همسری مشابه شما ممکن است به معنای درگیری کمتری باشد.

به گزارش خط سلامت بسیاری از ما فهرستی طولانی از ویژگی‌هایی داریم که همسرمان را توصیف می‌کند، از ویژگی‌های عمومی - باهوش، مهربان ، خنده‌دار، ماجراجو، فهمیده - تا مهارت‌ها و علایق خاص - آشپز خوب، عاشق بیسبال، فعال ، دوست دار سفر . اما متوجه می شویم نمی توانیم همه چیز را در یک نفر پیدا کنیم. باید مصالحه کنیم.

ویژگی های رابطه شاد

بنابراین اگر می خواهید رابطه ای شاد و موفق داشته باشید، مهم ترین چیزهایی که باید در اولویت قرار گیرند چیست؟ دهه‌ها تحقیق در مورد رضایت از رابطه و طول عمر به چند ویژگی کلیدی اشاره می‌کند که ممکن است بتوانید در اوایل رابطه آن را تشخیص دهید:

 مهربانی، وفاداری و درک (نه ظاهر، موقعیت و هیجان).

هنگامی که از افراد خواسته می شود مهمترین ویژگی های یک شریک بالقوه را فهرست کنند، مهربانی، جذابیت فیزیکی ، شخصیت هیجان انگیز و پتانسیل درآمد در صدر فهرست قرار می گیرند. اما وقتی واقعاً درگیر یک رابطه شدید، برخی از این ویژگی‌ها مهم‌تر از بقیه می‌شوند.

تحقیقات نشان داد کسانی که شرکای شان از نظر صمیمیت و وفاداری به ایده آل های آنها می رسند ، از روابط خود رضایت بیشتری دارند. از طرف دیگر داشتن شریکی که ایده آل های فرد را از نظر جذابیت فیزیکی، هیجان، موقعیت و ثروت برآورده می کند، با رضایت کلی ارتباط بسیار کمتری دارد.

این تحقیق همچنین نشان داد داشتن شریکی که از نظر جذابیت، موقعیت و هیجان کوتاهی می‌کند ، در صورتی که آن شریک بسیار خونگرم، مهربان و وفادار باشد، بر رضایت تأثیر نمی‌گذارد به عبارت دیگر، آن صفات «سطحی» برای کسانی که شرکای شان مهربان، فهمیده و وفادار بودند اصلاً مهم نبود .

 شباهت

باید به دنبال کسی باشید که شبیه تان باشد. حجم وسیعی از تحقیقات نشان می‌دهد ما جذب افرادی می‌شویم که شبیه خودمان هستند، به‌ویژه کسانی که نگرش‌ها و ارزش‌های ما را به اشتراک می‌گذارند و در واقع زوج های مشابه شادتر هستند. تحقیقات نشان داده است زوج هایی که سلایق، علایق و انتظارات مشترکی دارند، با تعارضات کمتری مواجه می شوند.

 وقتی انواع غذاها، فیلم‌ها یا سرگرمی‌های مشابهی را دوست دارید و نگرش‌های یکسانی نسبت به تعادل کار و اوقات فراغت، تربیت کودک و تعهدات اجتماعی دارید، جای بحث کمتری وجود دارد. همچنین شواهد نشان می‌دهد همسرانی که از نظر سطح تحصیلات، سن و تعداد فرزندان مورد نظر شبیه‌تر هستند، کمتر در معرض طلاق هستند . 

علاوه بر این، جستجوی همسری شبیه به شما ممکن است گاهی اوقات شما را وادار کند که به دنبال ویژگی‌هایی باشید که منحصر به‌ فردتر هستند که شانس شما برای یافتن شخصی که این ویژگی‌ها را دارد، افزایش می‌دهد.

وظیفه شناسی

وظیفه شناسی به معنای قابل اعتماد بودن، عملی بودن، پیروی از قوانین و سازماندهی است. ممکن است این ویژگی جذاب به نظر نرسد، اما بسته خوبی برای یک رابطه طولانی مدت است.

افرادی که وظیفه شناس هستند تمایل دارند این ویژگی را در روابط خود وارد کنند و قابل اعتمادتر و قابل اعتمادتر هستند. برخورد با افرادی که وظیفه شناسی کمتری دارند در یک رابطه دشوارتر است آنها برنامه ها را لغو می کنند، تعهدات خود را در خانه انجام نمی دهند، بی دقت عمل می کنند و به وعده های خود عمل می کنند.

ثبات عاطفی

ویژگی شخصیتی که بیشتر بر روابط ما تأثیر می گذارد ثبات عاطفی است . آنهایی که فاقد آن هستند، معمولاً بدخلق، حساس ، مضطرب و زودتر خشمگین می‌شوند همه این ویژگی‌ها زندگی با آن‌ها را سخت‌تر می‌کنند.

افرادی که روان رنجورخویی بالایی دارند (برعکس ثبات عاطفی) به احتمال زیاد با دیگران، از جمله شریک زندگی خود، تعاملات منفی و استدلالی دارند. آنها همچنین تمایل دارند بیشتر حسادت کنند و کمتر بخشنده باشند .

بنابراین جای تعجب نیست افراد دارای روان رنجورخویی بیشتر احتمال دارد در نهایت طلاق بگیرند. در مراحل اولیه قرار ملاقات، مراقب فردی باشید که بیش از حد حساس یا مضطرب به نظر می رسد: این می تواند نشانه ای باشد که رابطه با آن شخص دشوار خواهد بود.

 اعتقاد به اینکه روابط کار می کند

زمانی که به تازگی یک رابطه را شروع می کنید، پیش بینی اینکه چگونه همه چیز بعد از ماه ها یا سال ها با هم بودن تغییر می کند و چگونه شریک زندگی با مشکلات اجتناب ناپذیر جاده کنار می آید، دشوار است. اما می توانید درک کنید آنها چقدر برای حفظ رابطه شاد و حل تعارض تلاش خواهند کرد. باید فلسفه کلی آنها را در مورد روابط درک کنید.

محققان دو دسته اصلی از باورها را در مورد روابط شناسایی کرده اند باورهای رشد و باورهای سرنوشت. آنهایی که به سرنوشت اعتقاد دارند فکر می کنند روابط یا "به معنای بودن" هستند یا نه.

آنها بر این باورند هنگامی که دو جفت روحی با هم متحد شوند، همه چیز عالی خواهد بود وقتی قرار است یک رابطه برقرار شود، همه چیز درست می شود اما اگر مشکلاتی وجود دارد، این فقط نشانه این است که شما با شخص اشتباهی هستید.

در مقابل، کسانی که باورهای رشد دارند فکر می‌کنند روابط کار سختی می‌طلبد و یک رابطه قوی چیزی است که در طول زمان ایجاد می‌شود. آنها معتقدند همه روابط ناگزیر با مشکلاتی روبرو می شوند و داشتن یک رابطه قوی تر به معنای تلاش سخت برای کنار آمدن با مشکلاتی است که پیش می آید.

این نگرش‌های متفاوت نسبت به روابط، پیامدهای عمده‌ای برای چگونگی کنار آمدن افراد با مشکلات روابط دارند. وقتی افرادی که باور سرنوشت را دارند به یک دست انداز برخورد می کنند، تصور می کنند این نشانه ای است که رابطه آنها محکوم به فنا است.

بنابراین آنها تمایل دارند از تعارض اجتناب کنند و اگر مجبور باشند عیب های شریک خود را بپذیرند عصبانی می شوند زیرا این بدان معناست که رابطه مداوم نیست.

 وقتی کار سخت می شود، به جای اینکه برای ترمیم آسیب تلاش کنند، تسلیم می شوند. در مقابل کسانی که باورهای رشد دارند برای بحث در مورد مشکلات بازتر هستند و با تلاش برای حل آنها به چالش های موجود در رابطه پاسخ مثبت می دهند.

اینها فقط چند ویژگی هستند که می توانید در اوایل یک رابطه به آنها توجه کنید. این یک لیست جامع نیست؛ ویژگی های دیگری نیز با موفقیت رابطه مرتبط است. بسیاری از عوامل مهم بعداً در رابطه ظاهر می شوند، مانند نحوه برخورد با درگیری ها یا نحوه کنار آمدن با خانواده.

اگر شریک زندگی شما همه این ویژگی ها را نداشته باشد، آیا رابطه شما محکوم به فناست؟ مطمئناً نه این نوع تفکر یک باور سرنوشت است! اما همه این عوامل با داشتن روابط شادتر مرتبط هستند. آن‌ها چیزهایی هستند که می‌توانید با شناختن شریک جدید خیلی سریع به آنها پی ببرید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان