شوخی های جنسی و جنسیتی در محیط کار چرا این اتفاق ادامه دارد؟

حفظ روابط خوب با همکاران بسیار مهم است. زیرا وقتی در محل کار با مشکل مواجه می شوید، چه کسی به غیر از سایر همکاران به شما کمک می کند؟

شوخی های جنسی و جنسیتی در محیط کار چرا این اتفاق ادامه دارد؟

 

برای ایجاد روابط خوب در دنیای حرفه ای، اغلب به ارتباطات و مکالمه گاه به گاه نیاز است. با این حال گفتگوهای همکاران که منجر به گفتگوهای جنسیتی می شود به فرهنگ کار در دوران مدرن مانند امروز تبدیل شده است.

از طرف همکاران «آشنا»، اغلب در مکالمات اداری روزانه جوک ساخته می شود. این فرهنگ سمی کار از چه زمانی شکل گرفت؟ اگر چه به نظر می رسد این شیوه برای همه قابل درک است. با این حال نباید نسل به نسل تداوم یابد.

این نظریه شوخ طبعی به طرز شگفت انگیزی نشان می دهد نه تنها مردان، بلکه زنان نیز در شوخی های جنسیتی شرکت می کنند که همکاران زن یا مرد آنها را به خاک و خون می کشد. مطالعات همچنین اشاره می‌کنند شوخ طبعی نوعی خشونت نمادین است و طنز جنسیتی نباید رخ دهد. 

بنابراین، چه چیزی باعث می‌شود جوک‌های جنسیتی که منجر به آزار جنسی می‌شوند عادی به نظر برسند؟

محققان دریافتند وقتی نظرات جنسی به عنوان شوخی ارائه می شود، طنز این تصور را کاهش می دهد که گوینده به صورت جنسی صحبت می کند و از رویارویی شنوندگان با مجرم جلوگیری می کند. چیزی که حتی نگران‌کننده‌تر است این است که وقتی پیام‌هایشان با لحن طنزآمیز منتقل می‌شود، توبیخ دشوار است. بنابراین کسانی که به موقعیت های طنز پناه می برند به افرادی که از حرف هایشان آزرده می شوند، به عنوان افرادی حساس و فاقد شوخ طبعی نام می برند.

 پیام های جنسی موجود در مکالمات گروهی همکاران به طور غیرمستقیم تحمل آزار و اذیت جنسی در محل کار را افزایش می دهد. شوخی‌های زشت یا طنزی که بدنام می‌کند به ویژه برای فرهنگ کاری یک شرکت مضر است. 

با شجاعت روبرو شوید

کسانی که در گفتگو شرکت نمی‌کنند پاسخ نمی دهند بخشی از مشکل هستند زیرا می توانستند با توبیخ برای جلوگیری از وضعیت آزار و اذیت با عامل مقابله کنند. هنگامی که شخصی برای پایان دادن به یک مکالمه توهین آمیز آشکارا صحبت می کند، فضا را تغییر می دهد .

جدای از آن، چند کار وجود دارد که می توانید برای برخورد با چنین افرادی در محل کار انجام دهید مانند عدم پاسخگویی با قطع صحبت زمانی که آنها شروع به صحبت جنسی و آزاردهنده می کنند. وضعیت نامناسب آنها را از انجام آن بی میل می کند. همچنین می توانید با ایجاد یک موقعیت جایگزین، دوباره چارچوب بندی کنید، به خصوص اگر او را به خوبی بشناسید، می توانید سعی کنید مکالمه را تغییر دهید.

با برخورد مستقیم و غیرمستقیم پاسخ دهید. جدای از آن، می‌توانید تأثیر منفی تبعیض جنسی در محیط کار را نیز توضیح دهید که وضعیتی ناخوشایند و نامناسب ایجاد می‌کند. اما متأسفانه، همه عاملان جنسی گرایی از یک نسل نیستند و می‌توانند ذهنی باز داشته باشند. اگر در نهایت، پیشگیری از تبعیض جنسی و آزار جنسی در محیط کار همچنان ادامه دارد، به فکر ترک محیط کار سمی باشید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان